  • Data: 2013-01-20 23:30:16
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: Bogusław Szczepanowski <n...@i...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-01-2013 o 22:23:39 PK <P...@n...com> napisał(a):

    > Nie chodzi o to, na co opiewa umowa, bo to może napisać każda dobrze
    > poinformowana osoba.
    > Wyraźnie użyłem słowa "konstruować". Rolą prawników jest napisanie
    > umowy poprawnej i bezpiecznej, czyli:
    > a) zgodnej z obowiązującym prawem,
    > b) nie narażającej firmy na straty (tzn. bez jakichś poważnych "luk").
    >
    > Jeśli Twój program będzie błedny, to w zdecydowanej większości
    > przypadków po prostu możesz go poprawić. Jeśli będzie duży błąd
    > w umowie, to tragedia, płacz i zwolnienia :).

    O ile mój błąd nie będzie miał wymiernych skutków finansowych etc., które
    zostaną zauważone dopiero po wdrożeniu. Wtedy też, owszem mogę poprawić,
    ale jest już po ptokach. Ja nie umniejszam roli prawników, chcę tylko
    zauważyć, że prawnicy swoim "konstruowaniem" nic nie zdziałają, jeżeli nie
    będą mieć solidnego zaplecza technicznego. Zaplecza, które się nie sypnie,
    bo było robione na już.

    > Programiści w dużych firmach (a także różnej maści analitycy, badacze
    > itp.) mają tendencję do wpadania w samozachwyt, tzn. są świetnie
    > wykształceni i robią zaawansowane projekty najlepszymi metodami.
    > Szczególnie jeśli są otoczeni jakimiś sprzedawcami i marketingowcami.
    > Brutalne realia:
    > a) to sprzedawcy i marketingowcy zarabiają firmie pieniądze,
    > b) to prawnicy dbają, żeby firma nie miała dużych strat,
    > c) programiści i analitycy po prostu zamieniają input w output - są
    > trybikami w wielkiej maszynie.

    I niestety, cała reszta popada w taki sam samozachwyt. Do tego stopnia, że
    potrafią wysycić łącze poprzez IO na chomika tak, że aplikacja dla
    klientów przestaje działać. I nie można im nic powiedzieć, bo w końcu to
    oni zarabiają pieniądze.

    Była kiedyś taka bajka o dupie, która srać nie chciała. I nie, żebym był
    tą dupą, i sabotował, ale cały biznes bez zaplecza technicznego nic nie
    zdziała, jak i zaplecze techniczne nie jest bez biznesu nikomu potrzebne.

    --
    Boguś
    /Każdy skutek ma swoją przyczynę/