  • Data: 2013-01-19 21:57:27
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-19, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Zdefiniuj "efekty". Mi na szczęście nikt nie płaci od linijki kodu.
    > O ile wiem, prawnicy też są cenieni za skuteczność, a tej nie oceni
    > się po tygodniu. Nie wspominając już o specyfikacjach, które często
    > są częścią umowy.

    ?
    Tzn. pytasz mnie, co robią prawnicy? Np. konstruują umowy, a to jest
    zupełnie kluczowa dla firmy kwestia. Jakość software'u to przy tym
    pryszcz.

    > Czas nie jest z gumy, jak management słyszy od programisty, że
    > na jutro się nie da, to niech się zabierze za to samemu, sorry.
    > Niestety to programista wie, co jest możliwe a co nie.

    Niestety życie jest okrutne i czasem zdarzają się sytuacje, że trzeba
    mocniej docisnąć śrubkę. Mówię o pracy 16h/dobę, w weekendy itp itd.
    O robieniu różnych rzeczy inaczej niż byśmy chcieli, o pomijaniu
    szczegółów, o używaniu generatorów kodu, o skracaniu czasu produkcji
    kosztem szeroko pojętej jakości itp itd.

    Po prostu musisz zrozumieć, Edku Pieńkowski, że są 2 (przynajmniej)
    typy stanowisk dla programistów. Ci bardziej na zapleczu tworzą
    większe projekty, gdzie liczy się po prostu solidny program, a czasu
    jest wystarczająco dużo (bo są raczej odcięci od rytmu pracy firmy).

    Ci bliżej frontu robią za bezpośrednie wsparcie dla innych departamentów
    i oni muszą pracować jak reszta, a to oznacza robienie na ASAP i często
    deadliny liczone w godzinach, a nie w dniach. Takie życie.
    W Polsce pracy się już nie przydziela na siłę. Ludzie raczej
    wybierają nowe stanowiska świadomie (a jak nie, to mogą zmienić).

    pozdrawiam,
    PK