  • Data: 2013-01-10 15:34:05
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-10, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

    > Jedziesz ogólnikami, identyczny efekt można rozwiązać na wiele sposobów.

    Proszę bardzo, jedziesz. Ja w Perlu robię tak:
    #v+
    $logger->warn(msg "coś się zepsuło",
    file => $filename, errorcode => $?, warning => $msg);
    #v-

    Masz obiekt loggera z metodą do wysyłania ostrzeżeń. Potrzebujesz podać:
    1) własny komunikat
    2) nazwę pliku, którego np. otwarcie sprawiło problem
    3) kod błędu (errno lub analogiczny)
    4) treść komunikatu od systemu
    Uwagi:
    * 4) może zawierać cokolwiek i nie masz nad tym kontroli
    * wpis w logu ma być czytelny dla człowieka i maszyny
    * masz w kodzie móc dodać kolejne pola ad-hoc, bez edycji w innych
    plikach czy miejscach bieżącego pliku

    > Poza tym chciałem zauważyć, że chodziło mi o zbieżne obszary.

    A ja chciałem zauważyć, że już zastrzegałem wielokrotnie: używam języków
    z różnych obszarów, czasem całkiem odległych, a pytałem o funkcje IDE,
    które *mnie* by miały zrekompensować wymienione niedostatki. *Mnie*,
    czyli zostajemy przy liście języków, w których *ja* się poruszam, a nie
    bierzemy tylko twoje. Lista języków już parę razy się pojawiła.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot