  • Data: 2009-08-10 13:55:53
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Aug 2009 11:47:54 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Dlaczego rekrutacją pracowników specjalistycznych IT zajmują się jakies
    >poboczne firmy? Przeciez w przypadku informatyków akurat istnieja formy
    >bezpośredniego dotarcia do kandydata z pominięciem tego całego
    >markeoidalnego belkotu (w którym zapomniano podać widełek cenowych,
    >miejsca zatrudnienia, itd). Pytam, bo ostatnio prawie nie widuje
    >ogłoszeń pisanych przez procodawców, a jedynie jakies wypociny panienek
    >z firemek pośredniczacych które komplenie nie mają pojecia czego
    >oczekuje kandydat po ogłoszeniu. Jest to jakaś ostatnio moda żeby robic
> [...]

    Widac ze w Polsce idzie normalnosc.

    Loco USA, zadana firma nei zatrudnia bezposrednio, bo sie to nie
    oplaca. Wstepne przesluchanie kandydata "na miejscu" kosztuje firme
    okolo 2 tysiace dolcow w postaci straconego czasu i kosztow
    bezposrednich. Na ogol na jedno owtarcie otzrymuje sie kilkadziesiat
    CV, a 90% kandydatow do niczego sie nie nadaje. Wiec wstepna selekcje
    poleca sie firmie posredniczacej.

    Poza tym, firmy posredniczase maja swoj wlasny "network socjalny" i
    latwiej im dotzrec do kwalifikowanych kandydatow pasujacych do
    pozycji. Zadna powazna firma nei oglasza otwarc w Internecie czy w
    gazetach; jedynym zrodlem kandydatow sa firmy posredniczace z ktorymi
    to firmami firma zatrudniajaca ma na ogol dlugoterminowe umowy.

    Oczywiscie, firma posredniczaca bierze kase, i to duza, ale i tak sie
    oplaci. Zreszta, pierwsza polowe naleznosci dostaje dopiero gdy
    kandydat przepracuje pierwsze 3 miesiace, a reszte po nastepnych 3
    miesiacach.

    Na ogol firmy posredniczace to nei sa "niepowazne panienki". To sa
    panie/panowie z wielotetnim doswiadczeniem "hands-on" w dziedzinei w
    ktorej rekrutuja; dosyc czesto ze znanymi nazwiskami. Wiec wiedza kogo
    szukac na konkretne stanowisko. W USA, powinienem dodac. Nie wiem jak
    jest w Polsce.

    A.L.