  • Data: 2009-08-10 14:49:05
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Aug 2009 16:32:33 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale czekaj, czekaj. Przeciez w tym wypadku przesluchanie wstepne będzie
    >robione prawdopodobnie przez tą samą osobę która wyprodukowała
    >ogloszenie. Lub przynajmniej o podobnym poziomie przenikliwości w
    >specjalistycznych tematach technicznych. "Yyyy a programuje Pan w ce,
    >yyy, plus plus?" "No" "Witamy na pokładzie, reszta pytań w firmie
    >zatrudniającej".

    Jak juz napisalem, a wiem o tym z wlasnego doswiadczenia, albowiem
    wszystkie prace oprocz akademickich zalatwialem przez "headhunters", a
    teraz jestem po stronie zatrudniajacej: posrednik to gosciu z
    wieloletnia praktyka w dziedzinei w ktorej rekrutuje, i na temacie
    doskonale sie zna. Gdy sa w firmie otwarcia, posrednik nie konferuje z
    Human Resourecs, a bezposrednio a managerem technicznym ktory
    poszukuje pracownika i ktory wygenerowal wymagania. Oczywiscie, HR
    inicjuje kontakt i go monitoruje, ale ogranicza sie do dzialanosci
    papierkowo-administracyjnej. HR nie zajmuja sie merytoryczna strona
    rekrutacji, a pierwsze i osytatnie slowo nalezy do owego managera
    technicznego.

    Zadana firma nei nawiaze kontaktu z nieprofesjonalnym headunter, bo to
    by bylo samobojstwo.

    >Na przykładzie powyżej: nie. Problem w tym, że od dawna nie widziałem
    >profesjonalnie przygotowanej oferty dla programisty w pl.

    No wlasnie. W Polsce. Ale moze kiedys dojdzie do normalnosci. W kazdym
    razie, jezeli pokazalu sie firmy porzedniczace, to idzie w dobrym
    kierunku. Tyle ze zajmie prawdopodobnie truche czasu aby te firmy
    staly sie nalezycie profesjonalne.

    A.L.