  • 31. Data: 2014-02-25 18:00:17
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Bolszoje macie te male znaczki pocztowe o przekatnej 2.7"
    > U nas w Ameryce, to male znaczki pocztowe maja okolo 0.75"

    Za to matówki macie wyjątkowo duże - przekątna 2.7",
    nieźle tam u Was muszą kombinować żeby to wepchnąć do korpusu.

    P.B.

  • 32. Data: 2014-02-25 18:14:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Bolszoje macie te male znaczki pocztowe o przekatnej 2.7"
    >
    > U nas w Ameryce, to male znaczki pocztowe maja okolo 0.75"
    >

    > Slon

    u nas niestety nie ameryka , tylko druga japonia.
    matowki sa tutaj niestety tylko wielkosci matowki.

  • 33. Data: 2014-02-25 20:28:04
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, February 25, 2014 12:14:34 PM UTC-5, XX YY wrote:

    > u nas niestety nie ameryka , tylko druga japonia.
    >
    > matowki sa tutaj niestety tylko wielkosci matowki.

    To juz nie wielkosci malego znaczka pocztowego?

    Slon

  • 34. Data: 2014-02-25 21:17:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 25. Februar 2014 20:28:04 UTC+1 schrieb Slon:

    > To juz nie wielkosci malego znaczka pocztowego?
    >

    > Slon

    przeciez wyraznie napisalem , ze matowki sa wielkosci matowki , a matowki sa
    wielkosci malego znaczka pocztowego.
    stad wynika, ze matowki sa wielkosci malego znaczka pocztowego , a male znaczki
    pocztowe sa wielkosci matowki, czyli matowki sa wielkosci matowki a male znaczki
    pocztowe wielkosci malego znaczka pocztowego i jednoczesnie maotwki sa wielkosci
    malego znaczka pocztowego a maly znaczek pocztowy wielkosci matowki , przy czým
    matowka jest wielkosci matowki.

    prosciej sie nie da.

  • 35. Data: 2014-02-25 22:01:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, February 25, 2014 3:17:25 PM UTC-5, XX YY wrote:

> [...]
    malego znaczka pocztowego a maly znaczek pocztowy wielkosci matowki , przy czým

    Samo produkowanie belkotu - chocby i w duzej ilosci - nic konkretnego nie wniesie.
    Najprosciej, to jest stosowac w miare precyzyjne okreslenia.
    Nie bedzie zachodzila potrzeba dyskutowania, jaki znaczek pocztowy jest maly a jaki
    juz nie.

    Slon

  • 36. Data: 2014-02-27 09:57:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-24 15:35, anacron pisze:

    > F8 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f8.jpg
    > F9 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f9.jpg
    > F10 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f10.jpg
    > F11 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f11.jpg

    > i na koniec
    >
    > F3.5 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f3_5.jpg

    Zęby bolą od samego patrzenia. Nie mogę uwierzyć, żeby coś takiego zrobił sprawny,
    dobrze wyregulowany obiektyw. Nawet kitowy. Może masz silny FF? Wnoszę z tego, że
    pień
    w prawym, dolnym rogu jest nieco ostrzejszy od dalszego planu. Może warto zrobić
    test?

  • 37. Data: 2014-02-28 16:41:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-24 15:35, anacron pisze:

    > Zdjęcia testowe. Wykonane do RAW, stabilizacja wyłączona, ogniskowa 18,
    > priorytet przesłony. Ze zdjęciami nic nie robione, poza
    > przekonwertowaniem ich (każdego w identyczny sposób) do jpg.

    Musze się wycofać z podejrzeń, że stabilizacja mogła mieć związek z tym
    co obserwujesz. Obiektyw jest gorszy niż przypuszczałem. Radziłbym
    zrobić test z przestrzeliwaniem ostrości. Ustaw sobie kilka przedmiotów
    na stole - jeden za drugim w niewielkiej odległości. Ustaw AF na
    środkowy i zobacz, który wyjdzie ostro. Jeśli obiektyw przesuwa focus do
    przodu lub do tyłu, to zweryfikuj czy możesz to w ustawieniach aparatu
    skorygować. Nie wiem czy Twój model to posiada lecz w A77 mam
    zapamiętywanie korekt AF dla różnych obiektywów (pamięć do 30 sztuk).
    Jeśli ostrość jest ustawiana poprawnie - pozostaje kupić lepszy
    obiektyw. Z tanich i dobrych polecam Tamrona. Oczywiście nie każdy model.

    Marek

  • 38. Data: 2014-02-28 18:37:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    jest to obiektyw marny , ale jesli chcesz zobaczyc rzeczywiscie jak on rysuje to
    nalezy w wolarce rawow ustalic jakis stopien ostrzenia. nie moze byc =0.
    Raw ostrosc na zero jest swiadomie niedoostrzony.
    w slabszych obiektywach ostrzenie nie musi osiagac max , ale tak ok 70-80% raczej sa
    obligatoryjne.
    bedzie lepiej , powiedzmy jako tako akceptowalnie , ale nigdy rzeczywiscie dobrze.
    mialem raz samyanga - na niskich ostrzeniach obraz robil wrazenie paskudnie
    nieostrego - rozmytego , byl mydlasty . przy nieco wiekszym podostrzeniu niz zwykle
    byl , calkiem , calkiem.
    ten obiektyw wymaga wysokich wartosci ostrzenia.

  • 39. Data: 2014-02-28 22:17:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-28 18:37, XX YY pisze:
    > jest to obiektyw marny , ale jesli chcesz zobaczyc rzeczywiscie jak
    > on rysuje to nalezy w wolarce rawow ustalic jakis stopien ostrzenia.
    > nie moze byc =0.

    Rozmydlenie jest tu tak ogromne, że nie ma co wnikać. Szkoda czasu.
    Wołarka RAWów raczej sama z siebie nigdy nie pogarsza ostrości bez
    świadomego ustawiania jakiś efektów specjalnych. Tak więc sądzę, że
    jeśli obraz jest w jakiś sposób podrasowany przez nią, to przy
    wyzerowaniu opcji ostrzenia będzie tylko gorzej a już w tej chwili jest
    tragicznie.

    > calkiem. ten obiektyw wymaga wysokich wartosci
    > ostrzenia.

    Owszem, ale ostrzenie z blura to proteza. Program nie dorysuje tego
    czego nie ma w bitmapie. Mikrokontrast maskuje niedomagania obiektywu w
    jakimś tam zakresie ale generalnie precyzji obrazu nie wydobędziesz.
    Jeśli nie ma kasy na nowy obiektyw, to można się ratować w ten sposób
    oczywiście.

    Marek

  • 40. Data: 2014-02-28 22:37:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 22:17, Marek pisze:
    > Jeśli nie ma kasy na nowy obiektyw, to można się ratować w ten sposób
    > oczywiście.

    Tu nie chodzi o kasę, a raczej o niechęć kupowania czegoś za 5k, aby to
    się potem w bagażniku obijało czekając na odpowiedni widoczek gdzieś
    przy okazji drogi. Zastanawiam się nad Tamronem 17-50 2.8, cena
    przystępna, opinie również. Chyba dokupię o tej zabawki go, bo z tego
    obiektywu się wiele nie wydobędzie.

    --
    anacron
    aba/