  • Data: 2010-12-06 13:33:58
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d?ugie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w
    > Tego nie rozumiem

    Projektant mogl sobie dobrac alternator nie baczac na to ze
    uzytkownik moze wsadzic radio 4*100W w klasie AA i ze zawsze
    bedzie stalo w korkach na swiatlach mijania.
    A pasek sie wytarl i juz tak dobrze nie napedza.

    > Moze tak: poniewaz JEST aku, to przy poteznym poborze pradu
    > mozliwe jest, ze prad poplynie chwilowo z aku (napiecie altka
    > spadnie ponizej napiecia aku ~12,8V, tutaj aku robi za swiosty
    > bufor), natomiast jakby go nie bylo to napiecie alternatora
    > spadloby, ale dalby rade caly ten bajzel zasilic.

    No faktycznie - wysiadla mi kiedys faza [chyba] i auto jechalo,
    swiatla ciemne itd. Ale zatrzymac sie i zatankowac nie moglem, bo
    aku juz rozladowane.
    15 minut bez swiatel .. i odpalil po postoju :-)

    J.