-
Data: 2010-12-06 16:50:49
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> W dniu 2010-12-06 11:53, WS pisze:
> > On 6 Gru, 11:43, Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> wrote:
> >> W dniu 2010-12-06 11:11, WS pisze:
> >>
> >>> Podawalem przyklad ze swojego prostownika: na zaciskach aku np. 16V,
> >>> prad ladowania ~4A
> >>
> >> To typowe dla ca³kowicie na³adowanego. Ale we¼ taki sprawny,
dobry, ale
roz³adowany
> >> choæby w po³owie (nie mówiê nawet, ¿e ca³kiem) i
spróbuj wymusiæ na nim 16V
> >> a zobaczysz, ile amperów bêdziesz potrzebowa³ :)
> >
> > Ale ja calkowicie sie z tym zgadzam ...
> > Caly czas twierdze, ze aku moze byc ladowany duzym pradem ale tylko
> > jesli jest (prawie)calkowicie rozladowany...
> > Nie widze tylko mozlowosci doladowania aku po rozruchu pradem
> > 100-500A, czyli tego, co usiluje mi udowodnic m.in. Kogutek...
> > Niezaleznie jaka moc ma alternator prad ladowania bedzi taki sam
> > (oczywiscie zaczynajac od "wystarczajacej" mocy alternatora)
> >
> I w tym momencie obali³e¶ tezê wielu niedowiarkom.. Którzy
twierdz±, ¿e
> jak maj± alternatory o mocy 120A, to z tak± moc± bêd±
³adowaæ ich
> akumulatory.... :))
Pomijając Toją niewiedzę nic nie obalił. Napisał tylko sporo bzdur. Calkowicie
rozlądowany akumulator ma dużą oporność wewnętrzną i ona ogranicza skutecznie
prąd ładoania. Napisal ze nie widzi możliwoasci doladowania dużym prądem.To ze
on tego nie widzi nie znaczy ze ma rację Znaczy że on nie widzi. Obalenie
jakiejś tezy polega na podaniu argumentów i udowodnieniu że jest inaczej. A nie
na nie widzeniu. Jak alternator ma wieksza moc to ma uzwojenia nawiniete
grubszym drutem. grubszy drut to mniejsza oporność wewnetrzna i wiekszy prad
maksymalny. Wiekszy prad przy taakiej samej roznicy napiecia miedzu alternatorem
a akumulatorem to wiekszy ladunek dostarczony do akumulatora. To co on w końcu
obalil bo sie pogubiłem?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 17:11 WS
- 06.12.10 17:09 kogutek
- 06.12.10 17:34 kogutek
- 06.12.10 20:15 Czarek Daniluk
- 07.12.10 11:03 kan
- 07.12.10 11:35 Filip KK
- 07.12.10 11:41 Andrzej Lawa
- 07.12.10 11:41 Karolek
- 07.12.10 12:09 Filip KK
- 07.12.10 12:10 Filip KK
- 07.12.10 12:13 Waldek Godel
- 07.12.10 12:36 Filip KK
- 07.12.10 12:41 Waldek Godel
- 07.12.10 12:43 Filip KK
- 07.12.10 12:43 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg