eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie › Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Data: 2010-12-06 16:47:45
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:10c9.000000d3.4cfc43c1@newsgate.onet.pl...
    >> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow
    >> zazwyczaj
    >> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie
    >> regulatora
    >> napiecia.
    >>
    > Nie trzeba umieć bo to nie te czasy. Trzeba mieć prostownik
    > przystosowany do
    > ladowania nowoczesnych akumulatorów.

    Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)

    > Nie moze dać napięcia większego jak
    > napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z reguły nie może
    > pzrekroczyć
    > 15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale
    > to opisuje
    > instrukcja obsługi. Kiedyś akumulatory ladowało się stałym
    > pradem. Teraz z
    > ograniczeniem napięcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do
    > 14,75V. On
    > nigdy nie naląduje akumukatora w 100 procentach. Ale i w
    > samochodzie nie jest
    > naładowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za mało.

    Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.


    > Tamten ciolek podlaczył hermetyczny akumulator do takiego
    > prostownika.

    Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
    gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
    na otworach

    > iększość akumulatorów zalatwiaja użytkownicy. Nie przykręcą do
    > karoserii po ladowaniu bo śrubka albo plastik sie zgubiły.

    Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.

    > Jak wyjmą to podlaczą
    > pod niby prostownik. Ustawią dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin.
    > Napiecie wzrośnie na
    > zaciskach do 17V i jak to będzie akumulator nie hermetyczny to po
    > takim zabiegu
    > ma 2/3 pojemności. Oczywiście ciepły zdjęty z prostownika odpali
    > bez problemu.
    > Ale następnego dnia już nie bardzo.

    Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.

    > To znowu go pod zarzynarke akumulatora
    > podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory
    > robią i że
    > reklamacja jest iluzoryczna. Jakoś akumulatory pracujące w
    > sprawnym samochodzie
    > i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te
    > zadbane i
    > doladowywane.

    No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
    ze nie ich wina.
    Jakis promil bubli na pewno sie zdarza.

    > Wspólczesne akumulatory nie są odporne na awarie regulatora
    > napięcia.
    >Oczywiście na takie co powodują wzrost napięcia w instalacji.

    Przez 2h sa :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: