-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Fri, 17 Dec 2010 01:35:07 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 67
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
References: <a...@3...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1292546107 15486 213.180.130.18 (17 Dec 2010 00:35:07 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 00:35:07 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 188.33.16.32, 10.174.28.56
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101203 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.13
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335374
[ ukryj nagłówki ]> On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> > W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
> > eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
> > Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
> > Napiecie w instalacji pownno siê w takim czasie ustalic na poziomie jakie
> > wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
> > rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
> > tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. ¯eby go nie naladoac. Wtedy podlacz
> > jeden porzadny kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
> > ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
> > zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
> > Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
> > pzrepalonego bezpiecznika.
>
> No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
> miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
> ten bardzo lubie :) )
>
> Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
> 45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
>
> Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
> Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
> Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
> podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
> obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
> spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
> bylo na czerwonym bez chlodzenia)
> No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
> ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
> swiatlo)
>
> Efekt:
>
> czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
>
> 1:18 16,58
> 1:20 13,87
> 1:24 12:45
> 1:28 11,56
> 1:34 10:73
> 1:40 10:30
> 1:50 9,93
> 2:00 9,67
> 2:10 9,51
> 2:20 9,36
> i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
> (jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
> prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
>
> No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
> wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
> aku 8Ah, astra 45Ah)
>
> WS
>
>
>
>
Esperyment Ci się udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
- 18.12.10 03:48 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=