    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Fri, 17 Dec 2010 01:35:07 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
    > miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
    > ten bardzo lubie :) )
    >
    > Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
    > 45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
    >
    > Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
    > Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
    > Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
    > podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
> [...]
    Esperyment Ci się udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
    akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
    racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
    nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.