  • Data: 2013-10-10 23:24:20
    Temat: Re: Problem z RS-485
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-09 21:53, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > 3 urządzenia spięte razem, master i 2 slave'y. Przewód to skrętka ekranowana, przy
    masterze jest tylko wtyczka wpięta w port (RJ45, plastikowe gniazdo). Przewód idzie
    do pierwszego slave'a, tam we wtyczce d-sub15 jest rozdzielenie na drugie urządzenie,
    gdzie w takiej samej wtyczce są dolutowane 2 rezystory 220 omowe.
    > Przewód jest długości 8-10m. Czasem komunikacja działa dobrze, czasem wysypuje się
    co jakiś czas, na kilka-kilkadziesiąt sekund, po czym wraca. Cudowanie z ekranami nic
    nie daje. Wszystkie urządzenia zasilone z tego samego zasilania 24V.
    > Co można zrobić, żeby to zaczęło normalnie działać? Czy warto by zrobić po obu
    stronach przewodu terminatory po 120 omów? Czy może zmniejszyć/zwiększyć rezystancję
    tego co jest w tej chwili? A może jakiś inny pomysł... Dostępu do softu tych urządzeń
    nie ma, nie wiem jakie tam parametry tego są, wiem tyle że rs-485 i modbus. Aha,
    ekran jest tylko jeden, tzn. poszczególne pary skrętki nie są osobno ekranowane.
    > Hilfe!
    A czy ta skrętka - to nie jest naprawdę skrętka, czy może ktoś radośnie
    użył FTP/STP ethernetowego i losowo wybranych dwóch drutów z ośmiu, bez
    patrzenia co z czym jest parami?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173