  • Data: 2013-10-15 19:16:04
    Temat: Re: Problem z RS-485
    Od: "michal" <...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:163b2311-4d41-4040-b088-606e7f887a9b@googlegrou
    ps.com...
    Witam,

    3 urządzenia spięte razem, master i 2 slave'y. Przewód to skrętka
    ekranowana, przy masterze jest tylko wtyczka wpięta w port (RJ45, plastikowe
    gniazdo). Przewód idzie do pierwszego slave'a, tam we wtyczce d-sub15 jest
    rozdzielenie na drugie urządzenie, gdzie w takiej samej wtyczce są
    dolutowane 2 rezystory 220 omowe.
    Przewód jest długości 8-10m. Czasem komunikacja działa dobrze, czasem
    wysypuje się co jakiś czas, na kilka-kilkadziesiąt sekund, po czym wraca.
    Cudowanie z ekranami nic nie daje. Wszystkie urządzenia zasilone z tego
    samego zasilania 24V.
    Co można zrobić, żeby to zaczęło normalnie działać? Czy warto by zrobić po
    obu stronach przewodu terminatory po 120 omów? Czy może zmniejszyć/zwiększyć
    rezystancję tego co jest w tej chwili? A może jakiś inny pomysł... Dostępu
    do softu tych urządzeń nie ma, nie wiem jakie tam parametry tego są, wiem
    tyle że rs-485 i modbus. Aha, ekran jest tylko jeden, tzn. poszczególne pary
    skrętki nie są osobno ekranowane.
    Hilfe!

    L.
    czesc.
    terminatory moze jest to przyczyna i rozwiązanie.
    Moze urzadzenia są zrobione niestarannie i nadają
    na nieznacznie sie różniących szybkosciach bitowych,
    widzałem takie coś i objawy były podobne, w zasadzie działało
    ale jak byly jakieś zakłócenia lub jedno z urzadzeń zmarzło i
    dodatkowo włączony falownik w okolicy
    to przestawało bez zadnego powodu. (tzn. sygnał na oscyloskopie nie
    wygladał na pierwszy rzut oka na tyle zle do czsu az sei nie
    zmierzyło czasu trwania bitu) RS485 jest dość
    odporny na brak terminacji i na niewłaściwą terminację (moze
    z wyjatkiem profibusa na 10M)
    ale to tylko takie dywagacje w powietrzu....:)
    michał m.