eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
    <592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
    <59317486$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <59317c5b$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <59318337$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <593187b2$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Sat, 3 Jun 2017 09:32:46 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <593187b2$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <59326620$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.240.114
    X-Trace: 1496475168 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5159 83.4.240.114:61611
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718713
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-02 o 17:43, J.F. pisze:
    >>>> M = k*fi*I.
    >>>> Jeśli fi maleje to I musi wzrosnąć aby silnik utrzymał ten sam moment na wale.
    >>> Tylko ze mowa byla o mocy, a nie momencie :-)
    >
    >> Masz rację. Popełniłem błąd, myślałem o momencie a pisałem o mocy. Powinno być:
    >> Jeśli obniżasz strumień to silnik nie może być już obciążany momentem znamionowym
    tylko niższym.
    >
    >> Oczywiście przy odwzbudzaniu silnik może być obciążony mocą znamionową, tylko nie
    może być
    >> obciążony momentem znamionowym.
    >> Już pisałem w tym wątku, że powyżej prędkości znamionowej pracujemy ze stałą mocą.
    Ponieważ moc to
    >> iloczyn momentu i prędkości, to moment musi być mniejszy od znamionowego.
    >
    > Domyslam sie, ze przy zalozeniu stalego napiecia zasilania ?

    Tak, zakładam że napięcie jest znamionowe. Ponieważ jeśli chcę zwiększać prędkość, to
    od 0 do
    prędkości znamionowej najprościej to zrealizować właśnie przez zmianę napięcia
    zasilania.
    Aby zwiększać dalej prędkość musiałbym podnosić napięcie, a tego nie można robić bo
    konieczne byłoby
    podnoszenie napięcia powyżej znamionowego. Więc obniża się strumień wzbudzenia.

    > Podnoszac obroty przez odwzbudzanie ?

    Tak, to miałem na myśli.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: