eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-11 10:13:49
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Pcimol <...@...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > ....
    > Ok, ale czy nie sądzisz, że da się ją w pewnym stopniu kompensować?
    > Prosty eksperyment. Ustaw PWM na minimum, przyhamuj silnik jakimś
    > obciążeniem mechanicznym, podkręć PWM. Silnik odzyska utratę prędkości
    > obrotowej. Operuję w tym momencie obserwacjami empirycznymi a nie teorią
    > silników, której nie znam.

    To się wszystko zgadza. Jednak chodzi o to, że spadek obrotów to spadek
    Back-EMF, czyli prąd rośnie bez zmiany czegokolwiek zewnętrznego).
    Zwiększenie napięcia zasilania sprawi, że wzrost prądu będzie jeszcze
    większy. Od konkretnego silnika i jego układu zasilania zależy, czy
    zwiększanie U zasilania nie skończy się kupą dymu lub zadziałaniem
    zabezpieczenia.

    > Co do inercji, to pewnie też ma ona swój udział. Jednakże jej wpływ nie
    > jest raczej mizerny przy mniej więcej jednolitym ciągłym obciążeniu
    > mechanicznym silnika. Inercja ma znaczenie w sytuacjach gdy np. jakiś
    > wiór wywoła duży opór a inercja go urwie nie wnosząc przy tym po stronie
    > elektrycznej widocznych skutków. Z praktyki powiem: przy małych obrotach
    > silnika wysokoobrotowego (bez feedbacku) niewiele da się osiągnąć.
    > wiercenie otworu potrafi zatrzymać wrzeciono. Tymczasem wiercenie tego
    > samego otworu przy dużych obrotach (i proporcjonalnie szybszym
    > zagłębianiu w materiał) nie stanowi żadnego problemu. Nie słychać aby
    > silnik choćby odrobinę spowolnił. Dlaczego tak jest? Nie wiem... To mi
    > właśnie podsunęło ideę sprzężenia zwrotnego.
    >

    J. w. napisałem - możliwe. Tylko jeśli zatrzymanie wrzeciona wywala
    zabezpieczenie, to obawiam się, że zwiększanie PWM przy niskich obrotach
    przyniesie identyczny skutek. Na Twoim miejscu po prostu sprawdził bym
    jak jest podłączając regulator.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: