eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-06 17:40:47
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 06.06.2017 o 16:39, Adam Wysocki pisze:
    > Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:
    >
    >>>> W sumie może tam być krasnoludek albo H.Potter. Ważne, że działa jak należy.
    >>>
    >>> No nie... to wazne, co on dokladnie mierzy.
    >>
    >> Z datasheetu to nie wynika, niestety.
    >
    > Hmm, zakladasz ze on robi pod spodem jakas magie (np. z backemf), ktorej
    > nie ma w datasheecie?
    >
    >>> Co do samego backEMF, ogladalem przebieg i przy 500Hz i przy 20kHz i w tym
    >>> pierwszym przypadku ewidentnie widac predkosc silnika (backEMF pojawia sie
    >>> tym wczesniej po odpuszczeniu impulsu i jest tym wieksze, im szybciej
    >>> silnik sie kreci), ale przy 20kHz nie ma zadnej zmiany - za szybko sie to
    >>> dzieje. Mam film, moge zgrac jak to kogos interesuje i wrzucic.
    >>
    >> Dla silnika modelarskiej wiertarki widać znakomicie przy 20kHz.
    >
    > Moze ma wiecej sekcji drutu (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) w
    > rotorze?
    >
    >> Jaką masz diodę zapewniającą przepływ prądu? Daj Schottky'ego.
    >
    > UG18DCT na malym radiatorze, tranzystor IRFZ44N tez na radiatorze. Do tego
    > rezystancja pomiarowa 0R1 20W zlozona z czterech rezystorow 0R1 5W.
    >
    > http://www.chmurka.net/r/drill_a_1.png
    >
    >>> Ale da sie chyba przy okreslonym obciazeniu tak dobrac napiecie (i prad za
    >>> nim podazy), zeby utrzymac zalozone obroty? I niech sie to dzieje tak
    >>> dlugo, jak prad nie przekroczy ustalonego maksymalnego - wtedy wchodzimy w
    >>> przeciazenie.
    >>
    >> Tylko co by to miało dać?
    >
    > Niskie i stabilne obroty. Ustawiam obroty X i chce, zeby po docisnieciu do
    > materialu te obroty nadal wynosily X - jak docisne mocniej, to przekazane
    > bedzie wiecej mocy (i proporcjonalnie wiecej mocy bedzie podane na
    > silnik), jak puszcze zupelnie, to silnik ma nie odleciec w kosmos tylko
    > zachowac te obroty X.
    >
    >> Patrząc od strony mechanicznej, moc odbierana z wałka silnika:
    >> Moc to praca w jednostce czasu, praca to iloczyn siły i drogi na której
    >> ta siła działa, droga to iloczyn 2*pi*promień*obroty na sekundę. Więc
    >> moc to iloczyn 2*pi*obroty na sekundę*promień*siła. Ale dwa ostatnie
    >> czynniki to moment. Zakładając, że moment jest stały, co jest z grubsza
    >> prawdą, moc jest proporcjonalna do obrotów. Przy 1% obrotów znamionowych
    >> dysponujesz 1% mocy znamionowej.
    >
    > A czy zwiekszajac prad (zeby utrzymac stale obroty) nie zwiekszymy tez
    > momentu?

    Zwiększymy. Przy okazji prawdopodobnie ugotujemy silnik.

    >> Patrząc od strony elektrycznej: moc dostarczana do silnika to iloczyn
    >> prądu i napięcia, napięcie to suma EMF oraz iloczynu prądu i
    >> rezystancji. EMF jest proporcjonalne do obrotów, dla 1% obrotów
    >> znamionowych jest równa 1% znamionowego napięcia zasilania (z grubsza),
    >> tak więc wówczas prawie cały prąd idzie na grzanie uzwojeń. I tu jest
    >> problem, nie możesz tego prądu istotnie zwiększyć, bo Ci się silnik ugotuje.
    >
    > Hmm, czyli tylko EMF * I jest zamieniane na moc, ktora idzie na silnik,
    > a Uzas * I to moc idaca na grzanie uzwojen?

    Dokładniej (U-EMF)*I. Jeśli EMF wynosi, powiedzmy, 150mV, to w
    przybliżeniu cała moc idzie na grzanie silnika.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: