eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-06 16:39:07
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    >>> W sumie może tam być krasnoludek albo H.Potter. Ważne, że działa jak należy.
    >>
    >> No nie... to wazne, co on dokladnie mierzy.
    >
    > Z datasheetu to nie wynika, niestety.

    Hmm, zakladasz ze on robi pod spodem jakas magie (np. z backemf), ktorej
    nie ma w datasheecie?

    >> Co do samego backEMF, ogladalem przebieg i przy 500Hz i przy 20kHz i w tym
    >> pierwszym przypadku ewidentnie widac predkosc silnika (backEMF pojawia sie
    >> tym wczesniej po odpuszczeniu impulsu i jest tym wieksze, im szybciej
    >> silnik sie kreci), ale przy 20kHz nie ma zadnej zmiany - za szybko sie to
    >> dzieje. Mam film, moge zgrac jak to kogos interesuje i wrzucic.
    >
    > Dla silnika modelarskiej wiertarki widać znakomicie przy 20kHz.

    Moze ma wiecej sekcji drutu (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) w
    rotorze?

    > Jaką masz diodę zapewniającą przepływ prądu? Daj Schottky'ego.

    UG18DCT na malym radiatorze, tranzystor IRFZ44N tez na radiatorze. Do tego
    rezystancja pomiarowa 0R1 20W zlozona z czterech rezystorow 0R1 5W.

    http://www.chmurka.net/r/drill_a_1.png

    >> Ale da sie chyba przy okreslonym obciazeniu tak dobrac napiecie (i prad za
    >> nim podazy), zeby utrzymac zalozone obroty? I niech sie to dzieje tak
    >> dlugo, jak prad nie przekroczy ustalonego maksymalnego - wtedy wchodzimy w
    >> przeciazenie.
    >
    > Tylko co by to miało dać?

    Niskie i stabilne obroty. Ustawiam obroty X i chce, zeby po docisnieciu do
    materialu te obroty nadal wynosily X - jak docisne mocniej, to przekazane
    bedzie wiecej mocy (i proporcjonalnie wiecej mocy bedzie podane na
    silnik), jak puszcze zupelnie, to silnik ma nie odleciec w kosmos tylko
    zachowac te obroty X.

    > Patrząc od strony mechanicznej, moc odbierana z wałka silnika:
    > Moc to praca w jednostce czasu, praca to iloczyn siły i drogi na której
    > ta siła działa, droga to iloczyn 2*pi*promień*obroty na sekundę. Więc
    > moc to iloczyn 2*pi*obroty na sekundę*promień*siła. Ale dwa ostatnie
    > czynniki to moment. Zakładając, że moment jest stały, co jest z grubsza
    > prawdą, moc jest proporcjonalna do obrotów. Przy 1% obrotów znamionowych
    > dysponujesz 1% mocy znamionowej.

    A czy zwiekszajac prad (zeby utrzymac stale obroty) nie zwiekszymy tez
    momentu?

    > Patrząc od strony elektrycznej: moc dostarczana do silnika to iloczyn
    > prądu i napięcia, napięcie to suma EMF oraz iloczynu prądu i
    > rezystancji. EMF jest proporcjonalne do obrotów, dla 1% obrotów
    > znamionowych jest równa 1% znamionowego napięcia zasilania (z grubsza),
    > tak więc wówczas prawie cały prąd idzie na grzanie uzwojeń. I tu jest
    > problem, nie możesz tego prądu istotnie zwiększyć, bo Ci się silnik ugotuje.

    Hmm, czyli tylko EMF * I jest zamieniane na moc, ktora idzie na silnik,
    a Uzas * I to moc idaca na grzanie uzwojen?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: