eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość po śladach hamowaniaRe: Prędkość po śladach hamowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Date: Fri, 4 Oct 2013 07:24:40 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <l2ljf0$2r0$1@node1.news.atman.pl>
    References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
    <524add57$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <524af2e7$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl>
    <eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net>
    <l2f8n1$if4$1@node1.news.atman.pl> <l2ficv$nfv$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310021131150.3804@quad> <l2hief$8d7$1@mx1.internetia.pl>
    <l2jpc0$85s$1@node1.news.atman.pl> <l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-67-158-86.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1380864288 2912 89.67.158.86 (4 Oct 2013 05:24:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Oct 2013 05:24:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 131003-1, 2013-10-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506415
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...

    >>
    >> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
    >> którego dotyczyła moja odpowiedź.
    >
    > Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
    > wnioski o hamowaniu bez niego.

    To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
    dotyczyła moja odpowiedź.
    Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
    hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
    Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
    Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
    co skrzętnie pomijasz.
    Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
    aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
    nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
    szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.

    Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
    próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
    znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
    próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
    Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
    "są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
    Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
    następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.

    Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
    ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
    kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
    będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.


    Wiwo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: