-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Prędkość po śladach hamowania
Date: Fri, 4 Oct 2013 07:24:40 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <l2ljf0$2r0$1@node1.news.atman.pl>
References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
<524add57$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<524af2e7$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
<l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl>
<eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net>
<l2f8n1$if4$1@node1.news.atman.pl> <l2ficv$nfv$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1310021131150.3804@quad> <l2hief$8d7$1@mx1.internetia.pl>
<l2jpc0$85s$1@node1.news.atman.pl> <l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-67-158-86.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1380864288 2912 89.67.158.86 (4 Oct 2013 05:24:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Oct 2013 05:24:48 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 131003-1, 2013-10-03), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506415
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
>> którego dotyczyła moja odpowiedź.
>
> Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
> wnioski o hamowaniu bez niego.
To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
dotyczyła moja odpowiedź.
Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
co skrzętnie pomijasz.
Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.
Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
"są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.
Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.
Wiwo
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.13 21:33 John Kołalsky
- 05.10.13 00:00 Budzik
- 05.10.13 19:38 John Kołalsky
- 05.10.13 21:00 Budzik
- 05.10.13 22:39 John Kołalsky
- 09.10.13 14:56 Jan45
- 09.10.13 15:58 J.F
- 09.10.13 17:52 bartekltg
- 09.10.13 17:58 bartekltg
- 09.10.13 18:00 J.F
- 09.10.13 20:18 bartekltg
- 09.10.13 20:25 masti
- 10.10.13 13:06 Jan45
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=