  • Data: 2013-10-04 07:24:40
    Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...

    > Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
    > wnioski o hamowaniu bez niego.

    To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
    dotyczyła moja odpowiedź.
    Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
    hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
    Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
    Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
    co skrzętnie pomijasz.
    Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
    aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
    nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
    szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.

    Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
    próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
    znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
    próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
    Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
    "są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
    Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
    następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.

    Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
    ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
    kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
    będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.

    Wiwo