-
Data: 2013-10-04 07:24:40
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
>> którego dotyczyła moja odpowiedź.
>
> Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
> wnioski o hamowaniu bez niego.
To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
dotyczyła moja odpowiedź.
Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
co skrzętnie pomijasz.
Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.
Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
"są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.
Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.
Wiwo
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.13 21:33 John Kołalsky
- 05.10.13 00:00 Budzik
- 05.10.13 19:38 John Kołalsky
- 05.10.13 21:00 Budzik
- 05.10.13 22:39 John Kołalsky
- 09.10.13 14:56 Jan45
- 09.10.13 15:58 J.F
- 09.10.13 17:52 bartekltg
- 09.10.13 17:58 bartekltg
- 09.10.13 18:00 J.F
- 09.10.13 20:18 bartekltg
- 09.10.13 20:25 masti
- 10.10.13 13:06 Jan45
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=