-
Data: 2013-10-04 07:24:40
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
news:l2k8fe$a1v$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> To się raczej tyczy Ciebie... Sugeruję, żebyś przeczytał post Maćka,
>> którego dotyczyła moja odpowiedź.
>
> Te wywody mnie wzruszają. Z artykułu na temat hamowania z ABS wyciągacie
> wnioski o hamowaniu bez niego.
To Ty tak robisz. Prosiłem, żebyś sprawdził co napisał Maciek, bo tego
dotyczyła moja odpowiedź.
Zacytuję: "To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach."
Czas i sposób reakcji nie zależą od tego czy masz ABS, czy nie.
Ty się skupiłeś wybiórczo na ABS, a w artykule było też o sposobie reakcji,
co skrzętnie pomijasz.
Wg badań ludzie nie hamują od razu z maksymalną siłą. To dotyczy nie tylko
aut z ABS. Wielu kierowców boi się zablokowania kół i tego unika, bo
nasłuchali się jakie to niebezpieczne. Po to stosuje się BAS, tego uczą w
szkołach jazdy. To nie są moje wymysły, tylko twarde fakty.
Ilu "przeciętnych" kierowców, dla samego siebie w bezpiecznym miejscu
próbowało gwałtownie hamować i poznać reakcję samochodu? Popytaj wśród
znajomych. Większość z nich nigdy tego nie robiła, tak samo jak nie
próbowała się ślizgać, czy robić innych niebezpiecznych manewrów.
Oczywiście, w ich mniemaniu zaliczyli już podbramkowe sytuacje na drodze i
"są doświadczeni", tylko że w większosci to bzdura.
Co gorsze, ci co już zaliczyli poślizg przy hamowaniu bez ABS, przy
następnym będą się starali tego uniknąć i ich reakcja nie będzie optymalna.
Nie bez powodu pojawiają się pomysły, żeby w ramach szkoleń kierowców zmusić
ich do ćwiczeń awaryjnego hamowania, poślizgów, itp. manewrów. Świeży
kierowcy są do tego nieprzygotowani i przez większość swojej kariery nie
będą, bo mało który z nich będzie chciał się szkolić.
Wiwo
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.13 21:33 John Kołalsky
- 05.10.13 00:00 Budzik
- 05.10.13 19:38 John Kołalsky
- 05.10.13 21:00 Budzik
- 05.10.13 22:39 John Kołalsky
- 09.10.13 14:56 Jan45
- 09.10.13 15:58 J.F
- 09.10.13 17:52 bartekltg
- 09.10.13 17:58 bartekltg
- 09.10.13 18:00 J.F
- 09.10.13 20:18 bartekltg
- 09.10.13 20:25 masti
- 10.10.13 13:06 Jan45
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]