eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość po śladach hamowaniaRe: Prędkość po śladach hamowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
    <524add57$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <524af2e7$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl>
    <eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net>
    <l2f8n1$if4$1@node1.news.atman.pl> <l2ficv$nfv$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310021131150.3804@quad> <l2hief$8d7$1@mx1.internetia.pl>
    <l2jpc0$85s$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <l2jpc0$85s$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Date: Thu, 3 Oct 2013 15:35:51 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 35
    Message-ID: <524d72b8$0$2185$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.198.98
    X-Trace: 1380807352 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2185 83.27.198.98:62220
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3064
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506360
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości
    >Szkoda, że nie przeczytałś trzech zdań wcześniej:
    >"Przyczyna tego zjawiska ma po części źródło w psychologii kierowcy.
    >Badania zachowania kierowców podczas hamowania wykazały, że różnią
    >się oni sposobem reagowania. Większość "przeciętnych kierowców" nie
    >hamuje wystarczająco mocno w sytuacjach awaryjnych, zaś tych
    >hamujących prawidłowo jest znaczna mniejszość."
    >Jak widać, mowa jest również o sposobie reakcji. Oczywiste jest, że
    >czas reakcji ma znaczenie. Wiele badań pokazało, że ludzie nie hamują
    >na maksa od razu i to jest fakt niezaprzeczalny. Częściowo jest to
    >tłumaczone działaniem ABS, ale nie tylko. Wiele badań udowodniło, że
    >w początkowej fazie hamowania awaryjnego, mózg kierowcy jeszcze nie
    >jest pewien, czy hamować na maksa, czy szukać innego rozwiązania. U
    >jednego to będą ułamki sekund u innego nawet sekundy, wpływ na to ma
    >między innymi doświadczenie kierowcy.

    Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega
    ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie
    bedzie mocne.
    Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza.

    Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie,
    ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac
    :-)

    >> A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż
    >> stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką
    >> to może.
    >Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy.

    No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace
    hamowan zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: