-
Data: 2013-10-03 15:35:51
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości
>Szkoda, że nie przeczytałś trzech zdań wcześniej:
>"Przyczyna tego zjawiska ma po części źródło w psychologii kierowcy.
>Badania zachowania kierowców podczas hamowania wykazały, że różnią
>się oni sposobem reagowania. Większość "przeciętnych kierowców" nie
>hamuje wystarczająco mocno w sytuacjach awaryjnych, zaś tych
>hamujących prawidłowo jest znaczna mniejszość."
>Jak widać, mowa jest również o sposobie reakcji. Oczywiste jest, że
>czas reakcji ma znaczenie. Wiele badań pokazało, że ludzie nie hamują
>na maksa od razu i to jest fakt niezaprzeczalny. Częściowo jest to
>tłumaczone działaniem ABS, ale nie tylko. Wiele badań udowodniło, że
>w początkowej fazie hamowania awaryjnego, mózg kierowcy jeszcze nie
>jest pewien, czy hamować na maksa, czy szukać innego rozwiązania. U
>jednego to będą ułamki sekund u innego nawet sekundy, wpływ na to ma
>między innymi doświadczenie kierowcy.
Hm, podejrzewam ze jak sytuacja bedzie w miare wyrazna - typu wybiega
ci pieszy przed maske, albo ciezarowka zajezdza droge, to i hamowanie
bedzie mocne.
Az za mocne i blokujace kola, ale tu sie wlasnie ABS sprawdza.
Natomiast w sytuacji niewyraznej ... przyznaje, zdarzyly mi sie takie,
ale skad system ma wtedy wiedziec ze ja chce naprawde mocno zahamowac
:-)
>> A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż
>> stwierdzisz, że chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką
>> to może.
>Tak, tak. Kolejny mistrz kierownicy.
No wiesz, my tu zazwyczaj mamy troche km przejechanych, tysiace
hamowan zaliczonych, i tylko z rzadka rozbite pojazdy :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.13 18:58 John Kołalsky
- 03.10.13 21:00 Budzik
- 03.10.13 22:05 John Kołalsky
- 04.10.13 07:20 Wiwo
- 04.10.13 07:24 Wiwo
- 04.10.13 21:33 John Kołalsky
- 05.10.13 00:00 Budzik
- 05.10.13 19:38 John Kołalsky
- 05.10.13 21:00 Budzik
- 05.10.13 22:39 John Kołalsky
- 09.10.13 14:56 Jan45
- 09.10.13 15:58 J.F
- 09.10.13 17:52 bartekltg
- 09.10.13 17:58 bartekltg
- 09.10.13 18:00 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]