  • Data: 2009-10-12 18:46:14
    Temat: Re: Prawa autorskie?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Okt., 13:45, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   W kwestii formalnej: źródło (skąd kto dostał zdjęcie) jest
    > oderwane od prawa niematerialnego (tu: autorskiego).
    >   Otrzymanie zdjęcia nie jest tożsame z otrzymaniem prawa do
    > ich rozpowszechniania - takie jest prawo i basta.
    >   Prawo do rozpowszechniania można dostać zupełnie inną drogą
    > niż same zdjęcia :>, a że autor ma fanaberię na podpisanie,
    > to mu ustawodawca pozwolił (znaczy że autor decyduje czy
    > podpisane, czy pseudonimem, czy niepodpisane...)
    >   Albo musimy się z tym pogodzić, albo odmówić "uznawania" prawa
    > autorskiego jako takiego (przyjąć, że otrzymanie "przedmiotu"
> [...]

    w dyskusje n.t tego prawa sie nie zamierzam wiklac.
    wiem jedno - prawo ma to do siebie ze kazdy prawnik interpretuje je
    inaczej.
    prokurator dochodzi do jeszcze innej konkluzji , sedzia do jeszcze
    innej.
    Na kazdy przepis mozna znalezc inny.

    pewnie doszlibysmy do absurdu , ze np proszac przypadkowego
    przechodnia , zeby zrobil nam ( np zakochanej parze) zdjecia na tle
    eifla naszym aparatem , zeby miec pamiatke , musielibysmy miec jego
    zgode na publikacje , gdyz jest autorem zdjecia.

    Byc moze jest tak jak piszesz , ale nie sadze zeby to byla cala prawda
    na ten temat. z pewnoscia sprawa ma glebsze aspekty.
    Kolacze mi po glowie termin " zgody milczacej " czy jakos to sie nazwa
    tak podobnie.

    99% zdjec w naszej klasie jest robionych przez osoby trzecie ( chyba
    robiacy sobie zdjecia aparatem na statywie na samowyzwalaczu naleza do
    zdecydownej mniejszosci ) , oznaczloby to ze na kilkanasie milionow
    zdjec jakie w naszej klasie sa publikowane , nalezaloby miec zgode
    osob trzecich na ich publikacje - kilkakanascie milionow zgod.

    nie sadzisz ze cos tutaj nie klapuje ? Prawo takie glupie jednak nie
    jest.