  • Data: 2009-10-13 22:43:10
    Temat: Re: Prawa autorskie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Oct 2009, Krzychu wrote:

    > A ciekawe jakby jej znajomi umieścili pod zdjęciami informację że ona jest
    > autorką? Pewnie założyła by wątek na grupie o tym że znajomi ujawniają jej
    > dane osobowe w internecie i to na tak popularnym portalu i co ona ma z tym
    > teraz zrobić i jakie są jej prawa ;-)

    To jest skutek "stworzenia" prawa autorskiego, czegoś, czego całe wieki
    (no dobra, tysiąclecia) prawo nie znało, więc wiąże się z "obsługą"
    do której tzw. "normalny człowiek" nie jest przyzwyczajony.
    Wychodzi co jakiś czas w wątkach "a fotograf nie dał mi RAWów/kliszy" :)

    Trzeba *spytać* *przed*. Koniecznie.
    Nie da się inaczej "nie ryzykować komplikacji" i już.

    Jak ma być zgodnie z prawem, to nie ma wyjścia, trzeba spytać
    "tfurcę" ;), czy sobie życzy:
    - wystąpić pod imieniem i nazwiskiem
    - wystąpić pod pseudonimem
    - wystąpić anonimowo

    I to on (twórca) wybiera! (jasno zapisane w PA, że ma prawo).

    pzdr, Gotfryd