  • 21. Data: 2013-05-25 10:51:27
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
    > Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
    > problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
    > diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
    > moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
    > ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie

    Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda..

    > to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
    > a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

    Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
    troche poczekac ?

    > Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
    > kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
    > mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
    > pod ten fikusny guziczek Sport.

    I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu

    > Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
    > 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
    > wydania tych pieniedzy.

    2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny
    (jak ktos ma renault :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-05-25 12:02:29
    Od: tá´Ź

    Kapibara wrote:

    > Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?

    To już zależy od inwencji właściciela, ale dobrze kombinujesz. Od razu
    widać, że masz zadatki na kolekcjonera Polonezów Trucków Royów.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 23. Data: 2013-05-25 14:10:20
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:

    > Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
    > zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
    > diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
    > zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
    > długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

    przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający
    silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy
    spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to
    znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do
    diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać
    benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie
    był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
    Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM
    benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km
    dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

    Lukasz

  • 24. Data: 2013-05-25 15:26:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    > benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km
    > dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

    Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
    z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
    woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
    to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

    No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
    że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
    Pojemność i moc już znamy. :-)

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2013-05-25 17:54:31
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze:
    > I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu

    Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu
    maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecności
    ograniczacza momentu obrotowego w przypadku poślizgu kół aka
    stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki śmieszny efekt, że przy
    przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) załączenie trzeciego
    biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem
    pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres
    eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem
    centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeździłem.

    S.

  • 26. Data: 2013-05-25 20:03:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
    > troche poczekac ?

    Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły 1.5 do 2 razy
    tyle? ;)

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 27. Data: 2013-05-25 20:04:57
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
    > troche poczekac ?

    Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2
    razy tyle? ;)

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 28. Data: 2013-05-25 20:20:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
    > On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
    > Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2
    > razy tyle? ;)

    Ale w benzynce i z dwumasa ?

    J.

  • 29. Data: 2013-05-25 20:46:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w benzynce i z dwumasa ?

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/3
    20i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe
    /325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 30. Data: 2013-05-25 21:30:00
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    To może mój przykład
    renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
    kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
    Teraz przebieg 130000 km.
    Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko
    jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli
    chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do
    pracy.
    W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
    na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
    Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
    dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8
    katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego
    silnika to nie wiem ile realnie.

    Przemeq