eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPozorna zaleta nowoczesnego diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 11. Data: 2013-05-24 19:23:23
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:knnnbc$h6b$...@n...news.atman.pl...
    > Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:
    >
    >> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
    >> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
    >> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
    >> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie
    >> ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na
    >> zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
    >> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
    >
    > Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
    > zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
    > diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
    > zeżrą oszczędności na paliwie,

    Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej
    setce....
    Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż
    PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie
    tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży..

    nie nadaje się dla latających w
    > długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

    0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd.



  • 12. Data: 2013-05-24 19:35:05
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: tá´Ź

    atm wrote:

    > Z przyjemnoscia przyjalbym w
    > moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich
    > obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a
    > normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek
    > Sport.

    Moment obrotowy regulujesz płynnie pedałem gazu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 13. Data: 2013-05-24 20:19:50
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.05.2013 12:18, atm pisze:
    > Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy,
    (...)
    > Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
    jak kupujesz auto za 50 tyś, to raz ze pojeździsz dobre parę lat bez
    problemów, a dwa ze nawet 2 tysiaki na naprawe - nie wielka kwota.
    jak masz budżet 20 tyś to trzeba z sensem poszukać auta bez dwumasy,
    albo wliczyć ją w koszt....
    Tomasz
    PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam :)


  • 14. Data: 2013-05-24 22:16:38
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote:
    > W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
    >> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
    >> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
    >> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
    >> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
    >> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
    >> to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
    >> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
    >> Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
    >> kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
    >> mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
    >> pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
    >> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
    >> wydania tych pieniedzy.
    >> Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
    >
    > Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
    > tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

    840Nm


  • 15. Data: 2013-05-24 23:46:16
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: tá´Ź

    m...@i...pl wrote:

    > 840Nm

    Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
    kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 16. Data: 2013-05-24 23:48:01
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 24 May 2013 12:57:11 +0200, ddddddd
    <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> wrote:

    >sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
    >dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
    >nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
    >przyszłości)


    Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
    nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 17. Data: 2013-05-25 08:19:55
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-05-24 23:48, jerzu pisze:
    >> sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
    >> dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
    >> nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
    >> przyszłości)
    >
    >
    > Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
    > nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.
    >

    napisałem 'z przebiegiem' bo to jak na razie jedyne auto którego
    przebiegu byłem pewny (bo miał 3 lata i duży przebieg)
    W pozostałych autach znam tylko stan licznika...

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 18. Data: 2013-05-25 09:24:42
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: Kapibara <b...@t...pl>

    Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tᴏ napisał(a):

    > m...@i...pl wrote:
    >
    >> 840Nm
    >
    > Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
    > kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)

    Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?


  • 19. Data: 2013-05-25 09:58:29
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisał(a):

    >> Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
    >> kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)
    > Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?

    Sprasować razem.

    AK


  • 20. Data: 2013-05-25 10:41:28
    Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>

    Miałem dziewięć lat VW Golf z silnikiem TDi 1,9 Typ silnika to AFN
    pierwsze sprzęgło dwumasowe wymieniłem przy 130kkm , drugie przy 170 kkm
    potem zostało włożone zwykłe sprzęgło i jeździłem jeszcze do przebiegu
    240 kkm . Co dalej nie wiem - bo auto sprzedane .

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: