    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
    Date: Sat, 25 May 2013 14:10:20 +0200

    W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:

    > Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
    > zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
    > diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
    > zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
    > długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

    przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający
    silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy
    spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to
    znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do
    diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać
    benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie
    był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
    Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM
    benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km
    dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

    Lukasz