    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Date: Tue, 1 Sep 2015 00:09:59 +0200
    <mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
    <55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <55e1d958$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <55e1e8b8$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms21v2$m6k$1@node1.news.atman.pl> <ms2af8$u47$1@dont-email.me>
    <ms2bmi$msm$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-08-31 o 21:59, Piotr Wyderski pisze:

    > Są znacznie przyjemniejsze sposoby, aby sobie przedłużyć. :-)

    > Do tego właśnie od początku zmierzam. Jeśli ktoś się miesiąc
    > męczy próbując puścić coś pod Wine, zamiast kupić najtańszy
    > Windows i w godzinę postawić go na VirtualBoxie pod swoim
    > ulubionym Linuksem, a nie jest to działalność hobbystyczna
    > lub zlecona, to mam go za idealnego kandydata na mieszkańca
    > pudełka z napisem "choroby niesomatyczne".

    Kiedyś z ciekawości próbowałem coś uruchamiać pod Wine. Głównie po to
    żeby nie przełączać się na windows, a wirtualizacja była wtedy nie tak
    dostępna. Niespecjalnie byłem zachwycony tym, że mogę sobie uruchomić
    pod linuksem windowsowego notepada czy kalkulator.
    Tu się z tobą zgodzę, że próba uzycia Wine do poważniejszych zadań to
    jest strata czasu. Pod Windowsem używam głownie programów do automatyki.
    Nie ma odpowiedników linuksowych. Oprócz uruchomienia samego programu,
    muszą działać sterowniki do sprzętowych programatorów, specyficzne
    protokoły. Szkoda czasu na skazane na porażkę próby, skoro koszt
    windowsa to kilka godzin pracy.
    Ale tak jak pisałem oprogramowanie dla elektroników jest dostępne i na
    windows i na linuksa. Często te na linuksa są lepiej zrobione i szybciej
    aktualizowane. Dlatego od pewnego czasu w tej dziedzinie migruję na linuksa.

    > Tylko zazwyczaj wtedy to nie system jest problemem, tylko
    > program, którego chcesz użyć. Np. dlatego, że instalator napisał
    > tańszy programista, pomimo faktu, że instalator jest pierwszą
    > rzeczą, z którą zetknie się użytkownik. Stawiałeś kiedyś bazę Oracle? :->

    Nie. Stawiałem tylko PostgreSQL, MySQL i kiedyś testowo Sybase.

    --
    pozdrawiam
    MD