-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
<5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
<168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
<phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
<5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
<5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<pidrco$ua8$1@node1.news.atman.pl>
<1i96pficmsztj$.1hvpacite6hon$.dlg@40tude.net>
<piga9u$a82$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 16 Jul 2018 03:08:21 +0200
Message-ID: <1hwr32utzs184$.irtt4r01srd5$.dlg@40tude.net>
Lines: 165
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1531703301 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 587 82.143.187.50:58725
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635816
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 15 Jul 2018 22:20:10 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-07-15 o 07:36, J.F. pisze:
>> Ja ogolnie tez, ale IMO to jednak musi byc towar drogi, eksluzywny,
>> na ktorego nie tylko Jozka stac.
>
> Yu sprawdza się moja teoria: im więcej płacimy za dany produkty, tym
> mniejsze ryzyko wtopy. Ale nigdy 100% gwarancji nie zyskamy. Czyli
> przekładając na "Józka", skoro go nie stać, to testerem jest grupa osób,
> która jeździła na podobnej klasie opon i ma wyrobione zdanie na ich
> temat. Więc i opinia jest bardziej wiarygodna.
Tylko czesciowo sie zgodze.
Owszem - bedzie grupa ludzi, ktorzy kupuja, bo im zalezy na osiagach,
i oni ocenia rzetelnie, bedzie grupa ludzi, ktorzy kupili bo slyszeli
ze dobre, i tez stwierdza ze dobre, tylko ze do ich jazdy wystarczaja
srednie.
>>> Wystarczy poczytać o oponie, która
>>> jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
>>> gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
>>> zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
>>> samo.
>>
>> Na pewno, tylko ... on jednak w poslizgi nie wpada.
> Bo jeździ do kościoła 30km/h i wk-wia innych.
Patrzac na droge to raczej 70-100.
Tych co pojada 100-120 tez nie brakuje.
>> O wage mi chodzi. IMO - kiedys auta byly lzejsze.
> Bo ja wiem? Hamerykańskie dawne miewały V-pierdylion, gdzie moc 300kM to
> cienizna, były wielkości i wyglądu szafy 3-drzwiowej i ważyły sporo
> więcej niż zestaw szaf.
O hamerykanskich nie mowie. Takie europejskie "rodzinne" auto to
gdzies tone wazylo.
>>>> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
>>>> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
>>> Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
>>
>> Moze, sa dostawczaki.
>> I moze to miec znaczenie, jak tak na torze testujesz.
>
> Ja nie jeżdżę dostawczakiem a opon nie badam na torze lecz w codziennym
> użytkowaniu. Po cholerę mam kupować zwykłą oponę danego modelu z
> przyczepnością B skoro XL, w niewiele wyższej cenie ma A?
Ale te dostawczaki tez sa, troche ciezsze niz zwykle osobowki, i opony
mocniejsze do nich sa.
A wybor nosnosci raczej maly - jakos konstruktor rozmiar dobiera.
Albo te samochody w jednej klasie wszystkie podobnie waza :-)
>>> A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
>>> obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
>>> tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
>>> jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
>>> Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
>>> raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
>>> dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
>>
>> ciekawe.
>> Ale moze masz cos z zawieszeniem nie tak ?
>
> Nie "masz" ale "miałeś". Obecne auto zachowuje się zupełnie inaczej na
> zakrętach i hamowaniu ze skręconą kierownicą nić wspomniane. Kiedyś
> napisałem: w moich autach mogło wiele rzeczy szwankować, ale nigdy
> hamulce i zawieszenie. Nawet w gównianych autach o to dbałem.
No coz, z mojego doswiadczenia ... dobre te hamulce robia - zazwyczaj
dzialaja nawet bez dbania. A klienci Tabela jakos do niego dojechali
bezpiecznie :-)
A reszta zawieszenia ... imo mniej istotna.
>> 100 km na suchym to nie sa predkosci, przy ktorych jakakolwiek opona
>> mialaby klopoty na drodze dostosowanej do 90km/h ...
>
> Sorki, ale to kończy dyskusję. Nie masz porównania. Argument jest mocno
> z palca wyssany gdyż droga "dostosowana" do 90 (czyli z ograniczeniem do
> 90, jak interpretuję) nie oznacza, że na zakręcie na tejże drodze nie
> wylecisz w krzaki. Na zakrętach musisz umieć dostować
Jak zakret taki, ze grozi wyleceniem, to bedzie stosowny znak.
A i wtedy sie znajdzie wielu takich, co pojada 100 a nie 70 i nie
wypadna :-)
>>>> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
>>> Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
>>
>> I przy 30 takie efekty ?
>
> Ludzie tak miewają - jak napisali na tej grupie. Ja również
> doświadczyłem podobnych efektów ale nie chcę rzucać modelami opon bo to
> historia i nie pamiętam zwyczajnie.
Mnie bardziej to rondo interesuje, bo ronda rozne sa.
> Efekt jest dokładnie taki jak przy
> rozwalonej zbieżności. Ludzie się oglądali jakbym drift przy 30tce
> trenował. :-D
>
> Zdumiewa mnie, że posiadacz takich opon zupełnie się ich zachowaniem nie
> stresuje. Ja pierwsze co, to na kontrolę zbieżności i zawieszenia
> pojechałem.
>>>> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
>>>> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
>>> Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
>>> auta zakrętu.
>>
>> Ale widziales - 200 sie da. Byc moze na dobrych oponach.
>
> Rany. Musisz zdecydować co chcesz osiągnąć :-)
> Ze swojej strony mogę powiedzieć, że jeśli jakiś zakręt pokonuję z
> prędkością 140km/h a dana opona pozwoli mi go pokonać ze 160km/h a inna
> 180km/h to wezmę tą drugą nie modyfikując swojego stylu jazdy bo być
> może raz mi się przytrafi zaskoczenie i lepsza opona mnie uratuje. Nad
> czym się tu zastanawiać?
Tak jak tym fotelikiem dla dziecka - bezpieczenstwo nie ma ceny, ale 6
tys zl za fotelik to chyba przesada ?
No i druga kwestia - czy ta drozsza opona aby na pewno lepsza :-)
>>>> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
>>>> jeszcze miedzy dzikami ?
>>> Po autostradzie i czasem na innych też.
>>
>> I masz jakiekolwiek problemy z oponami ?
>
> Obecnie żadnych. Z kolei z zimowymi mam mega problemy. Po ich założeniu
> efekt jest jakbym na łyżwach jeździł. Drastycznie wzrosła droga
> hamowania na prostym i wynoszenie na zakrętach również). Tak jak
> napisałem - ich wymiana na inne, niby topowe, niczego nie zmieniła.
Po naszych autostradach 180 to ci na dowolnej oponie pojade.
One maja lagodne zakrety.
>> Eee, nie warto, i tak sie na predkosciomierz nie patrze :-)
> To też inny wątek ... bo jak mam ostrzeżenie z Yanosika, to zerkam
> non-stop na prędkościomierz (wystarczy trącić gaz i auto zyskuje
> 20km/h), pobocza czy rzeczywiście nie stoją (zwykle tak).
A u mnie zwykle nie :-)
> Aż boje się, że przejadę pieszego lub wjadę komuś w d...
Ja mam tempomat, choc ostatnio szwankuje, i zazwyczaj to jednak za
kims jade - jak sie tak szybko lubi jechac, to sie szybko dogania.
Wtedy to on pilnuje predkosci, a ja tylko odstepu :-)
> Jest jeszcze inna kwestia - zadbania o hamulce. Zauważyłem, że tył
> stracił płaski kształt tarcz. Wymieniłem je na nówki przy zmianie
> klocków. Po dotarciu, auto zupełnie inaczej zachowuje się na zakrętach i
> hamowaniu jednoczesnym.
To jest mozliwe ... ale ESP tego nie pilnuje ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.18 17:12 Cavallino
- 16.07.18 23:12 Marek S
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
- 19.07.18 23:42 Marek S
- 20.07.18 17:23 Cavallino
- 20.07.18 20:47 Marek S
- 21.07.18 21:01 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A