eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowód, dla którego warto zadbać o oponyRe: Powód, dla którego warto zadbać o opony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
    <5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
    <5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
    <168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
    <phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
    <5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    <pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
    <5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <pidrco$ua8$1@node1.news.atman.pl>
    <1i96pficmsztj$.1hvpacite6hon$.dlg@40tude.net>
    <piga9u$a82$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 16 Jul 2018 03:08:21 +0200
    Message-ID: <1hwr32utzs184$.irtt4r01srd5$.dlg@40tude.net>
    Lines: 165
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1531703301 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 587 82.143.187.50:58725
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635816
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 22:20:10 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-07-15 o 07:36, J.F. pisze:
    >> Ja ogolnie tez, ale IMO to jednak musi byc towar drogi, eksluzywny,
    >> na ktorego nie tylko Jozka stac.
    >
    > Yu sprawdza się moja teoria: im więcej płacimy za dany produkty, tym
    > mniejsze ryzyko wtopy. Ale nigdy 100% gwarancji nie zyskamy. Czyli
    > przekładając na "Józka", skoro go nie stać, to testerem jest grupa osób,
    > która jeździła na podobnej klasie opon i ma wyrobione zdanie na ich
    > temat. Więc i opinia jest bardziej wiarygodna.

    Tylko czesciowo sie zgodze.
    Owszem - bedzie grupa ludzi, ktorzy kupuja, bo im zalezy na osiagach,
    i oni ocenia rzetelnie, bedzie grupa ludzi, ktorzy kupili bo slyszeli
    ze dobre, i tez stwierdza ze dobre, tylko ze do ich jazdy wystarczaja
    srednie.

    >>> Wystarczy poczytać o oponie, która
    >>> jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
    >>> gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
    >>> zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
    >>> samo.
    >>
    >> Na pewno, tylko ... on jednak w poslizgi nie wpada.
    > Bo jeździ do kościoła 30km/h i wk-wia innych.

    Patrzac na droge to raczej 70-100.
    Tych co pojada 100-120 tez nie brakuje.

    >> O wage mi chodzi. IMO - kiedys auta byly lzejsze.
    > Bo ja wiem? Hamerykańskie dawne miewały V-pierdylion, gdzie moc 300kM to
    > cienizna, były wielkości i wyglądu szafy 3-drzwiowej i ważyły sporo
    > więcej niż zestaw szaf.

    O hamerykanskich nie mowie. Takie europejskie "rodzinne" auto to
    gdzies tone wazylo.

    >>>> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
    >>>> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
    >>> Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
    >>
    >> Moze, sa dostawczaki.
    >> I moze to miec znaczenie, jak tak na torze testujesz.
    >
    > Ja nie jeżdżę dostawczakiem a opon nie badam na torze lecz w codziennym
    > użytkowaniu. Po cholerę mam kupować zwykłą oponę danego modelu z
    > przyczepnością B skoro XL, w niewiele wyższej cenie ma A?

    Ale te dostawczaki tez sa, troche ciezsze niz zwykle osobowki, i opony
    mocniejsze do nich sa.

    A wybor nosnosci raczej maly - jakos konstruktor rozmiar dobiera.
    Albo te samochody w jednej klasie wszystkie podobnie waza :-)


    >>> A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
    >>> obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
    >>> tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
    >>> jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
    >>> Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
    >>> raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
    >>> dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
    >>
    >> ciekawe.
    >> Ale moze masz cos z zawieszeniem nie tak ?
    >
    > Nie "masz" ale "miałeś". Obecne auto zachowuje się zupełnie inaczej na
    > zakrętach i hamowaniu ze skręconą kierownicą nić wspomniane. Kiedyś
    > napisałem: w moich autach mogło wiele rzeczy szwankować, ale nigdy
    > hamulce i zawieszenie. Nawet w gównianych autach o to dbałem.

    No coz, z mojego doswiadczenia ... dobre te hamulce robia - zazwyczaj
    dzialaja nawet bez dbania. A klienci Tabela jakos do niego dojechali
    bezpiecznie :-)

    A reszta zawieszenia ... imo mniej istotna.

    >> 100 km na suchym to nie sa predkosci, przy ktorych jakakolwiek opona
    >> mialaby klopoty na drodze dostosowanej do 90km/h ...
    >
    > Sorki, ale to kończy dyskusję. Nie masz porównania. Argument jest mocno
    > z palca wyssany gdyż droga "dostosowana" do 90 (czyli z ograniczeniem do
    > 90, jak interpretuję) nie oznacza, że na zakręcie na tejże drodze nie
    > wylecisz w krzaki. Na zakrętach musisz umieć dostować

    Jak zakret taki, ze grozi wyleceniem, to bedzie stosowny znak.

    A i wtedy sie znajdzie wielu takich, co pojada 100 a nie 70 i nie
    wypadna :-)


    >>>> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
    >>> Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
    >>
    >> I przy 30 takie efekty ?
    >
    > Ludzie tak miewają - jak napisali na tej grupie. Ja również
    > doświadczyłem podobnych efektów ale nie chcę rzucać modelami opon bo to
    > historia i nie pamiętam zwyczajnie.

    Mnie bardziej to rondo interesuje, bo ronda rozne sa.

    > Efekt jest dokładnie taki jak przy
    > rozwalonej zbieżności. Ludzie się oglądali jakbym drift przy 30tce
    > trenował. :-D
    >
    > Zdumiewa mnie, że posiadacz takich opon zupełnie się ich zachowaniem nie
    > stresuje. Ja pierwsze co, to na kontrolę zbieżności i zawieszenia
    > pojechałem.

    >>>> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
    >>>> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
    >>> Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
    >>> auta zakrętu.
    >>
    >> Ale widziales - 200 sie da. Byc moze na dobrych oponach.
    >
    > Rany. Musisz zdecydować co chcesz osiągnąć :-)
    > Ze swojej strony mogę powiedzieć, że jeśli jakiś zakręt pokonuję z
    > prędkością 140km/h a dana opona pozwoli mi go pokonać ze 160km/h a inna
    > 180km/h to wezmę tą drugą nie modyfikując swojego stylu jazdy bo być
    > może raz mi się przytrafi zaskoczenie i lepsza opona mnie uratuje. Nad
    > czym się tu zastanawiać?

    Tak jak tym fotelikiem dla dziecka - bezpieczenstwo nie ma ceny, ale 6
    tys zl za fotelik to chyba przesada ?

    No i druga kwestia - czy ta drozsza opona aby na pewno lepsza :-)

    >>>> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
    >>>> jeszcze miedzy dzikami ?
    >>> Po autostradzie i czasem na innych też.
    >>
    >> I masz jakiekolwiek problemy z oponami ?
    >
    > Obecnie żadnych. Z kolei z zimowymi mam mega problemy. Po ich założeniu
    > efekt jest jakbym na łyżwach jeździł. Drastycznie wzrosła droga
    > hamowania na prostym i wynoszenie na zakrętach również). Tak jak
    > napisałem - ich wymiana na inne, niby topowe, niczego nie zmieniła.

    Po naszych autostradach 180 to ci na dowolnej oponie pojade.
    One maja lagodne zakrety.


    >> Eee, nie warto, i tak sie na predkosciomierz nie patrze :-)
    > To też inny wątek ... bo jak mam ostrzeżenie z Yanosika, to zerkam
    > non-stop na prędkościomierz (wystarczy trącić gaz i auto zyskuje
    > 20km/h), pobocza czy rzeczywiście nie stoją (zwykle tak).

    A u mnie zwykle nie :-)

    > Aż boje się, że przejadę pieszego lub wjadę komuś w d...

    Ja mam tempomat, choc ostatnio szwankuje, i zazwyczaj to jednak za
    kims jade - jak sie tak szybko lubi jechac, to sie szybko dogania.
    Wtedy to on pilnuje predkosci, a ja tylko odstepu :-)

    > Jest jeszcze inna kwestia - zadbania o hamulce. Zauważyłem, że tył
    > stracił płaski kształt tarcz. Wymieniłem je na nówki przy zmianie
    > klocków. Po dotarciu, auto zupełnie inaczej zachowuje się na zakrętach i
    > hamowaniu jednoczesnym.

    To jest mozliwe ... ale ESP tego nie pilnuje ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: