eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPotyczkiRe: Potyczki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
    !weretis.net!feeder1.news.weretis.net!news.solani.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Potyczki
    Date: Wed, 5 Dec 2012 10:32:27 +0000 (UTC)
    Organization: solani.org
    Lines: 46
    Message-ID: <s...@j...net>
    References: <k8frhm$5pg$1@node1.news.atman.pl>
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@j...net>
    <4...@g...com>
    <s...@j...net>
    <a...@n...chmurka.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...chmurka.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...chmurka.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...chmurka.net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: solani.org 1354703547 3069
    eJwFwQkBwDAIA0BLoXxBzujAv4TeuYbETQsP8/WtoiLD8qP0Ac+Io2ethE1hha+hOVcS+PUB99AP7A==
    (5 Dec 2012 10:32:27 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...solani.org
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Dec 2012 10:32:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    X-User-ID: eJwNyMEBwCAIA8CVhJBYx0GU/Ueo9zxCppohKthsMfyeMpy99SLHggNfvmeVjZ3T2xN1LZrrBx
    dWEOw=
    Cancel-Lock: sha1:rdFcQWTCPs/0SVuVAHpJXSHDFcE=
    X-NNTP-Posting-Host: eJwNwoENwDAIA7CXiiBBnANp+f+ETTacRmUQDOxvyK7jG2lCJQonpNge93287B2N
    PYNwJz8XnBGT
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201422
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-12-04, PK <P...@n...com> wrote:
    >> Oczywiście że ułatwiała. Dostęp do wykładowców i wykładów jest wyraźnym
    >> i oczywistym elementem. Bardziej subtelnym jest dostarczenie szkieletu
    >
    > Dostęp do wykładowców na publicznej uczelni mają też osoby nie będące
    > studentami (choć niewątpliwie trudniejsz). Głównym przywilejem studenta
    > jest możliwość uczestniczenia w zajęciach "zamkniętych" (ćwiczeniach,
    > laboratoriach). A praca własna na studiach wygląda tak samo jak po nich.

    Zgoda. Ale wyciąłeś ten ważniejszy element: dostarczenie szkieletu,
    który student obudowuje wiedzą (najpierw wiedzą wyniesioną z zajęć,
    potem ze studiów własnych). Samouki tego szkieletu, planu studiów, zwykle
    nie mają i raczej rzadko sięgają po taki plan z uczelni.

    Dochodzi jeszcze kwestia motywacji, bodźca do nauki. Słabszy bodziec
    pochodzący z zewnątrz, ze źródła niezależnego od woli studenta, często
    działa lepiej niż nawet silniejszy bodziec pochodzący od samego
    studenta. Podobna sprawa jak ze wspólną nauką: motywacja grupy bywa
    większa niż suma motywacji poszczególnych jej członków.

    >> Gdyby uczelnia miała pieprzony obowiązek zapewnić propozycje, to bym
    >> uważał cały pomysł jedynie za obranie strategii niewłaściwej dla
    >> uniwersytetu (uniwersytet IMO nie powinien być uczelnią stricte
    >> zawodową, jak, nie przymierzając, technikum).
    >
    > I nie jest. Praktykę można zaliczyć działalnością non-profit
    > na wydziale (np. prowadząc korki dla I roku), przy imprezach itp.
    > Znam sporo osób, które podpięły pod ten punkt pomoc przy organizacji
    > konferencji czy np. opiekę nad jakąś pracownią.

    Opieka nad pracownią jest w porządku, ale organizowanie konferencji czy
    innej imprezy? Proszę. To miała być praktyka *zawodowa*.

    > Generalnie chodzi
    > o to, aby student przez 3 tygodnie z 5 lat mógł wykazać się czymś innym,
    > niż zdolnością zapamiętywania informacji.

    A mnie się wydawało, że o to, żeby student nauczył się tego, co mu ma
    później w praktyce się przydać. Bo praktyki to tak na oko rzecz, którą
    na uczelniach wymusił przemysł (wymagając od absolwentów już pewnego
    doświadczenia). Czyli po prostu odwalanie roboty techników i zawodówek,
    które zostały w latach '90 zarżnięte.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: