  • 31. Data: 2010-09-25 09:07:47
    Temat: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" i7kamq$rgj$...@n...onet.pl

    > Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem
    tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza
    > tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

    Nie ukrywam, że obudowa jest najtrudniejszym elementem. :)
    Toż nie zamknę tego w dużej mydelniczce -- i wcale nie
    dlatego, że będzie pieniło się... ;)

    Uważałem, że jak łatwiej (i taniej) kupić gotową miniITX niż wytrawić
    płytkę i wlutować w nią elementy, tak łatwiej (i taniej) kupić gotowy
    serwerek plików niż budować go samemu... A tu niespodzianka -- 6 stów
    na przykład... Zero dysku i 6 stów!!! Chyba jedynym pocieszeniem jest
    subdomena w cenie urządzenia... (a i to nie wiem, czy dobrze pojmuję)

    Wcześniej czy później człek dochodzi (lub dobiega nawet) do stwierdzenie,
    że trzeba zbudować coś na kształt pececika. Byłem pewny tego, że gotowa
    konstrukcja bałyby od samoróbki i stabilniejsza, i ładniejsza, i tańsza,
    i lepsza pod każdym innym względem... A tu taka surpriza cenowa...

    Kolejnym problemem jest stabilność softowa konstrukcji, ale tu akurat
    rozum podpowiada -- toż na ,,profesjonalnej platformie'' znajdziesz
    takiego samego Linuksa jak na swojej samodziełce, a jeśli nawet
    pójdziesz w mikrotiki z ich systemem, to właśnie te systemy są
    lepsze -- jako że są dedykowane...

    -=-

    Kilka lat temu wdziałem (drogie) ,,serwerki stron WWW'' wielkie jak
    dwie paczki papierosów. Myślałem, że dziś takie coś zmalało, kosztuje
    niedużo i jest produkowane masowo, czyniąc tą masowością ogromną podaż...
    Do takiego serwerka wystarczyło podłączyć dysk zewnętrzny... Na dodatek na
    taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2010-09-25 09:54:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i7ke59$gp1$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

    http://pclab.pl/news30326.html

    Tamte były w plastykowych obudowach. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2010-09-26 12:30:23
    Temat: Re: Potrzebny mi serwer plikA3w
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" i7ih3i$854$...@n...news.atman.pl

    > W urządzeniu za symboliczną stówkę dysk będzie mały,
    > możliwości jego wymiany mocno ograniczone, UPS będzie
    > z nietrzymającymi bateriami, z WiFI może byc tylko
    > miejsce na podpięcie i co gorsza nie będzie to urządzenie
    > przeznaczone do ciągłej pracy.
    > Trzeba orientować się nieźle w starych laptopach aby
    > kupić coś sensownego. Ale teoretycznie jest to możliwe.

    netbook/ Laptop 7" WIFI 2GB HD <-- **nowe**

    Nowe baterie, dysku nie ma, ale są USB, z WiFi i z RJ45.
    Widziałem nawet (w kup teraz) cenę 159 złotych.
    Jest i klawiatura, i monitor...

    A może nawet udałoby się w miejsce tego ,,dysku'' wstawić coś
    większego, nie mówiąc już o tym, że pewnie wkrótce będą większe ,,dyski''.

    http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-noteb
    ook-wifi-i1243847635.html
    http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_i
    d=24
    http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_i
    d=12 <-- a tu całkiem tania kamerka

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2010-09-26 13:17:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 14:30, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    >
    > A może nawet udałoby się w miejsce tego ,,dysku'' wstawić coś
    > większego, nie mówiąc już o tym, że pewnie wkrótce będą większe ,,dyski''.

    To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem
    potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
    Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze. :-)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-09-26 13:42:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" i7nh5p$snh$...@n...news.atman.pl

    ook-wifi-i1243847635.html
    d=24

    > To jest PDA z klawiaturą. Brak mu kontrolera HD a i ze znalezieniem

    A co to kontroler HD?

    > potrzebnego tobie oprogramowania będą problemy.
    > Tak wiem, prawdziwy macho sam sobie napisze. :-)

    I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

    http://www.ceneo.pl/6473591s

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2010-09-26 14:32:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 15:42, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    >>> http://allegro.pl/nowosc-7-mini-netbook-laptop-noteb
> [...]

    Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego
    serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
    kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny
    od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
    3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
    :-)

    > I jakiego nadzwyczajnego oprogramowania ja potrzebuję?

    Nie wiem jakie preferujesz systemy na swoich kompach ale
    do samego udostępniania plików potrzebujesz jakiegoś serwera
    FTP, HTTP i może Samby.
    Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
    z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
    Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go
    takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
    że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
    32 lub 64 bitowego.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-09-26 15:02:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" i7nli1$2h9$...@n...news.atman.pl

    > Zgodnie z tytułem wątku zakładam że potrzebujesz HD do tego

    HDD

    > serwera plików, można wprawdzie użyć SSD, pendriva czy jakichś
    > kart ale one będą mniejszej pojemności ale większej ceny

    A poprzez USB nie podłączę dysku?

    > od HD. Sam zresztą pisałeś: "może być duży, z miejscem na dysk
    > 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)".
    > :-)

    Może być, ale lepiej by było, gdyby miał USB do
    którego bym podłączył zewnętrzny dysk 2.5calowy.

    > Nie wiem jakie preferujesz systemy na swoich kompach ale
    > do samego udostępniania plików potrzebujesz jakiegoś serwera
    > FTP, HTTP i może Samby.

    I tego nie uruchomię na tym czymś?

    > Oprogramowanie pod Windows Mobile do udostępniania tego obrazu
    > z kamerki też może nie być takie łatwe do znalezienia.
    > Porozmawiaj z kimś kto ma lub miał PDA i spytaj się go

    Nie widziałem, że to PDA z niemożliwością zainstalowania zwykłego
    systemu operacyjnego -- gdzieś ktoś pisał że można zainstalować
    na tym normalny system operacyjny jak na zwykłym PC.

    > takie programy. Mam wrażenie że nie zdajesz sobie sprawy
    > że na PDA nie uruchomisz oprogramowania pisanego pod Intela
    > 32 lub 64 bitowego.

    Wrażenie dobre. Gdzieś ktoś napisał (o czym piszę wyżej) że można na
    tym postawić dowolny pecetowy system operacyjny -- na przykład Linuksa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2010-09-26 15:46:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 17:02, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > HDD

    Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
    :-0

    > A poprzez USB nie podłączę dysku?

    Podłączysz i zamiast urządzenia z dyskiem w środku będziesz
    miał dwa urządzenia. To może od razu kup jakiegoś Rutera
    z gniazdami USB. :-)

    > Może być, ale lepiej by było, gdyby miał USB do
    > którego bym podłączył zewnętrzny dysk 2.5calowy.

    Trzeba to było od razu w założeniach napisać, nie tracił bym
    czasu.

    > I tego nie uruchomię na tym czymś?

    Jak znajdziesz lub napiszesz oprogramowanie to uruchomisz.
    Serwer HTTP z naciskiem na napiszesz. :-)
    Zakładając że urządzenie obsłuży twój zewnętrzny dysk twardy.

    > Nie widziałem, że to PDA z niemożliwością zainstalowania zwykłego
    > systemu operacyjnego -- gdzieś ktoś pisał że można zainstalować
    > na tym normalny system operacyjny jak na zwykłym PC.

    Czytaj specyfikację urządzenia, nie miało "normalnego"
    procesora, nie miało tez możliwości rozbudowania pamięci
    do wymagań dzisiejszego typowego systemu operacyjnego.

    > Wrażenie dobre. Gdzieś ktoś napisał (o czym piszę wyżej) że można na
    > tym postawić dowolny pecetowy system operacyjny -- na przykład Linuksa.

    Są specjalne wersje linuxa na PDA, "zwyczajnego" skompilowanego
    na procesory Intela czy AMD tam nie zainstalujesz.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-09-26 15:57:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" i7nps2$tok$...@n...news.atman.pl

    > Ileś lat pisało się HD a teraz co nową ustawę wprowadzili ?
    > :-0

    Proponuję, abyś sam to ustalił. :)

    > Podłączysz i zamiast urządzenia z dyskiem w środku będziesz
    > miał dwa urządzenia. To może od razu kup jakiegoś Rutera
    > z gniazdami USB. :-)

    Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
    cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

    > Czytaj specyfikację urządzenia, nie miało "normalnego"
    > procesora, nie miało tez możliwości rozbudowania pamięci
    > do wymagań dzisiejszego typowego systemu operacyjnego.

    128 MB to wcale nie mało. :) Ja na tym miałem WXP. :)
    A znam takich, którym starczało 64 MB dla WXP. :)
    Nie sprawdziłem, co to za CPU.

    Pojmuję. I dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2010-09-26 17:02:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 17:57, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Proponuję, abyś sam to ustalił. :)

    Co mam sam ustalić ? Ile lat wystarczyło napisanie HD zamiast
    dysk twardy ?

    > Gdy zakładałem ten watek, miałem na myśli właśnie taki
    > cwany routerek. I cenę -- około 150 złotych. :) (bez dysku)

    Chyba wszyscy odpowiadający potraktowali cię poważniej
    niż sam chciałeś.

    > 128 MB to wcale nie mało. :) Ja na tym miałem WXP. :)
    > A znam takich, którym starczało 64 MB dla WXP. :)
    > Nie sprawdziłem, co to za CPU.

    Na dzisiejsze czasy 128MB to bardzo mało.
    Procesor: 300MHz VIA ARM 32bit ja w PDA kupionym ponad
    rok temu mam 600MHz.
    Odpowiednik HD to NAND Fast Flash, 2GB, tej wielkości dyski
    twarde to miałem w Amidze dwadzieścia lat temu.
    I nie wiadomo jakiej wielkości dysk twardy ten wynalazek
    potrafi rozpoznać i obsłużyć. Jak znajdziesz gdzieś
    grupę lub forum użytkowników takich wynalazków to daj
    znać, sam miałbym kilka pytań ale nie na tyle ważnych
    aby wydawać 300zł.