    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Date: Sat, 25 Sep 2010 11:07:47 +0200

    "Rafał Łukawski" i7kamq$rgj$...@n...onet.pl

    > Dla szalonych są już nawet obudowy na 6 x HDD SATA 3.5", gdy ja kupowałem znalazłem
    tylko Chenbro 4 x SATA. Co ciekawe ta pierwsza
    > tańsza. No ale więcej dysków nie potrzebuje - mirroruje tylko to co potrzebuje.

    Nie ukrywam, że obudowa jest najtrudniejszym elementem. :)
    Toż nie zamknę tego w dużej mydelniczce -- i wcale nie
    dlatego, że będzie pieniło się... ;)

    Uważałem, że jak łatwiej (i taniej) kupić gotową miniITX niż wytrawić
    płytkę i wlutować w nią elementy, tak łatwiej (i taniej) kupić gotowy
    serwerek plików niż budować go samemu... A tu niespodzianka -- 6 stów
    na przykład... Zero dysku i 6 stów!!! Chyba jedynym pocieszeniem jest
    subdomena w cenie urządzenia... (a i to nie wiem, czy dobrze pojmuję)

    Wcześniej czy później człek dochodzi (lub dobiega nawet) do stwierdzenie,
    że trzeba zbudować coś na kształt pececika. Byłem pewny tego, że gotowa
    konstrukcja bałyby od samoróbki i stabilniejsza, i ładniejsza, i tańsza,
    i lepsza pod każdym innym względem... A tu taka surpriza cenowa...

    Kolejnym problemem jest stabilność softowa konstrukcji, ale tu akurat
    rozum podpowiada -- toż na ,,profesjonalnej platformie'' znajdziesz
    takiego samego Linuksa jak na swojej samodziełce, a jeśli nawet
    pójdziesz w mikrotiki z ich systemem, to właśnie te systemy są
    lepsze -- jako że są dedykowane...

    -=-

    Kilka lat temu wdziałem (drogie) ,,serwerki stron WWW'' wielkie jak
    dwie paczki papierosów. Myślałem, że dziś takie coś zmalało, kosztuje
    niedużo i jest produkowane masowo, czyniąc tą masowością ogromną podaż...
    Do takiego serwerka wystarczyło podłączyć dysk zewnętrzny... Na dodatek na
    taki dysk pliki wrzucać można by było bezpośrednio, z szybkością dysku...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'