-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-193.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Postp w bateriach.
Date: Sun, 2 Aug 2020 20:17:15 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rg6vvc$6sc$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c139-193.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 2 Aug 2020 18:17:16 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c139-193.icpnet.pl:85.221.139.193";
logging-data="7052"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
X-Antivirus: Avast (VPS 200802-2, 02.08.2020), Outbound message
In-Reply-To: <5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682174
[ ukryj nagłówki ]W dniu 02-08-2020 o 19:39, cef pisze:
> W dniu 2020-08-02 o 17:16, Cavallino pisze:
>> W dniu 02-08-2020 o 16:16, cef pisze:
>
>>>>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
>>>>
>>>> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
>>>> Więc to tylko kwestia czasu.
>>>
>>> Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
>>
>> Czas od czego konkretnie?
>
> Do tego dnia, kiedy statystyczny uzytkownik samochodu
Na jakim terytorium?
cała UE, polska wieś/małe miasto, czy Bangladesz?
> będzie
> do przejazdu dom-praca czy jako drugie auto na zakupy w
> lokalnym markecie wybierał coś z segmentu EV
> zachęcony ceną tego rozwiązania (zakup+uzytkowanie)
A jak zdefinujesz ten czas i przeciętność użytkownika?
Ile procent sprzedaży muszą stanowić elektryki, np. w segmencie a...ut
miejskich?
Pamiętaj - do statystyk wlicza się tu też phev.
HINT: polski janusz NIE JEST przeciętnym użytkownikiem.
>
>
>>> i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
>>> Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
>>
>> Nie trzeba.
>> Sama się zrobi, wraz ze wzrostem ilości chętnych na nią.
>
> Uważasz, że to się zapętli.
Już się zapętla.
A wręcz infrastruktury przybywa szybciej niż elektryków.
Spada za to ilość darmowej....
> Ja tak nie myślę.
Ale nie masz o tym pojęcia, więc na jakiej podstawie te sądy?
>> Toyota już jakiś czas temu odpuściła wodór i próbuje nadrabiać czas
>> stracony i gonić światową czołówkę wśród elektryków.
>> Tak z 10 na 10 pierwszych linków z ostatniego roku o tym mówi......
>> Kilka z nich:
>> https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/615408
,toyota-corolla-hybryda-samochod-elektryczny-akumula
tor-mirise-denso.html
>> https://leftlane.pl/2019/03/12/pierwsza-elektryczna-
toyota-trafi-na-rynek-w-2021-roku/
>> https://www.motofakty.pl/artykul/toyota-i-lexus-trzy
-nowe-crossovery-pojada-na-prad.html
>
>
> Ale tego jeszcze nie oferują
Bo są do tyłu, tyle że to żaden argument.
Za rok będą mieli.
- coś jak nasza Izera -
> tyle, że predzej Japończycy coś zrobią niż my.
U nas samochód nie jest problemem, tylko fabryka.
U nich odwrotnie.
A skoro samochód już opatentowali, to znaczy że go mają.
>>>>> Koncerny sobie poradzą.
>>>>
>>>> Tak im się właśnie wydawało.
>>>> Ale rzeczywistość skrzeczy.
>>>>
>>>> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
>>>
>>> To jednak trochę inny produkt.
>>> Choć w sumie też się pozbierali.
>>
>> Co się zrobili?
>> Tak się pozbierali, że nie istnieją od dawna....
>
> Nie analizowałem rynku telefonów, ale jakieś Nokie
> chyba oferują.
Nie - jakiś chiński producent kupił sobie prawo do Nazwy i sprzedaje
swój badziew pod marką Nokii.
Identycznie jest z tv z Phlipsem, czy Sharpem.
>Widzę, że na dużym skrzyżowaniu
> na mojej drodze do pracy wybudowali właśnie drugi biurowiec -
> po co firmie, która nie istnieje takie zaplecze biurowe
> we Wrocławiu?
Na pewno nie do robienia telefonów, bo nie prowadzą takiego biznesu.
Ale mają też urządzenia sieciowe.
>> A ja śledzę wszystkie informacje o ID3 od ponad roku, bo byłem nim
>> zainteresowany.
>> I jak najbardziej jest o czym czytać - bo udowadnia znakomicie to o
>> czym piszę.
>
> Tym bardziej cenię sobie Twoje opinie, ale ich bezkrytycznie nie przyjmuję.
> Wiem jak działa przemysł - szczególnie niemiecki - znam pewne zależności
> obowiązujące przy transferze kapitału i know-how w przemyśle
> motoryzacyjnym,
> lotniczym, przetworczym, farmaceutycznym i wiem,
> że transfer i zmiany nie następują w ciągu 20 lat - a w branży będącej
> pewnym novum
> dla dotychczasowych spalinowych liderów potrwa zapewne jeszcze dłużej.
Nokia była potęgą w dużo mniej zamierzchłych czasach niż 20 lat.
Z elektrykami pójdzie szybciej.
> Hybrydy stały się popularne dopiero w końcówce ubiegłego wieku -
> jako rozwiązanie oferowane klientowi - a przyspieszyły mocniej gdy ropa
> trochę poszybowała w latach kryzysu 2008. Teraz mineło prawie 30 lat
> i nic się nie dzieje a jak sam piszesz jest to już ślepa uliczka.
Zawsze była.
Ale można było udawać ekologię fałszując wyniki pomiarów, czy tam
korzystając z zafałszowanych standardów testowych.
Niewiele zmieniając w samochodach, czyli tanio.
> Za 30 lat tak samo ślepa się może okazać EV w obecnym formacie.
Może - to szmat czasu, a postęp przyspiesza.
Ale w międzyczasie zdominują rynek.
>>> Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
>>> w dużych miastach.
>>
>> Nie będą, bo nie są bezemisyjne i nie wjadą.
>
> Z braku innych pojazdów będą takie przepisy, że wjadą.
Ale inne pojazdy są, przepisy stosowne też.
Już dzisiaj.
>
>
>>>> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
>>>> skonstruowali.
>>>
>>> To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
>>
>> Tak się nie przykładają, że prezesi którzy nie są w stanie ogarnąć
>> tego tematu masowo wylatują z roboty....
>
> Nie znam tematu.
VW ID3.
>> Widzę że elektryki idą do przodu, a reszta się zwija.
>> Tempo tego procesu rośnie, a nie spada.
>
> Efekt nowości i strategii sprzedaży.
Tak jak kiedyś suvy.
A teraz już auta klasy D praktycznie nie idzie sprzedać.
> Kupują klienci instytucjonalni, którym łatwiej to sfinansować
> kosztem kilkunastu Kowalskich
Kupują też Kowalscy, nie wiem czy nie więcej.
Choćby dlatego że mają dużo większe wsparcie niż firmy.
>>> Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
>>> że mając 99%
>>
>> Piszesz to w temacie, w którym dostałeś czarno na biały, że elektryki
>> to już teraz 16% tegoż rynku?
>>
>> Nie wstydzisz się nic a nic?
>> Bo to już nie jest brak wiedzy, tylko ośli opór przy swojej niewiedzy
>> i nieprzyjmowanie do wiadomości faktów.
>
> To chyba bardziej brak zrozumienia u Ciebie.
> Zmiana produktu na inny to nie jest utrata rynku.
> Kto ma 16% tego rynku?
phev+bev.
Czyli pluginy i czyste elektryki.
> Bo zaglądam do statystyk
> https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-sprzeda
z-usa-2019/
> i tam tabelka Top Electric Vehicles in Germany za 2019 rok
> i pośród tych firm widzę takie firmy jak:
> BMW, Renault, Tesla, Mitsubishi, VW, Smart, Mercedes, Audi, Huyndai,
> Nissan Kia
> a poniżej tabelki informacja o udziale Tesli - jedyny na tej liście
> spoza branży
> oferującej samochody w segmencie paliwowym - Cytuję: "udział Tesli w
> europejskim rynku sięgnął 0,54 proc. w połowie tego roku" czyli do końca
> roku 2019 pewnie było 1%.
> Więc koncerny mają te swoje 99%.
Ale jakie?
Nie niemieckie.
Z elektryków najlepiej sprzedaje się Zoe (Renault), Tesla, Nissan i
Hyundai/Kia.
Reszta to śladowe ilości.
>Pisanie, że utraciły rynek jest śmieszne.
Widzisz gdzieś tam niemiecką markę?
O nich mówiliśmy.
Ci co zainwestowali w elektryki 10 lat temu, teraz są gotowi do ich
masowej sprzedaży.
Niemcy próbują nadrobić stracony czas, razem z Toyotą.
> Nie roztrząsamy żadnych konstrukcyjnych szczegółow ani tajników
> technologicznych.
> To wszystko na czym opierasz swoje wypowiedzi, to zwykła
> propaganda tylko ze stron bardziej elektrycznych.
To analiza faktów - a propagandą (negatywną) posługujesz się Ty.
Sam nie wiesz nic, więc łykasz jak pelikna to co Ci wmawia lobby spalinowe.
> Trendy rynkowe to nie jest jakaś superwiedza specjalistyczna.
> Bedac na bieżąco w przemyśłe i ekonomii można to transponować na EV.
> Zasady się nie zmienią.
A jednak.
Muskowi nikt nie wróżył sukcesu, ale zasady się nie sprawdziły.
Inni teraz gorączkowo próbują zrobić to co on, tylko nie umieją.
>> No właśnie problem w tym, że o elektrykach nie piszą w gazetach dla
>> januszy.
>> Więc chcąc zdobyć wiedzę, trzeba wchodzić na specjalistyczne
>> strony/fora/kanały i tam trochę poczytać i posłuchać.
>> Wtedy można sobie wyrobić zdanie o obecnym stanie rynku elektryków.
>> Przypadkiem do tego typu wiedzy nie dotrzesz.
>> Tak jak do wiedzy o lokomotywach.
>
> I tak robię, zupełnie przypadkiem trafiłem kiedyś z produkcją do
> projektu Mercedesa w Kamenz, więc trochę o tym poczytałem i a stale
> pracuję z branżą budowy maszyn elektrycznych i z opisu różnych projektów
> i rozmów z producentami przy każdej wizycie w DE wnioskuję o możliwych
> kierunkach i trendach patrząc od strony technicznej a nie
> gazetowo/internetowej propagandy dlatego postrzegam to inaczej.
Nie - głównie dlatego że gadasz z Niemcami, którzy bardzo nie chcą tego
przełomu.
Ale on się dzieje - bez ich woli.
Bardzo ich to zaskoczyło, stąd czarny pr - jedyne co mogą zrobić, żeby
ochronić swój przemysł bazujący na spalinówkach u nieprzygotowany na ev.
>>>> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
>>>> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
>>>
>>> Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
>>
>> Spytaj ich jeszcze raz za rok czy dwa.
>
> Minęło już znacznie więcej lat od ich wyborów.
Nie mogło, bo wcześniej nie było sensownych elektryków (poza drogą
Teslą), więc nie ma czego porównywać.
A posługiwanie się wiedzą starszą, oznacza tylko totalny bezsens rozmów
z nimi na ten temat - wiedzą o nim tyle samo co Ty, czyli nic.
>> Trafione, bo chodziło o różnice w jeździe.
>> Elektryk wymaga tylko zmiany sposobu myślenia o motoryzacji, już w tej
>> chwili niczego więcej.
>
> To dopiero wymaga zmiany myślenia - patrz opis użytkowania przez mojego
> Niemca.
A kto powiedział, że on zmienił myślenie?
> No tak, ładowanie już niepotrzebne?
Jest potrzebne, ale nie ma za tym problemu.
Mógłby być, gdyby boom na elektryki był błyskawiczny, a nie nadążano by
z budową stacji.
Ale akurat na to się nie zanosi.
>>> Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda, > ale
>>> Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować
>>
>> Wcale tak nie uważam, wręcz przeciwnie.
>
> Sam tak napisałeś ze dwa psoty wcześniej.
Nie.
>
>> Plug-in jest jakimś krokiem w dobrym kierunku.
>> Tyle że bardzo drogim i mało sensownym, aczkolwiek pozwalającym
>> przełamać strach przed nowością.
Czyli nie napisałem czegoś co mi zarzuciłeś.
>>
>>> i stąd się biorą takie dyskusje.
>>
>> Dyskusje biorą się stąd, że biorą w nich udział ludzie nie mający
>> nawet podstawowej wiedzy w temacie, za to dużo strachu przed nowym.
>> Więc maskują swoje obawy zaciekłością w bronieniu starego za wszelką
>> cenę.
>> Coś jak kapelusznik drżący ze strachu przed naciśnięciem pedału gazu.
>
> To jest argument poniżej pewnego poziomu.
Wystarczy że jest prawdziwy.
Coś jak małe dziecko które czegoś "nie lubi", ale nigdy tego nie jadło i
nawet nie wie co to jest.
Ale wie że jest niedobre i to mu wystarczy.
Tyle że od dorosłych wymaga się więcej.
>
> Ja akurat niczego nie bronię
LOL !!!!
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 20:37 Myjk
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 23:16 WS
- 02.08.20 23:26 J.F.
- 03.08.20 00:07 J.F.
- 03.08.20 08:28 Myjk
- 03.08.20 08:32 Cavallino
- 03.08.20 09:49 cef
- 03.08.20 09:56 Cavallino
- 03.08.20 10:08 cef
- 03.08.20 10:14 WS
- 03.08.20 10:18 Cavallino
- 03.08.20 10:20 Cavallino
- 03.08.20 10:50 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne