-
Data: 2020-08-02 10:33:50
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sat, 1 Aug 2020 17:27:40 +0200, cef
>>> Widzimy co innego i to jest piękne.
>> Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.
> Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
> Ile to dziesiątek lat?
Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
wtedy bedzie pozamiatane. Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
jest już tańszy. Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie), trzeba wydać
znacznie więcej. Tylko to że (znowu) większości takie parametry są na co
dzień zbyteczne, się tego nie postrzega w ten sposób.
> Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.
I co, nie widzisz jaka ilość ładowarek jest na zachodzie? Nie widzisz ile
EV jeździ JUŻ po ulicach?
>> Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
>> platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
>> fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
>> się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).
>
> Nic nie zrobili takiego.
Czego nie zrobili, nie zainwestowali kasy w opracowanie nowych platform
specjalnie dla EV? Weź, powtarzam, otwórz w końcu oczy. Na początku
rzeźbili przerabiając spaliniaki najmniejszym kosztem, ale po zobaczeniu co
się dzieje u Tesli opracowali, i nadal nad tym pracują, platformy dla EV.
VW to tak się pośpieszył, że wypuścił, ba, wyprodukował EV (ID3) z pół roku
temu, samochody stały i czekały na firmware bo pierwotny nie nadążył za
produkcją. Zdaje się w zeszłym tygodniu w końcu skończyli i robią hurtowy
update żeby klienci w końcu mogli odebrać swoje samochody.
> Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
> nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.
No rynce opadajoo.
> (to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
> ten model użycia jakoś się przyjmie)
Ale przecież to jest właśnie główny target EV, od zawsze. Tesla jednak
pokazała, że da się lepiej.
> Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
> w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
> do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
> O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
> że mój rozmówca mógłby to zakładać.
Po raz kolejny powtarzam, Niemcy już w ZESZŁYM roku oddawali prąd z OZE ZA
DARMO bo mieli go za dużo, a ty upychasz że w przyszłości będzie go za
mało. Parodia. Ja sobie już na obecnym domu od blisko miesiaca prąd
produkuję na potrzeby EV, w nowym domu od przyszłego wtorku mi zmieniają
licznik i ruszy kolejna instalacja PV o mocy 10kWp. W sumie to jest 15kWp
które wyprodukują prądu w okolicach 13MWh rocznie. Co wystarczy na około
43tys. km rocznie (przy absurdalnym zużyciu 30kWh/100km -- ja w klocu
Outlanderze mam 20-25 kWh/100). Gdzie ja przejeżdżam około 20 tys., żona
około 10 tys. rocznie. Z czym do normalnych ludzi startujesz, pytam się
grzecznie?
> Na razie nie ma nic innego.
Ponownie powtarzam, biorąc pod uwagę że większość ludzi potrzebuje przeloty
60km dziennie a od wielkiego dzwonu więcej, to wybór jest ogromny już
dzisiaj. Jak uwzględnić parametry i komfort EV (oraz cenę i sprawność za
100km) do ekwiwalentu spalinowego to EV JUŻ dawno są tańsze. Pewnie byłby
jeszcze tańsze, gdyby ludzie bardziej zmadrzeli.
> I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
> lat może.
Przecież już dzisiaj ludzie jeżdżą w trasy. T3 już od dawna ładuje się od
20 do 80% (300km) w 15 minut. Co oznacza że na trasie 1200km "traci" się
godzinę. W praktyce mniej, bo spaliniak bardziej męczy podczas jazdy, więc
i tak wypada się zatrzymać gdzieś w połowie i odpocząć, kości rozprostować,
zjeść, wypić a i też musi się minimum raz zatankować.
> Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.
Wykaż to w końcu, bo sypiesz znowu ogólnikami z których nic nie wynika.
Tylko nie zakładaj u podstawy jak większość głuptaków co robi porównania,
że bateria kończy się wraz z amortyzacją pojazdu, tj. maks 6 lat,
uwzględnij produkcję silnika spalinowego, skrzyni biegów, rafinacji i
utylizacji olejów itp. Startuj.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 10:35 WS
- 02.08.20 10:39 Myjk
- 02.08.20 10:48 WS
- 02.08.20 11:10 Cavallino
- 02.08.20 11:12 Cavallino
- 02.08.20 11:17 Cavallino
- 02.08.20 11:19 Myjk
- 02.08.20 11:22 Myjk
- 02.08.20 12:31 nadir
- 02.08.20 12:41 cef
- 02.08.20 12:45 cef
- 02.08.20 14:45 Cavallino
- 02.08.20 16:16 cef
- 02.08.20 17:16 Cavallino
- 02.08.20 17:37 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security