-
121. Data: 2012-01-17 20:42:22
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-17 20:19, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-01-17 19:38, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
>>>> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>> On 2012-01-17 10:55, Arek wrote:
>>>>>> W dniu 2012-01-16 23:31, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>> (...)
>>>>>>>> No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach.
>>>>>>>> Umiejętności
>>>>>>>> zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
>>>>>>>
>>>>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
>>>>>>> świadomość
>>>>>>> innych możliwości "ratowania" się...
>>>>>>
>>>>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
>>>>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
>>>>>
>>>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły
>>>>> uderzenia
>>>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
>>>>
>>>> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
>>>> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
>>>> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
>>>> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
>>>> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
>>>> czy drift po zakrętach.
>>>
>>> A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele
>>
>> Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
>> sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.
>
> A moim zdaniem, jesteś ignorantem jednak.
Nie wątpię - nie masz zbyt dużo na poparcie swych tez, to zaczynasz
ad personam. Typowe.
> Mógłbym Ci przedstawić dowody
> na to co potrafi cywilny samochód w odpowiednich rękach jednak nie widzę
> sensu.
Nie wątpię. Problem w tym, że to nie Ty masz mi udowadniać co potrafi
cywilny samochód w Twoich rękach, a to co się odbywa na drogach
cywilnych, gdzie cywilne samochody prowadzą cywilni kierowcy.
To oni wykonują manewry, oni podejmują decyzje.
>>> a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.
>>
>> Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.
>
> Polecam czytanie ze zrozumieniem.
Fajnie - zastosuj je do siebie. Nawet działa. Choć nie zawsze.
>>> Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
>>> magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.
>>
>> Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
>> popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
>
> Seryjnie strzelasz kulami w płot.
Wręcz przeciwnie.
>> ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
>> pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
>> - w tym panice kierowcy.
>
> Kiedyś być może znajdziesz się w sytuacji gdy przekonasz się jak bardzo
> się mylisz wierząc w to, że na śniegu (co gorsza zakręcie) ABS zapewni
> Ci przewidywalność.
To jest właśnie to o czym pisałem - Ty sobie wymyślasz jakieś tezy,
później w nie wierzysz i na wszelki wypadek przypiszesz to innym.
>> 20 lat temu można było mieć wątpliwości
>> co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
>> Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
>> ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
>> magii ABS.
>
> Ależ wierzysz w magię ABS.. wierzysz, że zapewnia przewidywalność - w
> związku z czym można deptać pedał hamulca do woli.
Od wmawiania innym własnych imaginacji wartości nie przybędzie.
>> Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
>> jak i co można "zrobić" z samochodem.
> >
>>> Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.
>>
>> Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.
>
> To co napisałeś tutaj zaprzecza zdaniu w którym twierdzisz, że wiesz co
> można "zrobić" z samochodem. Jesteś niestety jedynie ingorantem.
Potwierdzasz tylko to, co napisałem wcześniej.
>>> Zwłaszcza, że rozmawiamy
>>> w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.
>>
>> Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
>> w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
>> nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
>> pomoże.
>
> Uważasz, że posiadane C5 w jakiś sposób rzutuje na to jakim kierowcą
> jest Piotrek ? Twoja fantazja nie zna granic :-)
Kolejna "twórcza" projekcja. Gdyby posiadał C4 to miałby jakiś wybór,
a tak...
>>>>> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
>>>>
>>>> To trenuj - Twój wybór.
>>>
>>> O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.
>>
>> Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.
>
> Już mi to udowodniłeś powyżej :-)
Jak już kiedyś dojdziesz do wniosku, że na drogach publicznych nie ma
miejsca na "cudactwa" to może i to zrozumiesz.
-
122. Data: 2012-01-17 20:47:11
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:
> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
> kraweznika?
Należy z całej siły nacisnąć pedał hamulca i albo samochód zdąży zwolnić na
tyle, że od któregoś momentu da się zakręt przejechać już normalnie bez
hamulca, albo nawet jak się nie da, to w krawężnik uderzysz z minimalną
prędkością.
Resztę "opowieści dziwnej treści" których jak widzę masz już całę stado w
tym wątku możesz sobie darować - pisali je ludzie którzy nigdy w życiu nie
byli w takiej sytuacji, a przynajmniej tylko im się wydawało że byli.
Wszelkie opowieści o wyciąganiu się w takiej sytuacji gazem, ręcznym,
bokiem, tyłem, dachem itp. itd. włóż od razu między bajki. To są starożytne
opowieści przekazywane z pokolenia na pokolenie przez kierowców którzy
takie rzeczy oglądali w telewizji :)
> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
Jeżeli taki przedziwny manewr się udał, to hamowanie udałoby się tym
bardziej :)
Jak nie ma przyczepności, to rwanie za ręczny nie pomoże tym bardziej.
Nawet zakłądając że w śniedu samochód lepiej hamuje bokiem, to i tak więcej
miejsca stracisz na obracanie samochodu niż zyskasz jakimś hamowaniem
bokiem.
-
123. Data: 2012-01-17 20:48:02
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
news:jf4gng$1bi$1@inews.gazeta.pl...
>
> Bardzo ciekawe. Czyli uważasz, że nie można nic zrobić aby zmienic tor
> jazdy ?
można zrobić wiele, ale wyprowadzanie samochodu z poślizgu przez
wprowadzenie go w inny poślizg, jest co najmniej śmieszne.
> Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ?
nie zawsze, ale tu opisujemy śliską nawierzchnie i poślizg. Jeśli jestesmy
już w poślizgu, to póki sie nie skończy slizgac to tor jazdy sie nie zmieni.
> Ok, rób tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i wciskaj
> hamulec licząc na ABS... życzę szczęścia.
A Ty zaciągaj ręczny :D
LOL
tez EOT
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
-
124. Data: 2012-01-17 20:49:54
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
news:jf4cv4$is2$1@inews.gazeta.pl...
> Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że magiczne cechy ABS zawsze uchronią
> Twój tyłek od wypadku
Ty zaś udowadniasz, ze hamulec ręczny jest magicznym urządzeniem, ktore
lepiej od ABSu uchroni Cie przed wypadkiem.
Litości...
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
-
125. Data: 2012-01-17 20:51:59
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
> 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)
Z rad udzielonych w tym wątku, ta ma największe szanse się sprawdzić ;)
> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
przodu.
Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.
A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
przejedzie.
Oczywiście pytanie co jest za krawężnikiem, bo może lepiej mieć popsuty
samochód.
-
126. Data: 2012-01-17 20:58:08
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-17 20:47, Tomasz Pyra pisze:
> On Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:
>
>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
>> kraweznika?
>
> Należy z całej siły nacisnąć pedał hamulca i albo samochód zdąży zwolnić na
> tyle, że od któregoś momentu da się zakręt przejechać już normalnie bez
> hamulca, albo nawet jak się nie da, to w krawężnik uderzysz z minimalną
> prędkością.
Kurczem zgodziłeś się z tym, o czym pisałem od dawna (włącznie z tym
wątkiem) :)
PS - kiedyś jednak protestowałeś, teraz widzę, że doświadczenie i lata
jednak wyprowadziły Ciebie na prostą ;)
-
127. Data: 2012-01-17 20:59:55
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote:
> On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
>> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
>
> No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
> przodu.
A czyż nie może mu się udać znaleść przyczepności "szukając" za pomoca
lewej nogi + gazu ? (pomijam chwilowo kwestię ASB)
> Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
> przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.
Oczywiście. Zatem ważna jest błyskawiczna ocena sytuacji, a reakcja od
razu a nie jak już jesteśmy 1m od krawężnika.
> A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
> przejedzie.
O ile puści hamulec wystarczająco wcześnie
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
128. Data: 2012-01-17 21:03:58
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 17 Jan 2012 12:57:15 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-01-17 01:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
>>
>>>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
>>>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
>>>> któej ślizgał sie do tej pory?
>>>
>>> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
>>> kołowym) a inaczej przodem :-)
>>
>> A przodem to iloma kołami się ślizga?
>
> Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
> uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)
>
> PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
> zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.
Ale pytanie nie było o pokonywanie zakrętów, a o ratowanie się w sytuacji
awaryjnej.
Co innego to pytanie jak przejechać zakręt z możliwie najwyższą prędkością,
a co innego pytanie co robić jak niesterowny samochód zmierza w kierunku
przeszkody - przy czym krawężnik zazwyczaj jest na tyle długi że nie ma za
bardzo możliwości go jakoś ominąć.
Bo w jeździe rajdowej i wyściogwej mimo wszystko nie praktykuje się żadnych
gazów, ręcznych czy innych wynalazków, a wszyscy grzecznie blokują 4 koła i
czekają co los przyniesie.
-
129. Data: 2012-01-17 21:16:53
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-17 15:16, Arek wrote:
> W dniu 2012-01-17 13:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> [...]
>>>> To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
>>>> należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
>>>> kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
>>>> wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.
>>>
>>> Nie wnikam w Twoje umiejętności, może takie posiadasz choć uważam, to za
>>> zupełnie nie możliwe.
>> >
>>> Ty masz do dyspozycji jeden pedał hamulca który kontroluje wszystkie 4
>>> koła równocześnie. ABS kontroluje każde koło niezależnie. Do tego
>>> wyczuwa poślizg natychmiast, Ty nie masz na to najmniejszych szans.
>>> Dodatkowo ABS może hamować nawet jednym kołem jeżeli ma przyczepność a
>>> pozostałe 3 odpuszczać. Co w efekcie daje jakieś tam hamowanie. Ty
>>> odpuszczasz wszystko więc nie hamujesz albo doprowadzasz do uślizgu więc
>>> nie hamujesz. Twoja efektywność jest dużo gorsza niż współczesnego
>>> ABS'u.
>>
>> Odpowiem tak:
>> http://www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU
>>
>> Zobacz go do końca. Dodatkowa uwaga: szuter może być podobny do śniegu.
>> Wiem, wiem.. zaczniesz pisać, że OBECNE systemy bla bla bla... wiele
>> jednak się nie zmieniło.
>
> Więc tak:
> 1. Tam pomiędzy kierownicą a pedałami siedzi gość z ponadprzeciętnymi
> umiejętnościami.
Dlatego warto mieć umiejętności ponad przeciętność.
> 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W
> tym przypadku samochód nie zagłębia się w podłoże zgarniając coraz
> większe hałdy piachu.
Zawsze jest luźny śnieg ?
> 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga.
>
> Czyli kierujący, warunki oraz sprzęt pochodzą z innych światów, więc co
> Ty porównujesz?
Jasne, to co on przedstawia wymaga super duper sprzętu, nie przesadzaj
proszę.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
130. Data: 2012-01-17 21:17:47
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 16 Jan 2012 20:08:08 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
> fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
> ślizgał sie do tej pory?
A teraz pomyśl, skąd się weźmie energia kinetyczna ruchu obrotowego.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++