eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 212

  • 121. Data: 2012-01-17 20:42:22
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 20:19, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-17 19:38, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>> On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
    >>>> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>> On 2012-01-17 10:55, Arek wrote:
    >>>>>> W dniu 2012-01-16 23:31, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>> (...)
    >>>>>>>> No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach.
    >>>>>>>> Umiejętności
    >>>>>>>> zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
    >>>>>>> świadomość
    >>>>>>> innych możliwości "ratowania" się...
    >>>>>>
    >>>>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
    >>>>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
    >>>>>
    >>>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły
    >>>>> uderzenia
    >>>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
    >>>>
    >>>> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
    >>>> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
    >>>> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
    >>>> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    >>>> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
    >>>> czy drift po zakrętach.
    >>>
    >>> A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele
    >>
    >> Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
    >> sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.
    >
    > A moim zdaniem, jesteś ignorantem jednak.

    Nie wątpię - nie masz zbyt dużo na poparcie swych tez, to zaczynasz
    ad personam. Typowe.

    > Mógłbym Ci przedstawić dowody
    > na to co potrafi cywilny samochód w odpowiednich rękach jednak nie widzę
    > sensu.

    Nie wątpię. Problem w tym, że to nie Ty masz mi udowadniać co potrafi
    cywilny samochód w Twoich rękach, a to co się odbywa na drogach
    cywilnych, gdzie cywilne samochody prowadzą cywilni kierowcy.
    To oni wykonują manewry, oni podejmują decyzje.

    >>> a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.
    >>
    >> Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.
    >
    > Polecam czytanie ze zrozumieniem.

    Fajnie - zastosuj je do siebie. Nawet działa. Choć nie zawsze.

    >>> Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
    >>> magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.
    >>
    >> Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
    >> popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
    >
    > Seryjnie strzelasz kulami w płot.

    Wręcz przeciwnie.

    >> ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
    >> pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
    >> - w tym panice kierowcy.
    >
    > Kiedyś być może znajdziesz się w sytuacji gdy przekonasz się jak bardzo
    > się mylisz wierząc w to, że na śniegu (co gorsza zakręcie) ABS zapewni
    > Ci przewidywalność.

    To jest właśnie to o czym pisałem - Ty sobie wymyślasz jakieś tezy,
    później w nie wierzysz i na wszelki wypadek przypiszesz to innym.

    >> 20 lat temu można było mieć wątpliwości
    >> co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
    >> Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
    >> ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
    >> magii ABS.
    >
    > Ależ wierzysz w magię ABS.. wierzysz, że zapewnia przewidywalność - w
    > związku z czym można deptać pedał hamulca do woli.

    Od wmawiania innym własnych imaginacji wartości nie przybędzie.

    >> Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
    >> jak i co można "zrobić" z samochodem.
    > >
    >>> Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.
    >>
    >> Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.
    >
    > To co napisałeś tutaj zaprzecza zdaniu w którym twierdzisz, że wiesz co
    > można "zrobić" z samochodem. Jesteś niestety jedynie ingorantem.

    Potwierdzasz tylko to, co napisałem wcześniej.

    >>> Zwłaszcza, że rozmawiamy
    >>> w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.
    >>
    >> Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
    >> w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
    >> nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
    >> pomoże.
    >
    > Uważasz, że posiadane C5 w jakiś sposób rzutuje na to jakim kierowcą
    > jest Piotrek ? Twoja fantazja nie zna granic :-)

    Kolejna "twórcza" projekcja. Gdyby posiadał C4 to miałby jakiś wybór,
    a tak...

    >>>>> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
    >>>>
    >>>> To trenuj - Twój wybór.
    >>>
    >>> O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.
    >>
    >> Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.
    >
    > Już mi to udowodniłeś powyżej :-)

    Jak już kiedyś dojdziesz do wniosku, że na drogach publicznych nie ma
    miejsca na "cudactwa" to może i to zrozumiesz.



  • 122. Data: 2012-01-17 20:47:11
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:

    > Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > kraweznika?

    Należy z całej siły nacisnąć pedał hamulca i albo samochód zdąży zwolnić na
    tyle, że od któregoś momentu da się zakręt przejechać już normalnie bez
    hamulca, albo nawet jak się nie da, to w krawężnik uderzysz z minimalną
    prędkością.

    Resztę "opowieści dziwnej treści" których jak widzę masz już całę stado w
    tym wątku możesz sobie darować - pisali je ludzie którzy nigdy w życiu nie
    byli w takiej sytuacji, a przynajmniej tylko im się wydawało że byli.

    Wszelkie opowieści o wyciąganiu się w takiej sytuacji gazem, ręcznym,
    bokiem, tyłem, dachem itp. itd. włóż od razu między bajki. To są starożytne
    opowieści przekazywane z pokolenia na pokolenie przez kierowców którzy
    takie rzeczy oglądali w telewizji :)


    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

    Jeżeli taki przedziwny manewr się udał, to hamowanie udałoby się tym
    bardziej :)
    Jak nie ma przyczepności, to rwanie za ręczny nie pomoże tym bardziej.

    Nawet zakłądając że w śniedu samochód lepiej hamuje bokiem, to i tak więcej
    miejsca stracisz na obracanie samochodu niż zyskasz jakimś hamowaniem
    bokiem.


  • 123. Data: 2012-01-17 20:48:02
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    news:jf4gng$1bi$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Bardzo ciekawe. Czyli uważasz, że nie można nic zrobić aby zmienic tor
    > jazdy ?

    można zrobić wiele, ale wyprowadzanie samochodu z poślizgu przez
    wprowadzenie go w inny poślizg, jest co najmniej śmieszne.

    > Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ?

    nie zawsze, ale tu opisujemy śliską nawierzchnie i poślizg. Jeśli jestesmy
    już w poślizgu, to póki sie nie skończy slizgac to tor jazdy sie nie zmieni.

    > Ok, rób tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i wciskaj
    > hamulec licząc na ABS... życzę szczęścia.

    A Ty zaciągaj ręczny :D

    LOL

    tez EOT


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł




  • 124. Data: 2012-01-17 20:49:54
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    news:jf4cv4$is2$1@inews.gazeta.pl...
    > Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że magiczne cechy ABS zawsze uchronią
    > Twój tyłek od wypadku


    Ty zaś udowadniasz, ze hamulec ręczny jest magicznym urządzeniem, ktore
    lepiej od ABSu uchroni Cie przed wypadkiem.

    Litości...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 125. Data: 2012-01-17 20:51:59
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:


    > W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
    > 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)

    Z rad udzielonych w tym wątku, ta ma największe szanse się sprawdzić ;)

    > Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    > nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...

    No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
    przodu.
    Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
    przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.
    A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
    przejedzie.

    Oczywiście pytanie co jest za krawężnikiem, bo może lepiej mieć popsuty
    samochód.


  • 126. Data: 2012-01-17 20:58:08
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 20:47, Tomasz Pyra pisze:
    > On Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:
    >
    >> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    >> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    >> kraweznika?
    >
    > Należy z całej siły nacisnąć pedał hamulca i albo samochód zdąży zwolnić na
    > tyle, że od któregoś momentu da się zakręt przejechać już normalnie bez
    > hamulca, albo nawet jak się nie da, to w krawężnik uderzysz z minimalną
    > prędkością.

    Kurczem zgodziłeś się z tym, o czym pisałem od dawna (włącznie z tym
    wątkiem) :)

    PS - kiedyś jednak protestowałeś, teraz widzę, że doświadczenie i lata
    jednak wyprowadziły Ciebie na prostą ;)




  • 127. Data: 2012-01-17 20:59:55
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote:
    > On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    >> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
    >
    > No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
    > przodu.

    A czyż nie może mu się udać znaleść przyczepności "szukając" za pomoca
    lewej nogi + gazu ? (pomijam chwilowo kwestię ASB)

    > Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
    > przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.

    Oczywiście. Zatem ważna jest błyskawiczna ocena sytuacji, a reakcja od
    razu a nie jak już jesteśmy 1m od krawężnika.

    > A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
    > przejedzie.

    O ile puści hamulec wystarczająco wcześnie

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 128. Data: 2012-01-17 21:03:58
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jan 2012 12:57:15 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-17 01:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
    >>
    >>>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    >>>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    >>>> któej ślizgał sie do tej pory?
    >>>
    >>> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    >>> kołowym) a inaczej przodem :-)
    >>
    >> A przodem to iloma kołami się ślizga?
    >
    > Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
    > uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)
    >
    > PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
    > zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.

    Ale pytanie nie było o pokonywanie zakrętów, a o ratowanie się w sytuacji
    awaryjnej.

    Co innego to pytanie jak przejechać zakręt z możliwie najwyższą prędkością,
    a co innego pytanie co robić jak niesterowny samochód zmierza w kierunku
    przeszkody - przy czym krawężnik zazwyczaj jest na tyle długi że nie ma za
    bardzo możliwości go jakoś ominąć.

    Bo w jeździe rajdowej i wyściogwej mimo wszystko nie praktykuje się żadnych
    gazów, ręcznych czy innych wynalazków, a wszyscy grzecznie blokują 4 koła i
    czekają co los przyniesie.


  • 129. Data: 2012-01-17 21:16:53
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 15:16, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-17 13:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > [...]
    >>>> To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
    >>>> należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
    >>>> kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
    >>>> wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.
    >>>
    >>> Nie wnikam w Twoje umiejętności, może takie posiadasz choć uważam, to za
    >>> zupełnie nie możliwe.
    >> >
    >>> Ty masz do dyspozycji jeden pedał hamulca który kontroluje wszystkie 4
    >>> koła równocześnie. ABS kontroluje każde koło niezależnie. Do tego
    >>> wyczuwa poślizg natychmiast, Ty nie masz na to najmniejszych szans.
    >>> Dodatkowo ABS może hamować nawet jednym kołem jeżeli ma przyczepność a
    >>> pozostałe 3 odpuszczać. Co w efekcie daje jakieś tam hamowanie. Ty
    >>> odpuszczasz wszystko więc nie hamujesz albo doprowadzasz do uślizgu więc
    >>> nie hamujesz. Twoja efektywność jest dużo gorsza niż współczesnego
    >>> ABS'u.
    >>
    >> Odpowiem tak:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU
    >>
    >> Zobacz go do końca. Dodatkowa uwaga: szuter może być podobny do śniegu.
    >> Wiem, wiem.. zaczniesz pisać, że OBECNE systemy bla bla bla... wiele
    >> jednak się nie zmieniło.
    >
    > Więc tak:
    > 1. Tam pomiędzy kierownicą a pedałami siedzi gość z ponadprzeciętnymi
    > umiejętnościami.

    Dlatego warto mieć umiejętności ponad przeciętność.

    > 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W
    > tym przypadku samochód nie zagłębia się w podłoże zgarniając coraz
    > większe hałdy piachu.

    Zawsze jest luźny śnieg ?

    > 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga.
    >
    > Czyli kierujący, warunki oraz sprzęt pochodzą z innych światów, więc co
    > Ty porównujesz?

    Jasne, to co on przedstawia wymaga super duper sprzętu, nie przesadzaj
    proszę.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 130. Data: 2012-01-17 21:17:47
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 20:08:08 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
    > fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
    > ślizgał sie do tej pory?

    A teraz pomyśl, skąd się weźmie energia kinetyczna ruchu obrotowego.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: