eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Tue, 17 Jan 2012 20:42:22 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 129
    Message-ID: <jf4j0k$95o$1@mx1.internetia.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf141n$9iq$1@cougar.axelspringer.pl> <jf14vf$80f$2@node2.news.atman.pl>
    <jf166i$rcg$1@inews.gazeta.pl> <jf1cns$ltt$2@node2.news.atman.pl>
    <jf28gl$m0t$1@inews.gazeta.pl> <jf3gi5$slh$1@node2.news.atman.pl>
    <jf3rg9$nea$1@inews.gazeta.pl> <jf3uk2$q10$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <jf4cv4$is2$1@inews.gazeta.pl> <jf4f9o$ks5$1@mx1.internetia.pl>
    <jf4hl0$469$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-155-164.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1326829396 9400 87.205.155.164 (17 Jan 2012 19:43:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 19:43:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jf4hl0$469$1@inews.gazeta.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427403
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 20:19, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-17 19:38, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>> On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
    >>>> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>> On 2012-01-17 10:55, Arek wrote:
    >>>>>> W dniu 2012-01-16 23:31, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>> (...)
    >>>>>>>> No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach.
    >>>>>>>> Umiejętności
    >>>>>>>> zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
    >>>>>>> świadomość
    >>>>>>> innych możliwości "ratowania" się...
    >>>>>>
    >>>>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
    >>>>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
    >>>>>
    >>>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły
    >>>>> uderzenia
    >>>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
    >>>>
    >>>> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
    >>>> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
    >>>> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
    >>>> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    >>>> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
    >>>> czy drift po zakrętach.
    >>>
    >>> A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele
    >>
    >> Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
    >> sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.
    >
    > A moim zdaniem, jesteś ignorantem jednak.

    Nie wątpię - nie masz zbyt dużo na poparcie swych tez, to zaczynasz
    ad personam. Typowe.

    > Mógłbym Ci przedstawić dowody
    > na to co potrafi cywilny samochód w odpowiednich rękach jednak nie widzę
    > sensu.

    Nie wątpię. Problem w tym, że to nie Ty masz mi udowadniać co potrafi
    cywilny samochód w Twoich rękach, a to co się odbywa na drogach
    cywilnych, gdzie cywilne samochody prowadzą cywilni kierowcy.
    To oni wykonują manewry, oni podejmują decyzje.

    >>> a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.
    >>
    >> Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.
    >
    > Polecam czytanie ze zrozumieniem.

    Fajnie - zastosuj je do siebie. Nawet działa. Choć nie zawsze.

    >>> Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
    >>> magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.
    >>
    >> Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
    >> popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
    >
    > Seryjnie strzelasz kulami w płot.

    Wręcz przeciwnie.

    >> ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
    >> pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
    >> - w tym panice kierowcy.
    >
    > Kiedyś być może znajdziesz się w sytuacji gdy przekonasz się jak bardzo
    > się mylisz wierząc w to, że na śniegu (co gorsza zakręcie) ABS zapewni
    > Ci przewidywalność.

    To jest właśnie to o czym pisałem - Ty sobie wymyślasz jakieś tezy,
    później w nie wierzysz i na wszelki wypadek przypiszesz to innym.

    >> 20 lat temu można było mieć wątpliwości
    >> co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
    >> Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
    >> ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
    >> magii ABS.
    >
    > Ależ wierzysz w magię ABS.. wierzysz, że zapewnia przewidywalność - w
    > związku z czym można deptać pedał hamulca do woli.

    Od wmawiania innym własnych imaginacji wartości nie przybędzie.

    >> Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
    >> jak i co można "zrobić" z samochodem.
    > >
    >>> Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.
    >>
    >> Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.
    >
    > To co napisałeś tutaj zaprzecza zdaniu w którym twierdzisz, że wiesz co
    > można "zrobić" z samochodem. Jesteś niestety jedynie ingorantem.

    Potwierdzasz tylko to, co napisałem wcześniej.

    >>> Zwłaszcza, że rozmawiamy
    >>> w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.
    >>
    >> Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
    >> w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
    >> nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
    >> pomoże.
    >
    > Uważasz, że posiadane C5 w jakiś sposób rzutuje na to jakim kierowcą
    > jest Piotrek ? Twoja fantazja nie zna granic :-)

    Kolejna "twórcza" projekcja. Gdyby posiadał C4 to miałby jakiś wybór,
    a tak...

    >>>>> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
    >>>>
    >>>> To trenuj - Twój wybór.
    >>>
    >>> O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.
    >>
    >> Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.
    >
    > Już mi to udowodniłeś powyżej :-)

    Jak już kiedyś dojdziesz do wniosku, że na drogach publicznych nie ma
    miejsca na "cudactwa" to może i to zrozumiesz.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: