-
Data: 2012-01-18 09:46:36
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-17 22:50, Tomasz Pyra wrote:
> On Tue, 17 Jan 2012 22:05:27 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>>> Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie.
>>
>> Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
>> lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
>> koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
>> sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.
>
> Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że nie
> jest to problem.
Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi
pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu.
> Zresztą w ten sposób można postawić FWD bokiem w zakręcie - zdejmując nogę
> z gazu, a pokazuje to że przednia oś hamowana lekko silnikiem ma całkiem
> dobrą przyczepność skoro samochód wypina tył na łuku.
Na śniegu/szutrze też można stawiać bokiem z ujęcia, ale skuteczniej
używając obu nóg (mowa oczywiście o przednim napędzie)
Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia
techniki jazdy...
reakcje są dwóch kierunkach, zależnie od tego o jakim kierowcy rozmawiamy.
Z czego jedna zgodna z tym co było tutaj napisane... hamulec i modlitwa.
Nie jest to jednak _jedyna_ droga i napewno nie najbardziej skuteczna.
> Wiadomo że brak momentu na osi koła będzie w ogólności lepszy, ale znowu
> niewieki moment też nie odbiera jakoś mocno zdolności opony do generowania
> sił bocznych (i dlatego rozsądne operowanie gazem w zakręcie nie powoduje
> nagłych zaników trzymania bocznego).
W poślizgu przedniej osi na śliskiej nawierzchni ?
>>> I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej
>>> nic nie pomoże.
>>
>> Zdecydowanie się nie zgadzam.
>
> No ale jak inaczej?
> Żeby mówić o zmieszczeniu się w zakręcie, to najpierw ten przód musi jakoś
> skręcić.
>
> Przednie opony muszą zadziałać siłą w bok wystarczającą do przestawienia
> tego przodu.
>
> Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona się ma
> znaleść?
> Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą - czy
> tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd.
Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny.
Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby
kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i
opanowaniem.
To nie jest teoria, to praktyka.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.12 09:50 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 09:55 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 10:10 Arek
- 18.01.12 10:16 Arek
- 18.01.12 10:22 Krzysiek Kielczewski
- 18.01.12 10:29 Arek
- 18.01.12 10:33 Mirek Ptak
- 18.01.12 10:36 Arek
- 18.01.12 10:55 Arek
- 18.01.12 11:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 11:07 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:41 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:57 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:08 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=