eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-18 09:46:36
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-17 22:50, Tomasz Pyra wrote:
    > On Tue, 17 Jan 2012 22:05:27 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >>> Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie.
    >>
    >> Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
    >> lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
    >> koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
    >> sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.
    >
    > Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że nie
    > jest to problem.

    Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi
    pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu.

    > Zresztą w ten sposób można postawić FWD bokiem w zakręcie - zdejmując nogę
    > z gazu, a pokazuje to że przednia oś hamowana lekko silnikiem ma całkiem
    > dobrą przyczepność skoro samochód wypina tył na łuku.

    Na śniegu/szutrze też można stawiać bokiem z ujęcia, ale skuteczniej
    używając obu nóg (mowa oczywiście o przednim napędzie)

    Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia
    techniki jazdy...
    reakcje są dwóch kierunkach, zależnie od tego o jakim kierowcy rozmawiamy.
    Z czego jedna zgodna z tym co było tutaj napisane... hamulec i modlitwa.
    Nie jest to jednak _jedyna_ droga i napewno nie najbardziej skuteczna.

    > Wiadomo że brak momentu na osi koła będzie w ogólności lepszy, ale znowu
    > niewieki moment też nie odbiera jakoś mocno zdolności opony do generowania
    > sił bocznych (i dlatego rozsądne operowanie gazem w zakręcie nie powoduje
    > nagłych zaników trzymania bocznego).

    W poślizgu przedniej osi na śliskiej nawierzchni ?

    >>> I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej
    >>> nic nie pomoże.
    >>
    >> Zdecydowanie się nie zgadzam.
    >
    > No ale jak inaczej?
    > Żeby mówić o zmieszczeniu się w zakręcie, to najpierw ten przód musi jakoś
    > skręcić.
    >
    > Przednie opony muszą zadziałać siłą w bok wystarczającą do przestawienia
    > tego przodu.
    >
    > Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona się ma
    > znaleść?
    > Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą - czy
    > tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd.

    Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny.
    Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby
    kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i
    opanowaniem.

    To nie jest teoria, to praktyka.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: