eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-18 09:55:52
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-17 22:23, Tomasz Pyra wrote:
    > On Tue, 17 Jan 2012 21:53:30 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-01-17 21:03, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Tue, 17 Jan 2012 12:57:15 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> On 2012-01-17 01:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >>>>> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
    >>>>>
    >>>>>>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    >>>>>>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    >>>>>>> któej ślizgał sie do tej pory?
    >>>>>>
    >>>>>> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    >>>>>> kołowym) a inaczej przodem :-)
    >>>>>
    >>>>> A przodem to iloma kołami się ślizga?
    >>>>
    >>>> Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
    >>>> uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)
    >>>>
    >>>> PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
    >>>> zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.
    >>>
    >>> Ale pytanie nie było o pokonywanie zakrętów, a o ratowanie się w sytuacji
    >>> awaryjnej.
    >>
    >> Ja rozwijam ją w stronę: jade zbyt szybko aby normalnie przejechać zakręt.
    >
    > No to raczej nie ma na to innej metody niż zwolnić.
    >
    > W sytuacji kiedy przyczepność skręconych przednich kół jest
    > niewystarczająca do tego żeby ten przód zmieścił się w zakręcie (nie
    > wnikając nawet w to co się będzie działo z tyłem), to tej przyczepności
    > raczej się nie urodzi.

    Proszę sytuacja dokładnie jak z opisu wątkotwórcy:
    http://www.youtube.com/watch?v=QD7Ikdozo4M&feature=p
    layer_detailpage#t=171s

    Zbyt szybkie wejście w zakręt - poślizg, niewłaściwa reakcja - ale i tak
    nie deptanie hamulca! i uderzenie w krawężnik pod kątem - straty?
    Samochód skręca pomimo poślizgu przednich kół ?

    Teraz to samo, inna metoda: podsterowność, gość puszcza gaz i wciska
    hamulec.. wynik ? Nie zdążyłby wyprostować kół, tylko wyleciałby z
    zakrętu oboma kołam na krawężnik - uderzenie napewno z większą prędkością.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: