  • 41. Data: 2014-01-26 21:16:00
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mariusz [mr.] pisze tak:

    > Cyfrowe duplikaty:
    >
    > DoubleKiller:
    > http://www.bigbangenterprises.de/en/doublekiller/

    > Wzrokowe duplikaty:
    >
    > Awesome Duplicate Photo Finder:
    > http://www.duplicate-finder.com/photo.html
    > Awesome Duplicate Photo Finder is a completely FREE Software.

    DupDetector

    http://www.prismaticsoftware.com/
    http://www.prismaticsoftware.com/dupdetector/dupdete
    ctor.html

    --
    Piter

  • 42. Data: 2014-01-27 00:58:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote:

    [...]
    > DupDetector
    >
    > http://www.prismaticsoftware.com/
    > http://www.prismaticsoftware.com/dupdetector/dupdete
    ctor.html

    A tak - pamiętam, że należał do grupy trzech-czterech progsów
    wziętych do porównania. Z jakiegoś drobnego powodu wygrał (u mnie)
    Awesome (wygodniejsze wrzucanie folderów/używanie podfolderów?
    Wszystkim brakowało zdecydowanie najłatwiejszego - wklejania ścieżek,
    jak np. w DoubleKillerze), ale może jakbym więcej czasu poświęcił na
    zbadanie, to wyrok byłby odwrotny...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 43. Data: 2014-01-27 08:04:12
    Od: T...@s...in.the.world

    No dobra, a jest cos pod Mac OSX?
    Bo tylko o windowsie i Linuxie mowicie...

  • 44. Data: 2014-01-28 13:12:21
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >W praktyce jest to niewykonalne.

    Ale co jest niewykonalne? Przeciez tak
    wlasnie zabezpiecza sie dane. To sie robi automatycznie, nikt nie
    rzezbi recznie.

  • 45. Data: 2014-01-28 13:50:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-28 13:12, I.Tichy pisze:
    > Ale co jest niewykonalne?

    Niewykonalne jest dopilnowanie całej procedury w warunkach ciągłej
    migracji lamerów na stanowiskach odpowiedzialnych za utrzymanie
    integracji bazy w okresie dłuższym niż rok-dwa.

    > Przeciez tak
    > wlasnie zabezpiecza sie dane. To sie robi automatycznie, nikt nie
    > rzezbi recznie.

    Automatycznie to sobie może działać do czasu reinstalacji systemu, nie
    mówiąc o migracji na nowe czy restrukturyzacji całej firmy.

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 46. Data: 2014-01-28 21:49:01
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > W praktyce jest to niewykonalne. Właśnie niedawno byłem świadkiem
    > padnięcia takiej bazy pewnej gazetki branżowej. Z 10 lat temu namawiałem
    > ich na system z nazwami plików, ambitnie zamówili bazę w sql (za 15
    > tysięcy, jak pamiętam), a nazwy plików przyjęły porządek typu 938495035.jpg
    > Ktoś nie dopilnował czegoś, stary dysk padł, baza się rozwaliła, kopia
    > bazy rozsychronizowała się, pozostało im 20 tysięcy plików o losowych
    > nazwach :)

    I dlatego obecnie trzeba używać programów / workflow z zapisem
    metadanych w samych plikach (XMP). Ewentualnie program może się
    wspomagać dodatkowym indeksem w bazie danych, ale metadane powinny mieć
    priorytet.

    Przy prostszych sprawach nazwy plików / hierarchia wystarczą, ale przy
    bardziej skomplikowanych + polskie znaki diakrytyczne (lub inne
    nieASCII, które np. Windows lubi dodawać) sprawą mogą się szybko
    posypać.

    m.

  • 47. Data: 2014-01-29 09:07:27
    Od: Krata <4...@g...com>

    W dniu 2014-01-28 13:50, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    >
    > Automatycznie to sobie może działać do czasu reinstalacji systemu, nie
    > mówiąc o migracji na nowe czy restrukturyzacji całej firmy.

    Nie ma co się powoływać na sytuacje patologiczne. Dobrze zarządzane dane
    nie znikają, szczególnie w środowisku biznesowym, a takiego właśnie
    przypadku dotyczy powyższa scenka rodzajowa. Każdy system przechowywania
    danych może się posypać, nawet w przypadku używania nazw folderów i
    dodatkowych plików z danymi, fizyczna awaria dysku i późniejsze
    odzyskiwanie plików z uszkodzonego nośnika może wygenerować pliki z
    losowymi nazwami. Pozostaje regularny backup danych, a firmom o niskiej
    kulturze informatycznej pozostaje outsourcing IT.

  • 48. Data: 2014-01-29 11:04:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 09:07, Krata pisze:

    > Nie ma co się powoływać na sytuacje patologiczne.

    To jest znacznie więcej niż połowa przypadków. Dla małego biznesu, to
    jest praktycznie 100%
    Jedyny w miarę pewny system to nazwy plików (najlepiej bez polskich
    znaków). Tu też można oczywiście wszystko rozwalić, ale zawsze gdzieś
    tam w szufladzie znajdzie się zapomniana płytka, dysk, pendrive, jeszcze
    stare ftp i skrzynki - i do kupy niejedno się odnajdzie.
    Piszę to z doświadczenia 15 lat zajmowania się (m.in) czymś takim w
    firmach. Oczywiście tam, gdzie sam sobie rządzę, takie rzeczy się nie
    zdarzają, ale sam także używam zasad ''nazw plików'', z czystej wygody -
    przede wszystkim szybkość znajdywania i dostępu, łatwa migracja i
    uniwersalność metody.

    A jak ktoś nie wierzy - zapraszam do pierwszego lepszego biura
    księgowego, poproście o dane np. z Płatnika, z roku powiedzmy 1998 :)

    --
    pozdrawia Adam
    /posiadam konstytucyjne prawo do głupoty i gdy zechcę, skorzystam zeń/

  • 49. Data: 2014-01-29 14:12:02
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

> [...]

    >zdarzają, ale sam także używam zasad ''nazw plików'', z czystej wygody -
    >przede wszystkim szybkość znajdywania i dostępu, łatwa migracja i

    Twoja wygoda nie wynika z rzetelnej analizy ale polega na przyzwyczajeniu
    do pewnego rozwiazania i jego stosowania . To, czy przetrzymywanie plikow
    bedzie w formie proponowanej przez Ciebie czy tez bedzie to jakas zewnetrzna
    baza danych nie ma zadnego znaczenia w kontekscie bezpieczenstwa.
    Krytycznym elementem w przypadku danych jest nosnik, ktorego awaria
    w przypadku braku kopii udupia zarowno baze jak i Twoje pieknie
    ponumerowane katalogi i ponazywane pliki.

  • 50. Data: 2014-01-29 14:25:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Muszę (ale już naprawdę muszę, nie chcę) zrobić porządek ze zdjęciami na
    >
    > dysku.

    a ja sie zastanawiam "dlaczego musze"?
    co sie stanie jesli nie zrobisz?