  • 51. Data: 2014-01-29 14:29:18
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 05:25:09 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > a ja sie zastanawiam "dlaczego musze"?
    Życie i najwyższa instancja - rządanie żony, że trzeba zrobić odbitki w
    labie.

    > co sie stanie jesli nie zrobisz?
    Będę się przekopywał przez "wszystkie" zdjecia na dysku celem zrobienia
    odbitek datowanych od roku 2012 - uzupełnienie braków w albumach.

    --
    Franc

  • 52. Data: 2014-01-29 15:09:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 29. Januar 2014 14:29:18 UTC+1 schrieb Franc:

    > Życie i najwyższa instancja - rządanie żony, że trzeba zrobić odbitki w
    >
    > labie.

    https://www.google.com/search?q=sortowanie+zdjec+wed
    lug+danych+exif&rls=com.microsoft:de-at&ie=UTF-8&oe=
    UTF-8&startIndex=&startPage=1

    ponadto z punktu widzenia faceta ciekawszym od "rzadania zony" jest pozadanie zony.
    ;-)
    gdyby udalo ci sie odpowiednio przekuc , byc moze nie musialbys odwalac tak
    beznadziejnej roboty jak sortowanie zdjec.

  • 53. Data: 2014-01-29 15:24:34
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 06:09:43 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > gdyby udalo ci sie odpowiednio przekuc , byc moze nie musialbys odwalac tak
    beznadziejnej roboty jak sortowanie zdjec.
    :-) +1

    Po Expifie to nie koniec, bo jeszcze jest - a pamiętasz, były robione
    zdjecia u cioci na imieninach, a gdzie się zdjęcia z urodzin Julka, a
    jescze były....

    :-)

    --
    Franc

  • 54. Data: 2014-01-29 15:25:04
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Franc <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >Będę się przekopywał przez "wszystkie" zdjecia na dysku celem zrobienia
    >odbitek datowanych od roku 2012 - uzupełnienie braków w albumach.

    Do znalezienia zdjecia, a juz na pewno do wyfiltrowania zdjec
    o takich samych lub podobnych parametrach (i zawartosci) niezastapionym
    rozwiazaniem sa programy katalogujace. Oczywicie zdjecia mozna sobie sortowac
    i recznie bawic sie w nazewnictwa, ale przy ich duzej ilosci znalezienie
    czegos konkretnego i tak zmusza do biegania po katalogach.
    Przyklady - chce znalezc zdjecia, na ktorych jestem ja i zona,
    albo wszystkie zdjecia z widokiem na gory. Bez bazy z tymi informacjami
    musze pamietac, gdzie, kiedy i w jakich katalogach takie zdjecia moga
    sie znajdowac. Opisanie katalogu 2012_wypad_w_karkonosze_rodzina
    niewiele daje i zmusza do zmudnego szukanie zdjecia w wielu miejscach,
    poniewaz wypadow w Karkonosze mialem 8 i nie pamietam gdzie pozuje
    z zona.

    Niestety uzywam platnych rozwiazan ACDSee i nie znam nic darmowego.

  • 55. Data: 2014-01-29 15:38:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 29. Januar 2014 15:24:34 UTC+1 schrieb Franc:

> [...]
    >

    > Po Expifie to nie koniec, bo jeszcze jest - a pamiętasz, były robione
    >
    > zdjecia u cioci na imieninach, a gdzie się zdjęcia z urodzin Julka, a

    opisywanie zdjec po to by je ewentualnie w przyszlosci znalezc jest jednym z
    najgorszych pomyslow na zycie. Klucz wg jakiego opisano zdjecie ucieka z pamieci ,
    wystrczy jedna literowka i zdjecie nie jest do odnalezienia.

    najlatwiej kojarzy sie chyba wg czasu wykonania - wczesniej - pozniej. w ten sposob
    szybko odnajdziesz to co potrzebujesz. jesli przesortujesz zdjecia wg daty wykonania
    ( exif) bedziesz je mial chronologicznie obok siebie. Latwo sie kojarzy co bylo
    wczesniej , co pozniej . I tak wyboru zdjec do labu musisz dokonac recznie.

    To jest typowa systuacja , ktora wskazuje , ze fotoografia cyfrowa nie jest szybsza ,
    nie jest tansza.

    na najblizszy urlop zabieram ze soba malpke FF , dwa filmy po 24 zdjecia Fuji 200
    asa. zrobie z urlobu ok 50 zdjec , dam do wywolania " z kazdego ostrego po jednym" i
    po sprawie - taniej , szybciej , wygodniej , bez trwonienia zycia przed kompe,
    wybierajac zdjecie z masy chlamu.

  • 56. Data: 2014-01-29 17:04:58
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-29 15:38, XX YY pisze:

    > opisywanie zdjec po to by je ewentualnie w przyszlosci znalezc
    > jest jednym z najgorszych pomyslow na zycie. Klucz wg jakiego
    > opisano zdjecie ucieka z pamieci (...)

    Po prostu trzeba pisać pamiętnik. W wersji elektronicznej,
    żeby łatwo było wykonać kopie bezpieczeństwa i przeszukiwać.

    Po znalezieniu interesującego zdarzenia wystarczy sprawdzić
    jego datę i odnaleźć zdjęcia z tego dnia.

    P.

  • 57. Data: 2014-01-29 17:14:22
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 14:12, I.Tichy pisze:
    > Twoja wygoda nie wynika z rzetelnej analizy ale polega na przyzwyczajeniu
    > do pewnego rozwiazania i jego stosowania . To, czy przetrzymywanie plikow
    > bedzie w formie proponowanej przez Ciebie czy tez bedzie to jakas zewnetrzna
    > baza danych nie ma zadnego znaczenia w kontekscie bezpieczenstwa.
    > Krytycznym elementem w przypadku danych jest nosnik, ktorego awaria
    > w przypadku braku kopii udupia zarowno baze jak i Twoje pieknie
    > ponumerowane katalogi i ponazywane pliki.

    A jednak nie do końca. W wielu przypadkach utraty danych (z
    najróżniejszych powodów) uratował poszkodowanego fakt, że gdzieś to
    kiedyś skopiował/wysłał/pożyczył/miał w szufladzie/w koszu/na dyskietce
    itd. Pliki, załączniki, jednym słowem - zintegrowaną treść z opisem.
    Teraz rozdzielmy opis od treści i spróbujmy tak samo. W szczególności
    porównajmy np. bazę płatnika w formacie mdb, którą połowa księgowych
    sobie kopiuje na pena, żeby popracować w domu i w formacie sql, z którą
    radzi sobie już najwyżej pięć procent księgowych - a więc nie weźmie do
    domu i tym sposobem bezwiednie nie zrobi kopii.

    Ja nie dyskutuję, co ma większy sens, co jest bardziej prawidłowo i że
    trzeba tak, a powinno się owak. Ja piszę z czym się borykam na co dzień
    w firmach zatrudniających setkę osób jak i dwie. Pewne rozwiązania są
    bardziej odporne na lamerstwo, pewne mniej, w naszym przypadku -
    tagowania zdjęć - najlepszym sposobem jest użycie nazw plików jako
    elementu najściślej związanego z treścią czyli zdjęciem.

    --
    pozdrawia Adam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam

  • 58. Data: 2014-01-29 17:16:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Po prostu trzeba pisać pamiętnik. W wersji elektronicznej,

    mozna ciekawiej spedzac zycie , niz opisujac to co sie sfotografowalo.

  • 59. Data: 2014-01-29 17:19:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    najgorszych pomyslow na zycie. Klucz wg jakiego opisano zdjecie ucieka z pamieci ,
    wystrczy jedna literowka i zdjecie nie jest do odnalezienia.

    Ciotka Klotka jest wystarczająco dobrym kluczem na odnalezienie zdjęć
    Ciotki Klotki.

    > najlatwiej kojarzy sie chyba wg czasu wykonania - wczesniej - pozniej.

    Tak, na pewno będziesz pamiętał, że przecież w sierpniu 97 to był pan
    Kaziu, a w lipcu pan Janusz.
    Znowu tworzysz teorie z pupy. Potrzebę oryginalności realizuj może w
    sztuce, bo w nauce wychodzi ci śmiesznie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 60. Data: 2014-01-29 17:20:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 17:16, XX YY pisze:
    > mozna ciekawiej spedzac zycie , niz opisujac to co sie sfotografowalo.

    To się robi zaraz po zrzuceniu zdjęć i sorcie. Zajmuje trzy minuty.

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/