  • 31. Data: 2014-01-24 12:58:42
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-24 19:09, kikuko pisze:
    > używam bazy ThumbsPlus, od dawna, mam stare CD póżniej DVD, DVD-RAM, teraz
    > dyski. W domu i na działce kilka komputerów i na nich tylko co pewien czas
    > uaktualniam bazy, mam w nich kilkadziesiąt tys fotek, ponad tysiąc
    > zrobionych okładek do książek i sporo ilustracji (30 lat pracy). I Po
    > podłączeniu dysku daję aktualizację bazy. Kopie trzymam na zewnętrznym
    > serwerze. Na działce kopiuję z niego i gdzies zawsze mam prawie aktualne
    > bazy. Pozdrawiam

    Ty używasz, nie statystyczna księgowa czy sekretarka.
    Wiecie co obecnie jest największym problemem w biurach, na uczelniach
    czy w ogóle w biznesie? Niepełnosprawność pracy z nowym systemem W8. To,
    co ludzie wyrabiają woła o pomstę do nieba. Przeszukiwanie obrazków czy
    dokumentów wydłużyło się dziesięciokrotnie - przez ciągłe włażenie w
    kafle, a potem w sklep, brak normalnego iska do zamknięcia apki i paska
    na dole. I możecie sobie mówić, że ludzie to debile, bo się takich
    prostych rzeczy nie potrafią nauczyć, ale faktem jest, że tak właśnie jest.
    Każdy udziwniony sposób wykonywania rzeczy kończy się spadkiem
    wydajności, a czasem katastrofą. Na katalogowanie zdjęć z wielodostępem
    i dedykowaną aplikacją może sobie pozwolić Agora, ale nie kwartalnik
    Cechu Piekarzy Bułek Paryskich.

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 32. Data: 2014-01-24 14:06:09
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-01-22 09:24, Franc pisze:
    > Plony z kilku lata, pewnie z 10 tys zdjęć.
    >
    > Znacie jakiś soft free (not for bussines use) który bym mnie wspomógł. A
    > może macie jakieś swoje sposoby na uporządkowanie stajni Augiasza?

    A ja (może głupio) zapytam się "Czemu nie Picasa"? Nikt nie wspomina.
    Może są ważne powody, żeby jej nie używać, których nie znam?

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-01-24 14:37:16
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-01-24 12:58, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > dokumentów wydłużyło się dziesięciokrotnie - przez ciągłe włażenie w
    > kafle, a potem w sklep, brak normalnego iska do zamknięcia apki i paska

    Zgadza się, ta kafelkowość na komputerach biurkowych to jest jakaś
    pomyłka. Ktoś w miarę ogarnięty szybko to wyciepie (bo da się, ja
    widziałem kafelki tylko raz, zaraz po instalacji) ale właśnie dla takiej
    "przeciętnej księgowej czy sekretarki" to już może być problem i
    ładowanie tego interfejsu na siłę przy instalacji na desktopie uważam za
    mocno nieergonomiczne. Chociaż cała reszta jeśli chodzi o system działa
    nadzwyczaj sprawnie.

    --
    marcin

  • 34. Data: 2014-01-24 16:56:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:
    > Hej Grupo,
    >
    > Muszę (ale już naprawdę muszę, nie chcę) zrobić porządek ze zdjęciami
    > na dysku. O tyle jest łatwiej, że mam je w jednym katalogu, ale w tym
    > katatologu kolejne katalogi - podkatalogi itp.

    czyli wystarczy jeden delete z podkatalogami... i już masz porządek
    zrobiony :)

  • 35. Data: 2014-01-24 17:34:12
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    > Dokładnie. Wszelkie programy które dane trzymają w osobnej "bazie" są
    > niewygodne. Zarówno przy używaniu (trzeba je specjalnie uruchamiać) jak i
    > przy porządkowaniu/archiwizacji.

    ...a czy trudno skopiować bazę na zewnętrzny dysk i przenieść np. na inny
    komputer czy wysłac komuś?

  • 36. Data: 2014-01-24 19:09:47
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
    > /prostacyzm ale jak wzruszopędny!/

    używam bazy ThumbsPlus, od dawna, mam stare CD póżniej DVD, DVD-RAM, teraz
    dyski. W domu i na działce kilka komputerów i na nich tylko co pewien czas
    uaktualniam bazy, mam w nich kilkadziesiąt tys fotek, ponad tysiąc
    zrobionych okładek do książek i sporo ilustracji (30 lat pracy). I Po
    podłączeniu dysku daję aktualizację bazy. Kopie trzymam na zewnętrznym
    serwerze. Na działce kopiuję z niego i gdzies zawsze mam prawie aktualne
    Kikuko.

  • 37. Data: 2014-01-24 23:17:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <52e21a70$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>,
    Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Ktoś nie dopilnował czegoś, stary dysk padł, baza się rozwaliła, kopia
    > bazy rozsychronizowała się, pozostało im 20 tysięcy plików o losowych

    Prawdziwi twardziele nie robia backupow?

  • 38. Data: 2014-01-24 23:47:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-24 23:17, T...@s...in.the.world pisze:
    > Prawdziwi twardziele nie robia backupow?

    Stara pani nie zrobiła ściągi na backupy, nowa nie wiedziała, co to te
    eskuele :)

    --
    pozdrawia Adam
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 39. Data: 2014-01-25 12:36:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.01.2014 23:17, T...@s...in.the.world pisze:

    > Prawdziwi twardziele nie robia backupow?

    Czasem jak zrobią też nie musi być dobrze. Robiłem z kolegą przy pewnej
    bazie, no i był telefon, że brak jakichś danych księgowych. Okazało się,
    że kolega skasował tabelę, która wydawała się mu niepotrzebna. Kopie
    oczywiście zrobił do innej tabeli na wszelki wypadek. Skopiowałem te
    dane z powrotem no i lipa. Wszystko jest, ale to MUSI być dokładnie tak
    jak księgowa wysłała do urzędu skarbowego, a tu coś chyba kolejność nie
    ta wyszła. No i siedział 3 dni, zeby poprawić;)
    Urzędas nie rozumie, że w modelu relacyjnym kolejność wierszy nie ma
    znaczenia.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 40. Data: 2014-01-25 19:03:12
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 14:06:09 +0100, Miroo napisał(a):

    > A ja (może głupio) zapytam się "Czemu nie Picasa"? Nikt nie wspomina.
    > Może są ważne powody, żeby jej nie używać, których nie znam?

    Jeden podstawowy - Google.

    Drugi, o ile na początku aplikacja była całkiem fajna i lekka, to
    obecnie jest zasobożerna, powolna, kolejne wersje zamiast naprawiać
    błędy, wprowadzają nowe, np. psują odczyt RAW ze starszych aparatów,
    które we wcześniejszych wersjach działały.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski