  • 51. Data: 2012-01-06 22:41:33
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2012 23:00:20 +0100, badworm napisał(a):
    > podania napięcia na trafo. Zresztą - tu nie chodzi w sumie o widoczną
    > przerwę izolacyjną (bo są również rozdzielnie WN w wykonaniu zamkniętym,
    > gdzie nie widać bezpośrednio położenia styków odłączników) lecz o
    > przerwę galwaniczną - jaką upływność ma taki przekaźnik elektroniczny w
    > stanie wyłączenia i jakby to wyglądało np. dla przekaźnika
    > elektronicznego na 15kV?

    Uplywnosc jak uplywnosc - tyrystory potrafi zalaczyc szybki wzrost
    napiecia. Gdzies piorun strzeli, albo sie czajnik elektryczny wylaczy, i na
    pare ms tyrystor moze sie otworzyc.

    J.

  • 52. Data: 2012-01-06 22:52:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, January 6, 2012, 11:38:34 PM, you wrote:

    [...]

    > Masz szafe przy piecu hutniczym i temperatura wynosi 120 C ?
    > Nie ma problemu, tylko wykonanie przekaznika musi byc specjalne.
    > Stal wytrzyma kilkaset C zanim ja punkt Curie zalatwi, miedz tez, tylko
    > zmontowac trzeba np na ceramice. I tylko lakier epoksydowy na uzwojeniu
    > bedzie problemem, ale 120C wytrzymuje spokojnie.

    130 stopni to zaledwie klasa B, klasa F to 155 stopni a klasa H to 180
    stopni. Druty nawojowe nie stanowią problemu.

    > Ale polwinit na kablach ktore podlaczasz splynie :-)

    :(

    > Sprobuj zas to samo zrobic z polprzewodnikiem.

    Szkoda gadać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2012-01-06 23:39:20
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Odłącznik. Rozłącznik służy do załączania i wyłączania prądów roboczych
    > i spotykany jest bardziej dla średnich niż wysokich napięć. Jeśli chodzi
    A tak. Faktycznie, przepraszam.
    Miałem na myśli odłącznik.

    > przerwę galwaniczną - jaką upływność ma taki przekaźnik elektroniczny w
    > stanie wyłączenia i jakby to wyglądało np. dla przekaźnika
    > elektronicznego na 15kV?

    Nie mam pojęcia, bo to nie moja branża, ale kolega pisał tu o pewnych
    rozwiązaniach
    z ENERGETYKI.
    Przypominam, że mówimy o elektronice, a tytuł wątku jest jaki widać (XXX
    V).
    Fajnie by było mieć coś na 15kV.
    Nie wiem jednak czy to już czas na to.
    Pamiętam zajęcia z TWN i kto widział/słyszał wyładowanie xx kV od razu
    ma wrażenie, że nic nie uchroni od uszkodzenia półprzewodnika.
    Jednak kiedyś nie wyobrażano sobie inaczej włączać grzałki w pralce inaczej
    jak stykiem programatora, a nowoczesną implementacją było wstawienie
    przekaźnika 16 A.
    Dzisiaj te prądy to śmiech, a w TME kupisz za złotówki tranzystory/triaki
    rzędu xxx A
    Więc kto wie.
    Jednak jestem przekonany, że gdy pojawią się na rynku takie na 15kV,
    będa miały procentowo tyle samo zwolenników, co w tym wątku SSRy :-)
    S.

  • 54. Data: 2012-01-06 23:44:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Witam,
    > niestety, widziałem E-skę po rozłączeniu ok 5kA
    > (230VAC 0,040R pętla zwarcia).
    > Obudowa z wierzchu była wizualnie ok ale środek już taki nie był :)
    > Rozłączenie prądu >2kA powoduje zwykle wpalenie styków.
    > W budynkach mieszkalnych prądy zwarciowe są zwykle <1kA
    > więc zadziałenie E-ski nie jest dla nich końcem żywota.
    Dzięki za uwagi.
    Tak myślałem i nadal je lubię.
    Zastanawiam się też nad użyciem takich obudów.
    Nie wiem, czy znajdę coś lepszego jak "eska" za 10 zł z mocowaniem do
    przewodów i śrubkami, w standardzie S35,
    w celu wyrzucenia zawartości i wstawienia tam płytki PCB z elektroniką.
    Tylko ten plastik mnie załamuje. Przydałby się z poliwęglanu.
    Może ktoś widział coś podobnego w sensie samej obudowy?
    Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
    S.

  • 55. Data: 2012-01-06 23:46:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Owszem, ale to jest podane w specyfikacji :-)
    >
    > J.
    No skoro było to fajnie, ale maszyna stała :-(
    S.

  • 56. Data: 2012-01-07 05:14:31
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 01/06/2012 10:25 PM, Grzegorz Krukowski wrote:

    > A do orginalnego pytacza: dlaczego nie USB, przecież do tego są
    > dostępne rozwiązania ,,z półki'', z całym zapleczem programistycznym,
    > takie jak te:
    > http://www.advantech.com/products/USB-Modules/sub_1-
    2MLKNO.aspx

    800zl jak dla mnie za drogo

  • 57. Data: 2012-01-07 08:23:55
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 07.01.2012 06:14, walker wrote:

    2MLKNO.aspx

    > 800zl jak dla mnie za drogo

    no określ pułap cenowy.

    http://allegro.pl/listing.php/search?category=67194&
    string=karta+przeka%C5%BAnik%C3%B3w&order=d&change_v
    iew=1

  • 58. Data: 2012-01-07 10:06:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > czy sklejanie i brak poprawnego styku byly tylko na przekaznikach duzej
    > mocy czy byly tez obserwowane na przekazniku 230V obslugujacego napecia
    > rzedu 12V i prad 1A?
    Na każdym.
    S.

  • 59. Data: 2012-01-07 10:13:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    > Tak?
    > Partactwo?
    > A na czym to partactwo miałoby polegać? Widział Kolega na filmie podłączony
    > oscyloskop?
    > Czy kształt napięcia jest wadliwy?
    > Podpowiadam: Idealny
    > Czy są jakieś zakłócenia?
    > Podpowiadam: Żadne
    > Czy układ pracuje poza parametrami granicznymi?
    > Podpowiadam: Nie
    > Czy 4 W obciążenia zniszczy cokolwiek?
    > Podpowiadam: Nie

    Naprawdę nie zrozumiałeś, czy tylko udajesz?

    > Czy oświetlenie wygenerowane przez lampkę LED jest gorsze niż to,
    > które zamiast załączenia przez S202, jest załączane przekaźnikiem?
    > Podpowiadam: Nie
    > Czy stosowanie S202 jest niebezpieczne?
    > Podpowiadam: Jak wszystko inne.
    >
    > Kolega nawet nie zadał sobie trudu, aby sprawdzić cały asortyment wersji do
    > swojego zastosowania.
    > To jest partactwo. Kupić dowolny i łudzić się, że zadziała.
    > Widać, że kolega próbował rzekomo podłączyć taka lampkę LED do S202,
    > tyle, że nie udało się zaświecić.

    Poszedłeś za daleko ze swoimi przypuszczeniami. I pomyliłeś się.

    [...]

    > Ja ze swojej strony przepraszam, że wszedłem w dyskusję.

    O! Tu przyznaję Ci rację. Też przepraszam, że wszedłem w dyskusję.

    P.P.

  • 60. Data: 2012-01-07 10:15:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > no określ pułap cenowy.
    >
    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=67194&
    string=karta+przeka%C5%BAnik%C3%B3w&order=d&change_v
    iew=1
    Kolega świetnie podpowiedział.
    Ten najtańszy za 22 zł daje już przynajmniej płytkę PCB.
    Oczywiście trzeba dokonać kilku zmian:
    zamiast procesora PIC12F675 dać PIC16F628, który ma więcej pinów.
    Wtedy będzie już mógł załączyć 8 obwodów.
    Oczywiście zamiast przekaźników trzeba wlutować S202 lub MOSFETY,
    bo inaczej całość stanie się złomem.
    Tak czy inaczej, rozwiązanie wymaga jeszcze kilku elementów:
    FT232 kilka złotych
    PIC kilka złotych
    programator do PICa JDM 15 zł

    Pozostałe to drogie złomy.