  • 1. Data: 2012-01-06 14:54:21
    Temat: Rdzeń kubkowy Polfer - jak odczytać oznaczenia?
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    Mam kilka rdzeni kubkowych Polfer. Posiadają następujące oznacznia:
    F 1001; 565; 4,3 (albo 4,8 - nie sposób jednoznacznie stwierdzić).
    Jak mam odczytywać te informacje? F1001 to jak rozumiem materiał? Liczba
    565 to współczynnik Al czy coś jeszcze innego? Czym jest w takim razie
    to 4,3/4,8?

    W pewnym projekcie sprzed lat występują cewki nawinięte na podobnych
    rdzeniach (F1001, Al=400). Pierwsza to dławik 100mH (500 zwojów DNE
    0,15mm), druga to transformatorek (2x400 zw DNE 0,1mm).
    Czy posiadane przeze mnie rdzenie się nadadzą? Mają może parametry
    zbliżone do tych wymienionych w opisie?

  • 2. Data: 2012-01-06 16:48:23
    Temat: Re: Rdzeń kubkowy Polfer - jak odczytać oznaczenia?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Friday, January 6, 2012, 3:54:21 PM, you wrote:

> [...]
    > Jak mam odczytywać te informacje? F1001 to jak rozumiem materiał? Liczba
    > 565 to współczynnik Al czy coś jeszcze innego?

    To kategoria klimatyczna.

    > Czym jest w takim razie to 4,3/4,8?

    Niczym istotnym - seria produkcyjna?

> [...]
    > 0,15mm), druga to transformatorek (2x400 zw DNE 0,1mm).
    > Czy posiadane przeze mnie rdzenie się nadadzą? Mają może parametry

    Nie od razu - to rdzenie bez szczeliny w kolumnie środkowej. Ale jak
    podasz mi ich wymiary, to podam Ci wielkość szczeliny i - o ile się da
    - sposób, w jaki ja uzyskać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-06 19:12:00
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    > Nie od razu - to rdzenie bez szczeliny w kolumnie środkowej. Ale jak

    Szczelina jest widoczna. Nie bardzo jak mogę ją zmierzyć bezpośrednio.
    Na podstawie wymiarów poszczególnych połówek mogę stwierdzić, że ma
    około 1 mm.

    > podasz mi ich wymiary, to podam Ci wielkość szczeliny i - o ile się da
    > - sposób, w jaki ja uzyskać.

    W porządku. Wymiary mierzone elektroniczną suwmiarką są następujące:
    Średnica: 25,6 mm
    Wysokość obydwu połówek złożonych razem: 16,08 mm
    Średnica wewnętrzna: 20,78 mm
    Średnica kolumny środkowej: 12,24 mm

  • 4. Data: 2012-01-06 20:05:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Friday, January 6, 2012, 8:12:00 PM, you wrote:

    > Szczelina jest widoczna. Nie bardzo jak mogę ją zmierzyć bezpośrednio.
    > Na podstawie wymiarów poszczególnych połówek mogę stwierdzić, że ma
    > około 1 mm.

    Dla kubków 26/16 szczelina ok. 1mm oznacza zazwyczaj AL=160 ale
    polskie rdzenie ze szczelina mialy nadrukowaną AL.

    Z otworem w kolumnie czy bez?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-06 23:32:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    Nie pisz do mnie prywatnie w sprawach, które nie są biznesowymi -
    informacje podane publicznie przydadzą sie innym.

    [...]

    > Z otworem w kolumnie czy bez?

    Chodzi o otwór w kolumnie srodkowej. Ale juz w katalogu znalazłem, że
    Polfer przyznaje się tylko do rdzeni z otworem. I przy okazji
    potwierdza się - największa szczelina 0.84mm, AL=160.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-01-07 11:44:25
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a skoro już w temacie to przyłączę:
    widział gdzieś ktoś stronkę z informacjami jak obliczać indukcyjność w
    cewkach z takimi rdzeniami?