  • 81. Data: 2012-01-10 19:51:12
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik badworm napisał:
    > Ale nie służą do wyłączania prądów zwarciowych. Widziałem niejeden
    > wyłącznik szybki oraz komory gaszeniowe do nich po wielokrotnym
    > załączaniu na zwarcie - z półprzewodników to w ogóle by nic w takiej
    > sytuacji nie zostało.

    Tak z ciekawości - jak działają zabezpieczenia odgromowe w lokomotywach?
    Co nieco poczytałem o EN57 i EU07 ale obecnie są bardziej
    zelektronizowane układy. W żółtku piorun trafił w trakcję, na chwilę
    zgasło światło, silniki przestały ciągnąć, trzasnęły styczniki i znowu
    stała sie jasność i skład dalej jedzie. Z pewnością pioruny ciągle
    trafiają w trakcję, więc lokomotywy muszą być na to odporne. Jeżeli
    wiesz coś więcej na temat zabezpieczeń w starszych i najnowszych
    lokomotywach, to byłbym wdzięczny za przybliżenie. Chyba nic nie jest
    brutalniejszym testem odporności, niż piorun.
    Maciek

  • 82. Data: 2012-01-11 08:39:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > wiesz coś więcej na temat zabezpieczeń w starszych i najnowszych
    > lokomotywach, to byłbym wdzięczny za przybliżenie. Chyba nic nie jest
    > brutalniejszym testem odporności, niż piorun.

    Wygaszacze łuku na trakcji - z pewnością jak jeździsz pociągami, to widzisz
    co jakiś czas skierowane do góry i rozchylone wąsy z drutu. Jak dupnie w
    przewód, to powstaje łuk, który rozładuje udar, przynajmniej częściowo, poza
    tym są zabezpieczenia na podstacjach, które też swoje wezmą, bywa, że
    zostają uszkodzone i/lub nie zgaszą wszystkiego, itd. i...
    http://www.youtube.com/watch?v=Th-maYGqhDU ... Tak, piorun to ostry test.
    Sama lokomotywa może nie dać rady. Popytaj może na pl.misc.kolej, tam są
    ludzie, którzy znają budowę lokomotywy "miliard" razy lepiej, niż ja.

  • 83. Data: 2012-01-17 11:03:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> napisał w wiadomości
    > Słowo "kolega" pisze się z dużej litery.

    niby nie pl.comp.popolsku,
    ale,
    ...niby dlaczego?
    I nie z dużej litery (rusycyzm)