  • Data: 2011-12-18 16:22:04
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 18, 2:46 am, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > Sprzedam ci niezły patent: notatki.

    Zaraz, zaraz. Pisałeś na początku, że dokumentacji ma nie być. Teraz
    piszesz, że ma być?

    Czyli rozumiem, że w Agile chodzi o to:

    - Drogi kliencie, po co będziemy marnować N miesięcy na pisanie
    dokumentacji. Zrezygnujmy z niej w imię oszczędności i przyśpieszenia
    projektu.
    - OK! Oszczędności i przyśpieszenie to jest to, co lubimy najbardziej!
    - Fajnie. Kupiliśmy zapas kawy i cisteczek na N miesięcy. Zapraszamy
    do naszego biura, spędzimy ten czas na pisaniu notatek. Jak tych
    notatek będzie bardzo dużo, to zepniemy do segregatora.

    Coś jakby mi sprzedawca samochodów wciskał, że jak kupię u niego auto,
    to przez następne 10 lat nie będę musiał *w ogóle* płacić za benzynę.
    Tyle, że będę musiał płacić za olej napędowy. Słaby pomysł (zwłaszcza
    teraz).

    Sorki, ale na czym polega postęp? Na wciskaniu ludziom kitu, czy na
    tym, że słowo "notatki" albo "user stories" jest bardziej cool, niż
    "dokumentacja"?
    (fakt, że krótsze słowa prędzej się zmieszczą w Twitterze - może o to
    chodzi?)

    I przede wszystkim - w jakiż to sposób zapewnimy, że notatki będą
    zgodne z rzeczywistością, że się nie rozjadą i że i tak dalej - tutaj
    wstaw *wszystkie* zarzuty, które miałeś do dokumentacji a nagle
    problemu cudownie nie ma przy notatkach?
    Czary mary?

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com