    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównanie różnych języków
    Date: Sun, 18 Dec 2011 09:38:38 -0600

    On Sun, 18 Dec 2011 11:52:26 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Ale moment, ty to sobie wyobrażasz na zasadzie "kazanie" - programiści
    >siadają wszyscy w sali i klient im mówi od początku do końca jak program
    >ma działać, po czym bierze walizeczkę i idzie do domu?

    W projektach wiekszych niz jednoosobowe klient nic nie mowi do
    programistow. Podobnie jak osoba zamawiajaca budowe mostu przez Wisle
    nic nie mowi do spawaczy. Most projektuje architekt, na podsatwie
    wymagan klienta ktorym to klientem sa wladze miasta, potem projekt
    bierze inzynier budowlany i okreska szczegoly konstrukcji - sposob
    realizacji przesel, grubosc belek itede oraz organizacje procesu
    budowy. Na podstawie tego powsztaje dokumentacja i dopiero wtedy
    spawacze (czytaj: programisci) dostaja polecania aby zepsawac to z
    tamtym.

    Dokladnie tak samo wyglada realizacja pzredsiewziec programistycznych.
    Programista ma niewielki wplyw na postac produktu koncowego, bo to nie
    programista decuduje jak ten produkt bedzie wygladal. Z wyjatkiem
    pierdykniecia bazki danych szlauchow i kaloszy.

    Jezeli Kolega powtarza to co Kolege nauczyli na studiach, to powinien
    Kolega poprosic o zwrot kosztow edukacji. Jezeli zas kolega jest
    praktykiem, to w celu uwierzytelnienia Kolegi pogladow - to znaczy ze
    Kolega do nich doszedl na podstawie wlasnej praktyki - proponuje aby
    Kolega opublikwoal swe resume z lista projektow i ich szczegolowa
    charakterystyka.

    Inaczej mi to wyglada jak przyslowiowe opowiesci slepego o kolorach.

    A.L.