  • 11. Data: 2009-05-20 11:37:54
    Temat: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Od: Rafal <r...@o...pl>

> [...]
    > dospawaj po 3 cm gwint tak aby po skręceniu dało jedną całość na samym dole
    > dospawaj na wylot pręt 8kę symetrycznie następnie zrób z połowy rury łyżkę
    > lub szlamówkę i dospawaj ją do rury 1 cal po czym do tej rury dospawaj oczko
    > tak aby szlamówka jeździłą po rurze 1/2 cala jak po windzie w rurze 1 cal na
    > dole zrób zamek w kształcie litery L a obu stron symetrycznie aby można było
    > po opuszczeniu jej na dół zakręcić w prawo rurą główną 1/2 cala by
    > przytrzymać szlamówkę takie rozwiązanie pozwala nie wyciągać rur głównych a
    > tylko szlamówkę z urobkiem za pomocą liny

    Witam
    też jestem zainteresowany tematem lecz moja wyobraźnia odmówiła
    posłuszeństwa:)
    mógłbyś to naszkicować, albo jakiś link ze zdjęciem podesłać?
    na google nic znaleźć nie potrafię

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2009-05-20 15:45:14
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafal <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > posłuszeństwa:)
    > mógłbyś to naszkicować, albo jakiś link ze zdjęciem podesłać?

    tu masz link do zdjęcia z opisem może coś pomoże
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46742384935aba8f
    .html
    powodzenia

  • 13. Data: 2009-05-20 19:53:07
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gv18ia$oac$1@inews.gazeta.pl...
    > Rafal <r...@o...pl> napisał(a):

    > tu masz link do zdjęcia z opisem może coś pomoże
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46742384935aba8f
    .html
    > powodzenia

    Naprawde jestem pod wrażeniem, majstersztyk :)
    Ja niestety potrzebuje pompy żeby wpuscic jeszcze jakies pol metra studnie z
    kręgów, zostala mi zwężka do polożenia a kurzawka tak sie wciska że nie
    dajemy rade kopac.
    Jak to nie poskutkuje to chce zrobic prowizoryczne iglofiltry i wbic na
    okolo studni zeby osuszyc okolice i jeden do srodka zeby wybralo wode ze
    studni i "zestalilo kurzawke na dnie, a jest jej przeszlo jeden krąg. gdyby
    to mi sie udalo to mozna by zasypac dno studni zwirem i kurzawka by sie tak
    nie wciskala.
    Wyszło na to że przy 3 - 4kręgach woda nachodzila jak szalona bo na tej
    glebokosci ida warstwy wodonosne a przy osadzeniu studni na głębokość 5
    kręgów napływ wody zmalal niesamowicie - rury mam ze sobą szczelnie
    połączone także zostaje tylko mapływ przez dno studni. Myślę żeby zrobić na
    około studni filtr ze żwiru, który przepuści wode z zyl wodnych, położonych
    powyżej do dna studni. Tylko musze teraz dobry zwirek na obsybke zalatwic. A
    to kolejny wydatek i przestój w pracach :(. Robiłem również próby z wbiciem
    rury 110 w dno studni ale mialem pod reka tylko 5 m takiej rury. Koniec rury
    schował się jakies 1,5m ponizej poziomu gruntu i nadal z rury wydobywalem
    iłek (do wydobywania urobku używałem 5 - metrowej aluminiowej rury
    zakończonej gumową klapką). Po dotarciu do konca rury PCV wprowadziłem wąż z
    wodą i udało mi sie zejsc jeszcze jakies 2-3 m ale cały czas wypływał ił
    taki aż tłustawy. Uważam że nie ma co dokupować kręgów i brnąć głębiej w
    takie "warunki". Założę zwężkę i postaram się poprawic wydajność studni
    opisanymi wyzej metodami.
    Dodam że lustro wody ustala się jakies 1,2m poniżej gruntu.
    Jak się z tym uporam i nadal będę niezadowolony z osiągów studni to chyba
    zakupie rury na odwiert i zaczne "wiercic" :)
    Pozdrawiam i dziękuje za rozwinięcie wątku.

    Gejzero

  • 14. Data: 2009-05-20 22:34:58
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > tu masz link do zdjęcia z opisem może coś pomoże
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46742384935aba8f
    .html

    Możesz wystawić to w lepszej jakości?

    zyga

  • 15. Data: 2009-05-21 08:57:45
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kręgów, zostala mi zwężka do polożenia a kurzawka tak sie wciska że nie

    niechodzi o to żeby kopać ale o to aby zrobić coś na wzór szalunku ja swój
    filtr mam ułożony 2,4m poniżej rury osłonowej i wchodzi na 1m do rury
    osłonowej jak to zrobić? banalnie prosto ja miałem rurę osłonową fi110 którą
    zszedłem do 12,5m i dalej nie dawałem rady ich wbijać, później kupiłem rurę
    spustową od rynny fi90 dł 3m na jednym z jej końców przymocowałem rurę fi80
    stalową i wyciąłęm zamki jak w moim świdrze potem wszadziłem ją do otworu
    spószczając na same dno następnie wsadziłem skręcone żerdzie rury 1/2 cala i
    zacząłem wbijać delikatnie rurę na głębokości 9m pod ziemią po przez
    spuszczanie na żerdzi rur stalowych dł. 2m które uderzając w okucie rury
    plastikowej wbijały ją stopniowo jak wbiłem ją na 30 cm wyciągałem rury do
    wbijania i łyżką wybierałem grunt, wbijana rura osłonowa fi90 zapewniała że
    grunt nie dostawał się spowrotem do rury i jeszcze jedna najważniejsza uwaga
    POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO ZMNIEJSZAĆ POZIOMU WODY W STUDNI PONIEWAŻ
    CIŚNIENIE BĘDZIE DĄŻYŁO DO WYRÓWNANIA CO SPOWODUJE ŻE NAPŁYWAJĄCA WODA DO
    STUDNI NIESIE DROBINY PIASKU I TAK ROBOTA JEST SYZYFOWA ja u siebie miałem
    wodę od 1m poniżej terenu i tak nie zmiejszając poziomu wody doszedłem do
    15m moi sąsiedzi wybierali wodę i na głebokości 6m dostawali nagle takie
    ciśnienie że rura zostawała całkowicie zabita piachem co jest logiczne przy
    6m daje to ciśnienie 0,6 atm
    po wbicu rury fi90 na 2,8m wsadzałem do niej filtr który dociążałem
    kawałkiem rury stalowej na lince a następnie zaczynałem wyciągać rurę fi 90
    za zamek wykonany w metalowym okuciu przy pomocy żerdzi i lewarka
    samochodowego i tak filtr zostawał obsypany przez piasek który obsypywał się
    z uwagi na wyciąganie rury fi90 w twoim przypadku można zrobić identycznie
    najpierw w warstwie wodonośnej wbij rurę osłonową która będzie o 2cm
    mniejszej średnicy niż rury samej studni tak aby wystawała ona ok 50cm do
    studni a następnie zrób filtr wsadz jego do tej wbitej osłonówki tak aby
    wystawał do studni następnie wyciągnij osłonówkę a filtr zostanie obsypany
    potem jeszcze tylko uszczelnienie między filtrem a rurami studni i już nie
    trzeba żadnych pomp itp.

> [...]
    gdyby
    > to mi sie udalo to mozna by zasypac dno studni zwirem i kurzawka by sie

    tylko że jak bedzie mała powierzchnia rury to będzie mała wydajność studni
    poza tym im drobniejszy piasek tym wolniejszy napływ do studni ja u siebie
    badałęm co 0,5-1m grunt pod względem filtracji wody w prosty sposób wziąłem
    rurę fi 75 z jednej strony zakryłem szmatą ścisnąłem opaską samochodową
    nasypałem zawsze 30cm piasku z urobku zalałem wodą od góry zawsze taki sam
    poziom aby badania były porównywalne i mierzyłęm czas przepływu wody tak
    doszedłem do najlepszego gruntu pod względem filtracji i teraz przy
    pompowaniu poziom wody w studni spada mi o 20-30cm od pierwotnego tak więc
    im więsza powierzchnia filtra i grubszy piasek z warstwy wodonośnej tym
    większa wydajność studni no i wyższy poziom wody do pompowania

> [...]
    > iłek (do wydobywania urobku używałem 5 - metrowej aluminiowej rury
    > zakończonej gumową klapką). Po dotarciu do konca rury PCV wprowadziłem wąż

    problem z łyżką na sznurku jest taki że energia z jaką wbija się pod wodą
    maleje z uwagi na wypór wody oraz opory samej łyżki czyli klapka itd jak
    masz to na żerdziach to problem energii znika bo dokładasz ją przez energię
    własnej siły poza tym to że napływa grunt do rury to efekt obniżania poziomu
    wody w rurze w stosunku do poziomu wody poza rurą TEGO NIE WOLNO ROBIĆ ale
    rozumiem że to robisz bo masz większą energię do tega aby swoją łyżkę wbić w
    grunt moi somsiedzi robili identycznie i nie udawało im się zrobić studni
    jeżeli jest wartwa wodonośna z wodą płynącą pod ziemią to jedyne co może się
    zdarzyć to wypłukiwanie piasku z rury a nie jego napływ bo woda nie może
    napływać jeżeli nie ma różnicy ciśnienia (fizyka)

> [...]
    > zakupie rury na odwiert i zaczne "wiercic" :)
    > Pozdrawiam i dziękuje za rozwinięcie wątku.

    chciałbym aby ci się udało ale z tego co opisujesz to niemożliwe zrób tak
    jak ci opisałem a problem będziesz miał z głowy ja nim doszedłem do mojej
    metody też czasu straciłem wiele kombinacji i kilka książek przeczytanych
    ale efekt tej metody to fantastycznie działająca studnia tak więc plecam
    powodzenia

  • 16. Data: 2009-05-21 09:00:07
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał(a):

    > Możesz wystawić to w lepszej jakości?
    >
    > zyga
    nie bardzo ponieważ to serwer na którym umieszczam zdjęcie zmniejsza
    rozdzielczość ale jak skopiujesz na dysk to jakość nie jest aż taka słaba
    skopiuj na dysk a będzie lepiej

  • 17. Data: 2009-05-21 09:08:05
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zakupie rury na odwiert i zaczne "wiercic" :)
    > Pozdrawiam i dziękuje za rozwinięcie wątku.

    jeszcze jedno jak będzesz pompował to równocześnie z piaskiem wypompujesz
    wodę co zmniejszy poziom wody w studni w stosunku do tego na zewnątrz a
    fizyka jest nie ubłągana i będzie ci nanosić piasek na nowo jak upierasz się
    na pompę to musisz zrobić tak że woda z pompy jest oczyszczana z piasku i od
    razu trafi do rury aby wyrównać stratę po pompowaniu inaczej narobisz się i
    gówno zrobisz w ostateczności możesz też zabawić się w tzw płuczkę która
    pozwoli ci utrzymać ściany otworu aby nie zapadały się bez używania rury
    osłonowej wystarczy wziąć glinę i rozpuścić ją w wodzie tak aby ciężar tej
    zwiesiny był większy niż ciężar piasku w który wybierasz wtedy taką płuczką
    wypełniasz otwór pompujesz wodę piasek i płuczkę po czym oddzielasz płuczkę
    od piasku i wody i spowrotem wypełniasz otwór wszysto musi być równolegle
    uzupełniane w otworze aby nie spadało ciśnienie taki sposób to właśnie
    wiercenie z płuczką (też jest opisane w ksiązkach) wadą jest to że trzeba na
    początku dużo oczyszczać otwór bo płuczka zakleja dopływ
    no ale to sposób już zaawansowany
    powodzenia

  • 18. Data: 2009-05-21 10:31:17
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gv35ll$ss9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > na
    > początku dużo oczyszczać otwór bo płuczka zakleja dopływ

    Niestety ale tą studnię z kręgów metrowej średnicy, którą kopie musze
    jeszcze zagłębić jakies 30 cm żeby osadzić zwężke i zrównać ją z poziomem
    gruntu i to jest dla mnie najwazniejsze. To co piszesz o cisnieniu to
    wiadome że będzie sie wciskał piach do studni. Tylko jak zapodam ze 3
    igłofitry i będę nimi odsysał wodę z okolic dna studni ale po zewnętrznej
    stronie kręgu to osuszę teren na tyle żeby zdołać obniżyć tą studnie na tyle
    żeby dokończyć jej osadzanie i zasypać jej dno czymś grubszym, może żwirem
    płukanym.
    Wiem co się robi z tym piaskiem (iłkiem) jak wcisne w dno studni taki
    igłofiltr i zaczynam pompowac - poprostu nie mozna wbic łopaty bo tak się
    trzyma "kupy" ;) Sam napływ wody z dna studni jest w tej chwili bardzo
    słaby, ponieważ kurzawka nie pozwala na to. Dlatego chcemy wysypac to dno
    żwirem.
    Następnie wgłąb po zewnętrznej stronie kręgów wprowadzac kolejno rury pcv z
    których będę wybierał na głębokość poniżej dna studni. Tak opróżnione rury
    zasypię żwirkiem aby utwoerzyć połączenie między warstwami wodonośnymi
    znajdującymi się jakies poltora metra wyżej niż dno studni a wnętrzem
    studni. Oczywiście rurę pcv wyciągnę i operację powtórzę na całym obwodzie
    studni.

    Na tym etapie chciłbym zakończyć "męczarnie" z tą studnią ;)

    Jednak po całej lekturze znalezionych informacji w internecie i bardzo
    treściwej dyskusji w tym wątku zastanawiam sie nad "wywierceniem" Twoją
    metodą studni głębinowej, w końcu przy takim gruncie jaki mam u siebie jedna
    drugiej nie powinna przeszkadzać.

    Obawiam sie tylko czy ten iłek nie będzie się ciągnał zbyt głęboko. Około
    200 m od tego miejsca gdzie mam studnię jakiś czas temu robiono odwiert (nie
    wiem w jakim celu) ale z tego co mi tata powiedział - nie nadawał się na
    studnię. Nie wiem też na jaką głębokość ani jakiej średnicy ale podobno
    bardzo długo ciągnęły się pokłady iłu. Za to jakieś 2 km dalej kuzyn ma
    wywierconą przez studniarzy głębinówkę na 23 m albo coś koło tego i z
    próbnych pompowań wynika że nawet bardzo wydajna.

    Teraz mam pytanie odnośnie połączeń rury osłonowej:
    Czy uzywałeś oryginalnego kielicha wraz z uszczelką, czy może stosowałeś
    jakieś inne metody połaczenia w celu uzyskania mniejszych różnic średnicy w
    miejscu łączenia.

    A tak wogóle to sama praca przy studni sprawiała by mi dużo więcej
    przyjemności gdyby nie upierdliwość komarów ;) Może macie i na nie jakąś
    skuteczną metodę ? ;)

    Pozdrawiam
    Gejzero.

  • 19. Data: 2009-05-21 16:17:40
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > znajdującymi się jakies poltora metra wyżej niż dno studni a wnętrzem
    > studni. Oczywiście rurę pcv wyciągnę i operację powtórzę na całym obwodzie

    to że zapuścisz kręgi w dół nie gwarantuje sukcesu bo na wydajność studni ma
    też duży wpływ uzyskana różnica poziomów podczas pompowania to znaczy jeżeli
    zaczniesz pompować i woda w studni obniży się o np. 5m to woda z gruntu do
    studni napływa z ciśnieniem 0,5atm to daje znacznie większą wydajność niż
    jak obniży się tylko o 2m dwa lata temu też robiłem podobną do twojej
    studnie bo podjarałem się wodą podskórną z 2-3m wząłem metalowe beczki po
    oleju wyciąłem dna i dekle i ustawiając jedna na drugiej zapuściłem je na 3
    metry ale wydajność takiej studni kończyła się w czerwcu kiedy poziom wody
    gruntowej opadał nawet przeliczając powierzchnię otworów w mojej studni tj.
    tak jakbym miał tylko rurę o średnicy 37cm na głebokości 15m a tą studnię na
    3m miałem fi 600 a i tak wydajność jest 1000 razy większa tej z 15m mimo
    mniejszej powierzchni dopływu
    ale pewnie musisz tak jak ja najpierw spalić po to żeby zrobić drugą
    dobrze :)

> [...]
    > wywierconą przez studniarzy głębinówkę na 23 m albo coś koło tego i z
    > próbnych pompowań wynika że nawet bardzo wydajna.

    co do studni głębinowej lub głębszej oraz gruntu to proponuję znajdź sobie
    wodę za pomocą tzw. róźdźki a raczej dwóch prętów takie zdolności posiada
    każdy ja nauczyłem się od znajomego tylko aby umieć znajdować wodę trzeba
    zrozumieć zasadę działania tych prętów oraz w jaki sposób one reagują na
    cieki
    na podstawie tego bez problemu znajdziesz żyłę płynącą co gwarantuje
    znacznie lepszą wodę niż woda głębinowa stojąca ja swoją studnię zrobiłem
    idealnie na cieku sąsiedzi obok trafiali na warstwy gliny itp. ja przez 15m
    miałem tylko piasek i wodę

> [...]
    > jakieś inne metody połaczenia w celu uzyskania mniejszych różnic średnicy

    zwykłe rury szare 110 trzeba obciąć każde zgrubienie zaraz za uszczelką tak
    aby pozostało zgrubienie tylko na kielich nie wolno zostawiać zgrubień na
    uszczelki bo stawiają one opór przy wbijaniu

    > A tak wogóle to sama praca przy studni sprawiała by mi dużo więcej
    > przyjemności gdyby nie upierdliwość komarów ;) Może macie i na nie jakąś
> [...]
    mi też mimo kilku odcisków na rękach bo nie ma to jak zrobić coś samemu i
    patrzeć jak to fantastycznie działa

  • 20. Data: 2009-05-21 19:21:54
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > nie bardzo ponieważ to serwer na którym umieszczam zdjęcie zmniejsza
    > rozdzielczość ale jak skopiujesz na dysk to jakość nie jest aż taka słaba
    > skopiuj na dysk a będzie lepiej

    www.rapidshare.com
    Znasz?

    zyga