  • 1. Data: 2009-05-18 14:33:56
    Temat: Motoreduktor walcowy współosiowy
    Od: wharton <k...@y...com>

    Problem - odległość osi nie zgadza mi się. Rozwiązanie - korekcja
    zazębienia. Teraz pytanie jak to zrobić? Zostawić wszystkie
    dotychczasowe obliczenia geometryczne i dobrać jakieś współczynniki
    podcięcia? i z jakich wzorów? jak? czy liczyć wszystko od nowa?

  • 2. Data: 2009-05-18 21:05:53
    Temat: Re: Motoreduktor walcowy współosiowy
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    wharton wrote:
> [...]
    > dotychczasowe obliczenia geometryczne i dobrać jakieś współczynniki
    > podcięcia? i z jakich wzorów? jak? czy liczyć wszystko od nowa?

    może się trochę uchlałem ale nie kumam - najpierw piszesz o przekładni
    walcowej ( czyli ciernej ?) a później coś o zębach, wyjaśnij

    jeffrey

  • 3. Data: 2009-05-18 22:22:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > może się trochę uchlałem ale nie kumam - najpierw piszesz o przekładni
    > walcowej ( czyli ciernej ?) a później coś o zębach, wyjaśnij
    > jeffrey

    Pewnie mu chodzi o walcowe koła zębate, w odróżnieniu od stożkowych czy
    śrubowych.

  • 4. Data: 2009-05-18 22:27:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > dotychczasowe obliczenia geometryczne i dobrać jakieś współczynniki
    > podcięcia? i z jakich wzorów? jak? czy liczyć wszystko od nowa?

    Strasznie dawno czegoś takiego nie liczyłem, więc poczekaj, bo może mnie
    ktoś poprawi. Z tego co pamiętam oraz z mojego rozeznania wynika, że po
    policzeniu koniecznej korekty należało by ponownie policzyć wytrzymałość
    zębów, bo korekta będzie miała na to wpływ i może się okazać konieczne
    zmienienie szerokości kół zębatych. Sądzę, że podcięcie zębów nie powinno
    mieć większego wpływu na reakcje, a tym samym wytrzymałość wałów czy
    żywotność łożysk. W praktyce sądzę, ze można ponowne obliczenia pominąć,
    ale jeśli to jakiś projekt na studia, to zajrzał bym do stosownych
    skryptów, bo może wymagają przeliczenia tego ponownie.

  • 5. Data: 2009-05-23 16:48:57
    Od: Ryback <k...@y...com>

    On 19 Mai, 00:22, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Pewnie mu chodzi o walcowe koła zębate, w odróżnieniu od stożkowych czy
    > śrubowych.

    Tak.

    Już wiem, że musze jednak policzyć jeszcze raz wymiary geometryczne
    dla kół korygowanych z korekcją P.

    Dzięki. Pozdrawiam