  • 1. Data: 2009-05-11 10:21:47
    Temat: wytrawianie w blasze kwasoodpornej
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    Potrzebuję zrobić matrycę na formacie circa A4 na blasze kwasoodpornej lub
    innej nadającej się do celów spożywczych.
    Wzór jaki chciałbym zrobić to plaster miodu. Efekt jaki osiągnąć podobny do
    wafli, które można kupić w spożywczaku, czyli zagęłbienie około 1,5mm.

    Pytanie:
    1. Zrobić samemu? Jak?
    2. Zlecić gdzieś do metaloplastyki?
    3. Inny pomysł?

  • 2. Data: 2009-05-11 12:32:13
    Temat: Re: wytrawianie w blasze kwasoodpornej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 11 May, 11:21, "cadzik" <c...@s...pl> wrote:
> [...]
    > wafli, które można kupić w spożywczaku, czyli zagęłbienie około 1,5mm.

    Potrzebujesz coś takiego:
    http://www.precisionmicro.com/updocs/photoetching.pd
    W Polsce jest trochę firm zajmujących się tym, ale nikogo już nie
    pamiętam- w każdym razie jakość bardzo przyzwoita. Niestety,
    powierzchnia jest lekko chropawa, więc jeśli potrzebujesz to na
    gładko, to potem elektropoler, albo od razu electro-chemical etching,
    ale w Polsce nie widziałem nikogo się tym zajmującego. Tej techniki
    najczęściej używa się do robienia tabliczek znamionowych, więc po tym
    haśle możesz szukać.
    Alternatywna technika to elektrodrążenie wgłębne, ale do jednostkowej
    roboty chyba będzie za drogie (ale tylko zgaduję, bo nie mam wielkieg
    pojęcia o cenach). Natomiast może się okazać najpowszechniej dostępne.
    Konrad
    PS duży ten wafel ma być?

  • 3. Data: 2009-05-11 14:52:32
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wafli, które można kupić w spożywczaku, czyli zagęłbienie około 1,5mm.

    Kupić emulsję światłoczułą do obwodów drukowanych. Zrobić wzór z kliszy z foto
    naświetlarki. Wyświetlić wzór na blasze powleczonej emulsją i trawić w chlorku
    do trawienia obwodów drukowanych. Będzie trwało ze dwa dni. Jak potrafisz
    logicznie myśleć i wyciągać samodzielnie wnioski to trzecią matrycę zrobisz bez
    błędów.

  • 4. Data: 2009-05-12 05:47:22
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    http://tiny.pl/z8zd

    http://piottr_tt.republika.pl/indexpl.htm

  • 5. Data: 2009-05-13 11:11:17
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > wafli, które można kupić w spożywczaku, czyli zagęłbienie około 1,5mm.
    >
    > Pytanie:
    > 1. Zrobić samemu? Jak?
    > 2. Zlecić gdzieś do metaloplastyki?
    > 3. Inny pomysł?
    Takie głębokie trawienie można zrobić w cynkowej blasze. Zwykłe trawienie
    może się udać nawet amatorowi. Tu samemu można zrobić projekt i kliszę.
    Trawienie bez problemu można zlecić. Inaczej robi się takie głębokie
    trawienie i jest jakoś mało opisywane. Zlecałem i dobrze wychodzi nawet w
    dużych formatach.

  • 6. Data: 2009-05-15 09:08:05
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    cadzik <c...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Wzór jaki chciałbym zrobić to plaster miodu. Efekt jaki osiągnąć
    > podobny do wafli, które można kupić w spożywczaku, czyli zagęłbienie

    Witam,

    Węze robisz ? Może poszukać u oferujących maszyny do produkcji węzy
    pszczelarskiej.

    Gejzero.

  • 7. Data: 2009-05-23 15:07:16
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    > Witam,
    >
    > Węze robisz ? Może poszukać u oferujących maszyny do produkcji węzy
    > pszczelarskiej.

    tak...

  • 8. Data: 2009-05-23 16:21:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > tak...

    Co to jest węza i jak wygląda? Z ciekawości pytam.

  • 9. Data: 2009-05-23 16:30:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 23 May 2009 18:21:01 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >Co to jest węza i jak wygląda? Z ciekawości pytam.

    http://www.osppszczelarz.pl/p/weza.jpg

    Na podstawie tego pszczoły w ulu budują komórki na ramce.
    --
    Grzegorz Krukowski