  • 1. Data: 2009-05-10 19:37:19
    Temat: Gwintowniki i wiertła w zestawach naprawczych gwintów (np. Helicoil)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy gwintowniki i wiertła znajdujące się w zestawach naprawczych gwintów
    (np. Helicoil), to są normalne metryczne rozmiary, czy to jakieś
    specjalne narzędzia w normalnie niespotykanych rozmiarach?

    Bo widzę że same sprężynki są dość tanie, a zestawy z gwintownikiem są
    drogie, mam dostęp do dość szerokiego zestawu metrycznych gwintowników i
    wierteł z krokiem 0.5mm, ale nie wiem czy to się uda bez gwintownika z
    zestawu.

    Ma ktoś takie doświadczenia?
    Jak należy nagwintować otwór żeby wkręcić w niego sprężynkę tak żeby
    uzyskać gwint M8x1 ?

  • 2. Data: 2009-05-11 06:00:39
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Ma ktoś takie doświadczenia?
    > Jak należy nagwintować otwór żeby wkręcić w niego sprężynkę tak żeby
    > uzyskać gwint M8x1 ?

    Używałem wkładek Recoil M12x1,75 (gniazdo śruby głowicy VW LT) w
    komplecie był gwintownik o średnicy 14,5 i skoku 1,75. Pewnie dla
    niektórych średnic można by dobrać typowy gwintownik - trzeba tylko
    wiedzieć jaką grubość ma sprężynka...

    Maciek

  • 3. Data: 2009-05-11 07:49:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:gu7av4$skc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Ma ktoś takie doświadczenia?
    > Jak należy nagwintować otwór żeby wkręcić w niego sprężynkę tak
    > żeby uzyskać gwint M8x1 ?

    Zapewne rzedu M9x1, a to juz jest nietypowe.

    Nawet M10x1 jest chyba stosunkowo nietypowe..

    J.

  • 4. Data: 2009-05-15 23:51:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zapewne rzedu M9x1, a to juz jest nietypowe.
    >
    > Nawet M10x1 jest chyba stosunkowo nietypowe..

    A nieprawda :)
    M10x1 to gwint który co najmniej w kilku egzemplarzach znajdzie sie w
    każdym domu.

    Jak nikt nie zgadnie gdzie to podam prawidłowa odpowiedź :)

  • 5. Data: 2009-05-16 19:00:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Padre pisze:

    > A nieprawda :)
    > M10x1 to gwint który co najmniej w kilku egzemplarzach znajdzie sie w
    > każdym domu.
    >
    > Jak nikt nie zgadnie gdzie to podam prawidłowa odpowiedź :)

    Skręcane wtyki przewodów koncentrycznych (antenowych?)

  • 6. Data: 2009-05-16 19:53:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A nieprawda :)
    > M10x1 to gwint który co najmniej w kilku egzemplarzach znajdzie sie w
    > każdym domu.
    >
    > Jak nikt nie zgadnie gdzie to podam prawidłowa odpowiedź :)

    Ośka w rowerze?

    zyga

  • 7. Data: 2009-05-16 20:13:35
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:gun4k0$857$3@news.interia.pl...

    > Ośka w rowerze?

    ...oprawki żarówek?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2009-05-16 20:54:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > ...oprawki żarówek?

    Oczywiście:) Gratulacje dla zwycięzcy quizu:)

  • 9. Data: 2009-05-16 21:15:10
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Ośka w rowerze?

    Shimano only. Do tego śruba mocująca tylną przerzutkę, też M10x1. Ale
    przede wszystkim M10x1 występuje w oprawkach żarówek.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-05-17 10:25:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Shimano only. Do tego śruba mocująca tylną przerzutkę, też M10x1. Ale
    > przede wszystkim M10x1 występuje w oprawkach żarówek.

    A jeśli ktoś ma 4 rowery, a tylko jedną lampkę?
    ;-)

    zyga