  • Data: 2009-02-13 20:34:53
    Temat: Re: Pomoc w zrozumieniu działania układu.
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > A termostat pokojowy może je zwierać i rozwierać.
    > Dzisiaj dzwoniłem do producenta tego sterownika i pytałem się jakie jest
    > napięcie na wyjściu i jaki prąd.
    > Odpowiedział 12V i że jest tam opornik 1k.
    > Mówił, że to wyjście można zwierać przekaźnikiem.
    > Tylko tyle wiem, do pieca będe miał dostęp dopiero w sobotę a do netu w
    > poniedziałek :)
    >
    > Ok to ja sobie wymyśliłem że tam jest 12V i prąd rzędu I=U/R czyli
    > I=12/1000 to daje nam 0,012A.
    > Czy jak będziemy zasilać ten układ przez to wyjście, to czy napięcie
> [...]

    Nie możesz zasilać swojego termostatu z wejść tamtego sterownika pieca bo
    kiedy
    je sterując zewrzesz to wtedy także utracisz zasilanie swojego układu i
    klapa.

    Aby wziąść zasilanie z wejść sterownika pieca to na wejściu na którym jest
    12V nie
    może być w " sterowniku pieca" opornika 1k a i jeszcze musiałbyś z tamtąd
    gdzieś sobie dociągnąć masę.

    Jeśli tego nie zrobisz to musisz dać oddzielne zasilanie +5V dla twojego
    termostatu , sterowanie piecem możesz
    spoko zrobić dając na wyjściu ds1821 transoptor. Wtedy twój termostat będzie
    odizolowany całkowicie
    od pieca.
    Transoptor ma z jednej strony leda - podłącz go do wyjścia DQ DS1821 +
    opornik 1k i go do +5V,
    a z drugiej strony fototranzystor -> jako klucz zwierający wejścia steronika
    pieca.

    Kiedy na wyjściu DS1821 pojawi sie stan niski to zaświeci sie led w
    transoptorze i wyjściowy
    fototranzystor zacznie przewodzić i w ten sposób zostanie zwarte wejście
    pieca.

    zbyszek