    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Date: Wed, 10 Jun 2009 17:30:49 +0200

    slawek wrote:

    > Większość programistów w Uzbekistanie?

    Nie znam akurat tam rynku. W europie, chinach i indiach z grubsza tak.
    Jeśli rzucisz do kogoś haslem "iterator stack" to zrozumie go wiekszość
    ludzi a znajomość en przez młodych chińczykow-programistów czasem powala
    na kolana niejednego europejskiego miszczunia od klepania liczników w php.

    > Jejku, nie przesadzasz
    > przypadkiem? No to urwa czemu piszesz do listy pl.comp.programing po
    > polsku?!

    Mylisz (jak większość pseudo-patriotów) dwa aspekty: komunikację wśrod
    kolegów i ścisłą komunikacje informatyczną wsród nieznajomych z poza
    granic pl.

    Prywatnie jak rozmawiam wśrod znajomych używam pl. Jesli jestem w grupie
    gdzie ktoś może mnie nie zrozumieć staram się używać en (choć marnie go
    ciagle znam). Tutaj nie widzialem już dawno obcokrajowców dlatego nie
    używam en. mam nadzieję że widzisz róznicę pomiedzy pisaniem na grupę
    100% polskojezyczna a pracą w zespole 5% polskojęzycznym.

    > A jak język nie jest obiektowy to skąd weźmiesz nazwy klas?!

    To sobie przyporzadkuje ta zasadę do nazw funkcji. Nie sil się na
    nietrafione kontrargumenty.

    > Problem jaki mają kiepscy polscy informatycy polega m.i. na tym, że nie
    > potrafią oddzielić kodowania od pisania w języku niby-angielskim. Wydaje
    > im się, że kiedy piszą program to zamieniają się w natywnych
    > użytkowników języka angielskiego.

    Pleciesz bzdury. Obawiam się że jesteś jeszcze jednym misiaczkiem który
    lubi poteoretyzować sobie jak to jest być programistą, ale oczywiscie
    nigdy nie pracowaleś w zespole międzynarodowym nad czymkolwiek. Zapisz
    się do jakiegoś projektu na sourceforge i wrzuć tam "class Nastepniak".
    Daj koniecznie znać jake sa reakcjie kolegów z poza pl.

    > Że wraz z użyciem języka obcego stają
    > się niemal tacy jak Bill Gates i Woźniak razem wzięci.

    Bzdura. Stają się przez to po prostu bardziej zrozumiali dla kolegów -
    co przekłada się na wydajność zespołu. Tylko tyle. Ilośc słów jaką
    trzeba znać by opisywać wzorce projektowe i relacje obiektowe nie jest
    duża. Wręcz zaskakująco mała.

    Inna sprawa że jak się pisze mając do czynienia z 5 studentami
    klepiącymi w PHP kojeny portal sprzedawcy allegro to faktycznie można
    nie mieć odniesienia jak to jest edytować ten sam plik przez Niemca,
    Polaka i Chińczyna na raz.